Hoofdstuk 10

6K 243 28
                                    

(Foto van de Python)

P.O.V Audrey

Wat vooraf ging:

'En waar gaan we nu heen?' Vraag ik. 'Wat dacht je van de Pyton.' Zegt Jake met een grijns. 'Euhmm oke.' zeg ik een beetje zenuwachtig. En we lopen richting de Pyton, alweer Jake's arm om mijn schouder.

Nu:

'Ben je een beetje zenuwachtig Audrey?' Zegt Jake met een grijns. 'Nee hoor.' Probeer ik zo zelfverzekerd te zeggen. 'Nou je lijkt wel een beetje zenuwachtig, net zoals Lucy hier.' Zegt Justin met een grijns, terwijl hij zijn arm om de schouders van Lucy doet. Ik negeer zijn opmerking en loop gewoon door.

Als we in de rij staan sluiten we ons achter de mensen aan. 'Zullen we na de Python een hapje gaan eten?' Vraagt Justin. 'Prima, ik krijg ook wel een beetje honger.' Zegt Andrea. 'Als jullie willen, heb ik Snickers voor nu.' Zeg ik. 'Ja, daar heb eigenlijk wel behoeften aan.' Zegt Justin hongerig. 'Is hij soms de vreetzak van jullie mislukte pannenkoeken?' Vraag ik, terwijl ik toekijk hoe Justin zijn hele Snicker in zijn mond stopt. 'Eeuuhhm, eigelijk wel.' Zegt Jake.

Als we bij de poortjes aankomen, moeten we alleen nog maar wachtten op de achtbaan. 'Ben je nog steeds een beetje zenuwachtig.' Zegt Jake met een grijns. 'Euuhhmm, misschien een heel klein beetje.' Zeg ik heel zenuwachtig. Als de achtbaan eraan komt, stappen alle mensen eruit. Ik en Jake gaan naast elkaar zitten, achter ons zitten Andrea en Kian, en daarachter zitten Justin en Lucy. Ik leg nog even snel mijn tas aan de kant. Als ik goed zit, gaat de achtbaan vooruit. Shit, shit, shit, waar ben ik aan begonnen. We gaan langzaam omhoog, en ik hoor Lucy al een klein gilletje slaan. Als we helemaal bovenop zijn, pak ik in Jake's hand. Hij ziet het maar zegt niets. En dan gebeurt het, 'aaahhhhh!' Schreeuw ik zo hard als ik kan. Ik knijp Jake's hand helemaal fijn. Nu komen de twee loopings, ik doe mijn ogen dicht. Na de loopings doe ik mijn ogen weer open, nu kwamen de schroeven die vond ik wat minder eng. En daarna alleen nog een rondje. Als weer bij de beginplaats staan, sla ik opgelucht een zucht. 'Je hebt mijn hele hand fijngeknepen.' Zegt Jake, terwijl die kijkt naar zijn knalrode hand. Ik stap uit en pak mijn tas. Ik kijk of alles er nog in zit, maar zie dan dat ik een halve zak met Snickers mis. Ik kijk om me heen en zie Justin, met de zak in zijn handen Snickers opeten. 'Justin, moet dat nou?' Zeg ik lachend. 'Ik had honger.' Zegt hij onschuldig.

Als we de Python zijn uitgelopen, gaan we opzoek naar een restaurant. We besluiten uiteindelijk naar Het Witte Paard te gaan. Justin loopt voorop, waarschijnlijk omdat hij het meeste honger heeft. We volgen hem en komen uiteindelijk aan bij Het Witte Paard. We lopen naar binnen, en gaan zitten aan een tafeltje. We bekijken de menu kaart, en maken al snel een keuze. Dan komt er een serveerster aan, zodra ze Jake, Justin en Kian ziet gaat ze al gelijk wat verleidelijk lopen. 'Zo wat mag het zijn?' Terwijl ze overdreven met haar wimpers knippert. 'Euuhhm, zes patat, twee frikandellen, drie kroketten en één kaassoufle.' Zegt Jake. 'Doe maar nog een patat en een frikandel erbij.' Zegt Justin nog snel. 'Oke, dus zeven patat, vier frikandellen, drie kroketten, en één kaassoufle, voor de knappe heren en de dames?'Zegt ze ter bevestiging. 'Ja klopt.' Zegt Jake droog. Daarna loopt de serveerster heupwiegend weg. 'Zo Justin heeft weer honger hoor.' Zegt Lucy lachend. Terwijl de rest mee lacht. 'Als ik jou was zou ik zomenteen niet gelijk in een achtbaan springen, want daarna kots je alles weer uit.' Zeg ik grinnikend. 'Die serveerster zag jullie wel zitten, hé.' Zeg ik grinnikend. 'En ik zie jou wel zitten.' Zegt Jake met een grijns. 'Nou, i-ik zie jou n-niet zitten hoor.' Zeg ik stotterend, niet te weten hoe ik had moet reageren.

Even later komt dezelfde serveerster aan, terwijl ze nog steeds heupwiegend loopt. Ze zet het dienblad op tafel, terwijl ze extra naar voren buigt, zodat je inkijk zag. 'Voor deze knappe man een extra friet en frikandel.' Zegt ze verleidelijk tegen Justin, in mijn ooghoek zie ik Lucy boos kijken. Justin reageert daarop alleen met een ''dankjewel.'' 'Zo, zo, volgens mij had de serveerster een oogje op jou.' Zegt Andrea grinnikend tegen Justin. 'Misschien, maar ik heb al een oogje op iemand anders.' Zegt Jake terwijl hij Lucy een knipoog geeft. En daardoor moet Lucy blozen.

Als we klaar zijn met eten, gaan we nog in een paar attracties. Ik merk dat het al laat word, en stel voor om naar de uitgang te gaan. Iedereen is er mee eens en we gaan naar de auto. Als we in de auto zijn zegt Jake 'Wat zouden jullie er van vinden, als jullie vanavond bij ons komen avondeten.' 'Euuhmm, oke, maar dan moet ik wel even me oma bellen.' Zeg ik twijfelend. Als ik mijn oma heb gebeld om te vragen of ik bij Jake, Justin en Kian mag blijven eten, geeft ze toestemming. Andrea en Lucy mogen ook gelukkig. Als we na een halfuur bij een villa aankomen, kijk ik me ogen uit. 'Dit moet een grap zijn.' Zeg ik bewonderend.

-------------------------

A.N laat een reactie achter, en geef een stem. Ik heb komende week wel toetsen, dus waarschijnlijk dat het updaten wat langzamer gaat dan normaal. XXX Saartje0302

The BadboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu