P.O.V Jake
'Audrey, ik wil graag even met je praten.' Zeg ik smekend. 'Nee, ik heb geen zin om met jou te praten, kan je nu aan de kant gaan, want dan kan ik mijn fiets pakken.' 'Audrey, luister nou gewoon.' 'Nee Jake, jij voelt niks voor mij, en dat heb ik geaccepteerd, ik was gewoon weer zo dom meisje dat voor jou viel.' Ze duwt me weg en pakt boos haar fiets. 'Audrey, wil je alsjeblieft gewoon even luisteren, dan kan ik het uitleggen.' Maar voor dat ik me zin kan afmaken, rijd ze al weg op haar fiets. 'Fack!' Zeg ik boos. Ik loop boos het fietsenhok uit en zie Amy naar me toe lopen. 'Hey lieverd, ik heb wel zin in die lippen van jou.' Zegt ze verleidelijk. 'Nou dan heb je mooi pech, want ik heb niet zin in jou.' Zeg ik geïrriteerd. Ze zwaait arrogant haar haar over der schouder, en loopt boos weg. Dan zie ik Justin mijn kant opkomen. 'Hey, heb je Audrey al gesproken.' Vraagt hij. 'Nee, ik kreeg eerlijk gezegd de kans ook niet.' 'Hoe bedoel je?' 'Nou, ik wachtte op haar bij het fietsenhok, en toen ze eraan kwam, wilde ze niet met me praten. En toen ik begon te praten, pakte ze haar fiets en reed ze weg.' Zeg ik hulpeloos. 'Geef haar niet op, misschien moet je zomenteen even langs haar huis gaan.' Zegt Justin, terwijl hij me een schouderklopje geeft. 'Dat ga ik wel proberen, ze is nog niet van mij af.' Zeg ik. Ik zeg Justin gedag, en loop richting mijn motor.
Ik ben in de straat waar Audrey woont, en ik zie Audrey net haar fiets voor de deur parkeren. Ik rij er snel heen, en parkeer mijn motor op de stoep. 'Audrey wil je alsjeblieft luisteren.' Zeg ik, terwijl ik naar haar toe loop. 'Jake, ik....' Haar zin word niet afgemaakt, want een oudere vrouw doet de deur open. 'Hey Audrey, is dit die Jake, waarmee je samen naar de Efteling bent geweest?' 'Ja oma, dat is die Jake.' Ik loop naar de oma van Audrey toe en geef haar een hand. 'Jake millers, aangenaam kennis te maken mevrouw.' 'Noem me maar Trudie hoor, kom binnen, ik pak ondertussen wel wat te drinken.' Ik loop beleeft achter haar aan en ga in de woonkamer zitten, Audrey komt ook de woonkamer binnen, maar gaat op een andere bank zitten. 'Zo, hier heb ik wat te drinken, en een koekje.' Zegt Trudie, terwijl ze de woonkamer binnenkomt met een dienblad. 'Zo Jake, wat leuk dat je langs komt. Ik zou het leuk vinden als je ook misschien blijft avondeten, maar dan moet het wel kunnen.' Zegt Trudie. 'Dat lijkt me heel leuk.' 'Mooizo, want we eten vanavond bloemkool, met een kaassausje en een vleesje.' Audrey zit nog steeds stil op de andere bank. Ik pak ondertussen wat drinken en een koekje. 'Euhm oma, Jake en ik moeten even naar boven.' Voor dat ik een hapje kan nemen van mijn koekje, word ik meegetrokken door Audrey.
Wanneer we boven zijn, gaan we naar haar slaapkamer. 'Waarom was je hier gekomen.' Vraagt ze boos. 'Audrey waarom ben je boos op me?' 'Is dat serieus een vraag, domme panenkoek.' 'Ja dat is mijn vraag.' 'Misschien omdat die kus van gister heel speciaal voelde voor mij, en de volgende dag kus je al iemand anders.' Zegt ze nog bozer, terwijl ze een kussen naar me hoofd gooit. 'Maar voor mij was die kus ook heel speciaal.' 'Waarom kus je dan Amy?' Vraagt ze. 'Weet ik niet, ze kuste mij opeens en toen kuste ik haar terug.' Zeg ik verdedigend. 'Oke, en nu...' Zegt ze zacht. 'Zullen we gewoon een filmpje kijken vanavond, en dit alles vergeten?' 'Dit vergeet ik niet zo snel, dus het is niet meteen goed, maar we kunnen wel vanavond een filmpje kijken. Maar dan doen we het eerder als vrienden.' Zegt ze. 'Is goed, maar zou het wat kunnen worden tussen ons?' Vraag ik nog voor de hoop. 'Ik denk van wel.' Zegt Audrey twijfelend. Ik ga op der bed zitten, en Audrey komt naast me zitten. Ik kijk Audrey aan en zeg, 'Het spijt me echt heel erg Audrey, ik had je nooit pijn willen doen.' Voordat ze iets kan zeggen worden we geroepen voor het eten.
'Dat ziet er echt heerlijk uit Trudie.' Zeg ik terwijl ik naast Audrey aan tafel ga zitten. 'Dankje.' Zegt Trudie, die er ook bij komt zitten. We eten in stilte op, totdat Trudie iets vraagt, 'Hoe hebben jullie elkaar eigenlijk ontmoet?' 'Eeuhm, we botsten op de eerste schooldag tegen elkaar aan. En ik vond haar wel interessant eruitzien, dus ik zocht contact met haar.' Zeg ik met een grijns, en ik hoor Audrey naast me grinniken. Daarna stelt Trudie nog wat vragen, die ik ook allemaal netjes beantwoord.
Als we klaar zijn met eten, ruimen we de tafel af. Ik en Audrey gaan samen de spullen afwassen. 'Dit heb je zeker nog nooit gedaan.' Zegt Audrey grinnikend. 'Nee, klopt, maar bij afwassen wilde ik dit altijd is een keer doen.' Zeg ik mysterieus. Daarna pak ik wat schuim en gooi het op Audrey. 'Jake, die krijg je terug.' Zegt ze aanvallend. Audrey pakt een grotere stuk schuim, en gooit het richting mij. 'Dat had je beter niet kunnen doen Audrey.' Zeg ik, terwijl ik haar met een arm vasthoud, en met de andere hand pak ik wat schuim en gooi het in haar gezicht. Haar hele gezicht zit onder de schuim. 'Wil je nu een kusje.' Lacht Audrey, terwijl ze met haar schuimgezicht dichter bij komt. 'Zou ik wel willen, maar dan moet je gezicht wel wat minder onder het schuim zitten.' Zeg ik grinnikend.
---------------------------------------------
A.N Laat een reactie achter, en geef een stem. (sorry dat er geen afbeelding bij zit, ik wist niet waarvan ik een afbeelding kon doen.) XXX Saartje0302
JE LEEST
The Badboy
RomanceAudery (18 jaar) is een goede leerling op school, haalt goeie cijfers, is lief tegen leerlingen en is ook nog knap. Ze heeft twee hele beste vriendinnen namelijk Andrea en Lucy. Maar ze is tegelijkertijd ook best verdrietig, want toen ze zes jaar wa...