(Foto van de film Forrest Gump)
P.O.V Audrey
Wat vooraf ging:
Als we na een halfuur bij een villa aankomen, kijk ik me ogen uit. 'Dit moet een grap zijn.' Zeg ik bewonderend.
Nu:
We rijden de oprijlaan oprijden, zie je allemaal lichtjes aan de zijkant van het pad. 'Woow, dit is echt mooi.' Zegt Lucy bewonderend. 'En jullie wonen hier met ze drieën?' Vraag ik. 'Ja, ik kreeg het van mijn vader voor mijn achttiende verjaardag.' Zegt Jake. 'Ik word volgende week dinsdag achttien, maar ik weet zeker dag ik geen huis krijg.' Zegt Lucy grinnikend. Als we uitstappen, lopen we door de voordeur naar binnen. 'Alle mislukte pannenkoeken op een stokje, wat is dit mooi.' Zeg ik als we de hal binnenlopen. 'Dankje, willen jullie alvast wat drinken?' Vraagt Jake. 'Eeuuhm, lekker.' Zegt Andrea, die nog steeds bewonderend naar de hal kijkt. 'En nu is de vraag, wat willen jullie drinken?' Zegt Jake. 'Eeuhmm, een cola?' Vraag ik. 'Ja, dat hebben we. 'Ik wil graag ook cola.' Zegt Andrea. 'Doe mij maar water.' Zegt Lucy. Jake loopt naar de keuken, terwijl ik met de rest naar de woonkamer loop. 'Hoe grote tv wil je wel hebben?' Zeg ik, als ik kijk naar een super grote tv.
We kletsen nog wat in de woonkamer, als Jake met ons drinken eraan komt. Voor zichzelf en de jongens heeft hij een biertje meegenomen. 'Wat gaan we zomenteen eten?' Vraagt Lucy. 'Eeuuhm, wij zijn niet zo goed in koken, dus ik denk dat we een paar pizza's gaan bestelen.' Zegt Justin. 'Lekker!' Zegt Lucy. 'En wat gaan we in de tussentijd doen?' Vraag ik. 'Of we kunnen zoenen, of een filmpje gaan kijken.' Zegt Jake met een grijns. 'Filmpje kijken dus, welke films heb je?' 'Kijk maar daar in de kast.' Zegt Jake. Ik doe de kastdeur open en zie hartstikke veel films. 'Woow, heb je al deze films al gezien?' Zeg ik. 'Nee, dat zijn er een beetje teveel om allemaal te kunnen zien.' Zegt Jake. 'Zullen we ''Dear Jhon'' kijken?' Zeg ik met een grijns. De jongens zuchten. 'Serieus?' Zegt Jake. 'Nee, ik wou alleen zien hoe jullie zouden reageren.' Zeg ik nog steeds met een grijns. 'Oke, wat dacht je van ''Forrest Gump''?' Vraag ik. 'Prima.' Zegt Justin. 'Ja, zolang het maar geen romantische zwijmelfilm is.' Zegt Kian.
Jake stopt de dvd in de dvd-speler, en komt daarna naast me zitten. Als de film net begonnen is slaat die een arm om me heen. Ik kijk even naar de rest, en zie dat Justin en Kian ook een arm om Lucy en Andrea hebben geslagen. En Lucy is zelfs helemaal tegen Jake aan gaan liggen. Als de film al een half uur bezig is gaat de bel, Jake staat op en loopt naar de deur. Nu Jake's arm niet meer om mee heen ligt heb ik het wel gelijk een stuk kouder. Jake komt weer de woonkamer binnen met een heleboel pizzadozen. 'Wie heeft er honger?' Zegt Jake. 'Ikke!' Schreeuwt Justin uit boven de rest. 'Ik pak even de borden.' Zegt Jake terwijl hij de pizzadozen op de salontafel legt. 'Ik help we mee.' Zeg ik, en loop samen met Jake naar de keuken. 'Zo deze keuken is nog groter dan me woonkamer.' Zeg ik lachend. 'Maar het kookgedeelte gebruiken we eigenlijk niet echt, wij zijn meer van het bestellen of de magnetron.' Zegt Jake grinnikend. Als Jake de borden aan mij heeft gegeven, neemt hij zelf nog een biertje en lopen we weer terug naar de woonkamer.
Als de film is afgelopen, merk ik dat ik tegen Jake aanlag. Ik ga snel rechtop zitten, en doe of er niks is gebeurt. 'Ik denk dat wij maar weer eens naar huis moeten gaan.' Zeg ik. 'Misschien is dat een goed idee.' Zegt Andrea. Ik kijk naar de jongens, en zie dat ze elkaar blikken geven. 'Hebben jullie toevallig waardevolle spullen in jullie zakken, die niet nat mogen worden.' Zegt Jake. 'Nee.' Zeg ik langzaam, omdat ik dit niet vertrouw. Opeens worden Lucy, Andrea en ik opgetild, en worden we over de schouder van Justin, Kian en Jake getild. Ik voel dat het wat kouder word, en merk dat we nu buiten zijn. Als ik naar beneden kijk, zie ik dat we naast het zwembad staan. 'Jullie mislukte pannenkoeken, laat ons los!' Schreeuw ik. Dat had ik beter niet kunnen zegen, want een paar seconden later lig ik in het zwembad samen met Andrea en Lucy. We klimmen kletsnat uit het zwembad, en geven elkaar wat blikken. 'Zo jongens, mogen we nu een knuffel?' Zeg ik poeslief. 'Eeuhm, als je droog bent wel.' Zegt Jake. 'Dat boeit toch niet.' Zegt Lucy. En geeft Justin een natte knuffel, en Andrea doet hetzelfde bij Kian. Ondertussen is Jake al wegerend, ik ren achter Jake aan, maar ik kan hem niet inhalen. Opeens stopt hij, en kijkt om zich heen. Ik zie mijn kans en geef hem een dikke knuffel.
Als we weer binnen zijn, krijgen Lucy, Andrea en ik een handdoek. 'Het lijkt me beter als jullie vannacht bij ons slapen, jullie zijn helemaal nat en doorweekt.' Zegt Jake. 'Ik vind het goed.' Zegt Lucy. 'Ik ook.' Zegt Andrea. Dan kijkt iedereen met een vragende blik naar mij. 'Oke is goed.' Zeg ik zuchtend. 'Maar ik moet nog wel mijn Oma sms'en, om te vertellen dat ik hier slaap.'
-----------------------------------
A.N laat een reactie achter en geef alsjeblieft een stem XXX Saartje0302.
PS: Morgen komt er waarschijnlijk geen nieuw deel, want ik moet morgen leren voor NASK rep :(
JE LEEST
The Badboy
RomanceAudery (18 jaar) is een goede leerling op school, haalt goeie cijfers, is lief tegen leerlingen en is ook nog knap. Ze heeft twee hele beste vriendinnen namelijk Andrea en Lucy. Maar ze is tegelijkertijd ook best verdrietig, want toen ze zes jaar wa...