(Foto van Pardoes)
P.O.V Audrey
Na het schoonmaken heeft Jake me thuis gebracht, de volgende dag ging ik gewoon weer naar school. Daar was niks bijzonders gebeurt, alleen Jake die irritant was. Aan het eind van de dag had ik me fiets opgehaald, en me band geplakt. Daarna ging ik me tas inpakken voor het dagje Efteling. Andrea en Lucy zouden rond 8 uur in de ochtend bij mij aan de deur staan, en dan zouden we bij mij thuis wachten op Jake, Kian en Justin.
Zaterdag ochtend:
Ik sta rond 7 uur op, en ga onder de douche staan. Na het douchen kleed me aan, en maak ik me klaar voor voor het reisje Efteling. 'Tringggg, tringggg.' Ik loop snel naar beneden en doe de deur open voor Andrea en Lucy. 'Hey, hoe gaat het?' Vraagt Lucy opgewonden. 'Goed, hebben jullie er al zin in?' vraag ik. 'Ik heb er hartstikke veel zin in, ik hou van de Efteling. Al die leuke sprookjes, en de achtbanen.' Zegt Andrea opgewonden. Ondertussen lopen we naar de woonkamer, om te wachten op de jongens. Mijn oma komt erbij zitten, terwijl ik wat drinken pak. 'Zo meiden hoe gaat het met jullie.' Vraagt mijn oma. 'Goed hoor.' Zegt Lucy. 'Mooi zo, want ik heb jullie natuurlijk al een tijdje niet gezien.' Zegt mijn oma. 'Klopt, en hoe gaat het met u?' Vraagt Andrea. 'Met mij gaat het ook goed hoor, lief dat je het vraagt.' Zegt mijn oma glimlachend. 'En met wie gaan jullie eigenlijk naar de Efteling?' Vraagt mijn oma. 'Ooh, gewoon met een paar vrienden.' Zeg ik snel, voordat Andrea en Lucy kunnen antwoorden. 'Trinnggggg.' Ik loop snel naar de voordeur, en doe hem open. 'Hey.' Zeg ik opgewonden. 'Zo, zo, iemand heeft er wel zin in om samen met mij en de jongens op stap te gaan.' Zegt die met een grijns. 'Haal die grijns maar gauw van je gezicht, anders verpest je me hele dag.' Zeg ik. We lopen door naar de woonkamer. 'Oma, dit is Jake, Justin en Kian.' Zeg ik. 'Aangenaam kennis te maken mevrouw.' Zegt Jake, terwijl hij mijn oma een hand geeft. 'Kom dan gaan we naar de auto.' Zeg ik terwijl ik mijn tas pak. We lopen de deur uit en ik geef me oma nog een kus op haar wang. 'Weten jullie hoe laat jullie thuis komen?' vraagt oma. 'Nee, we zien wel.' Zeg ik, terwijl we de auto instappen.
Als we al een een half uur onderweg zijn, komen we eindelijk bij de parkeerplaats aan van de Efteling. 'Yee, we zij er.' Zegt Lucy, en springt eruit. 'Je ziet er schattig uit als je zo doet.' Zegt Justin, en knipoogt naar haar. Ze kijkt snel weg, maar je kan aan haar zien dat ze hevig bloost. 'Kom laten we naar de ingang gaan.' Zeg ik terwijl ik mijn tas pak. 'Is goed, en we hoeven bij de ingang geen kaartjes meer te kopen dat heb ik al online gedaan.' Zegt Jake. 'Oke, mooi zo, en hoeveel moeten we jullie terug betalen?' Vraag ik. 'Hoeft niet, wij trakteren jullie dames op een dagje uit.' Zegt hij, terwijl hij naar me knipoogt. Ik voel dat ik moet blozen, dus ik snel weg. 'Je hoeft je niet te blozen hoor.' Zegt hij met een grijns, terwijl hij zijn arm om mijn schouder heen legt. 'Moet dat nou.' Zeg ik met een zucht. 'Ja, ja het moet.' Zegt hij nog steeds met die grijns.
Als we in het park zijn, gaan we als eerst naar Pardoes. We vragen aan een jongen, of die een foto wil maken. We gaan met ze allen om Pardoes heen staan, en zeggen 'Cheezz!' We bedanken de jongen en kijken naar de foto. 'Jake, moest je nou per se hazenoren bij me maken.' Zeg ik. 'Ik vond dat ze je wel leuk stonden.' Zegt die met een grijns. 'Oke, waar gaan we als eerste heen?' Vraagt Andrea. 'Naar de Bobslee?' Zegt Kian. 'Prima, maar dan ga ik wel naast Lucy.' Zegt Justin. 'Als je doof wil worden moet je dat zeker doen.' Grinnikt Lucy. 'Dan ga ik wel naast Andrea.' Zegt Kian. 'Nee, dan zit ik met deze mislukte pannenkoek opgescheept.' Zucht ik, terwijl ik een vies gezicht trek. 'Ik vind het wel leuk.' Grijnst Jake.
Als we net in de Bobslee zitten, zegt Jake nog snel. 'Als je bang bent, mag je je heus wel aan mijn vasthouden hoor.' 'Euuhmm oke, maar de Bobslee is niet zo eng hoor dus ik denk dat het niet gaat gebeuren.'
Als we de Bobslee uitlopen, kijken we nog even naar de foto's. 'Willen jullie een foto?' Vraagt Kian. 'Euuhm, ja lijkt me leuk.' Zegt Andrea. 'Één foto graag, die daar.' Zegt Kian tegen de jongen. 'Alsjeblieft.' 'Dankjewel.' Zegt Kian, en geeft het geld. 'Hier bewaar deze foto maar.' Zegt Kian, en hij geeft hem aan Andrea. 'En waar gaan we nu heen?' Vraag ik. 'Wat dacht je van de Python.' Zegt Jake met een grijns. 'Euhmm oke.' zeg ik een beetje zenuwachtig. En we lopen richting de Python, alweer Jake's arm om mijn schouder.
---------------------------
A.N geef een reactie en laat een reactie achter. XXX Saartje0302
JE LEEST
The Badboy
RomanceAudery (18 jaar) is een goede leerling op school, haalt goeie cijfers, is lief tegen leerlingen en is ook nog knap. Ze heeft twee hele beste vriendinnen namelijk Andrea en Lucy. Maar ze is tegelijkertijd ook best verdrietig, want toen ze zes jaar wa...