Hoofdstuk 16

6.1K 222 14
                                    

(Foto outfit van Audrey) 

P.O.V Audrey

Ik word weer wakker, en ik kijk om me heen. Dan herinner ik het me weer over gisteren, als ik eraan terug denk krijg ik een warm gevoel in mijn buik. Na de zoen hebben we elkaar helemaal niet gesproken of geappt. Ik stap uit bed en trek me kleren aan, ik doe een klein beetje mascara en lipgloss op en ga dan naar beneden. 'Goedemorgen oma.' Zeg ik, en ik geef me oma een kus op der wang. 'Ik heb je helemaal niet thuis zien of horen komen, hoe laat was je thuis?' Vraagt mijn oma. 'Ik was rond elf uur thuis, en daarna ging ik heel stilletjes naar boven.' Zeg ik, terwijl ik aan tafel ga zitten en een boterham pak. 'En was het leuk bij, hoe heet hij ook alweer...' 'Bij Jake, ja het was leuk. Ik heb voor de eerste keer in mijn leven gepaintballd.' Zeg ik trots. 'Wat is die Jake eigenlijk van je?' 'Eeuuhhmm, het is gewoon een soort van rare vriend.' Zeg ik verwarrend, omdat ik het zelf ook niet echt weet. Hij is niet echt een vriend, maar hij is ook geen vreemde. 'Moet jij niet naar het speeltuintje gaan, het is al vijf voor acht.' Zegt mijn oma. 'Shit, doei oma.' Ik ren de deur uit, en pak mijn fiets, en fiets richting het pleintje

Ik kwam gelukkig net op tijd aan bij het speeltuintje, anders waren ze zonder mij weggereden. We fietsen nu met ze drieën het school op, en fietsen richting de fietsenrekken. 'En heb je al een kus gehad van Justin.' Vraag ik nieuwsgierig aan Lucy. 'Eeeuuhhmm, laten we zeggen, we hebben een kus gegeven.' Zegt Lucy blozend. 'Aaawwhh, das zo schattig.' Zeggen Andrea en ik tegelijk. 'Zullen we maar naar binnen gaan?' Vraagt Lucy, om van onderwerp te veranderen. 'Is goed.' We lopen naar binnen, richting onze kluisjes. Als we bij onze kluisjes zijn staat Jake voor mijn kluisje. Ik loop naar mijn kluisje en stop mijn boeken erin. 'Goedemorgen schatje, goed geslapen?' 'Ja hoor, prima.' Zeg ik, terwijl ik aanstalten doe om weg te lopen. Jake pakt me bij mij arm en draait me zijn richting op. Ik kijk naar mijn schoenen, en vind ze opeens heel interessant eruit zien. Jake tilt mijn kin op met zijn vinger, waardoor ik hem wel moet aankijken. Wat heeft hij ook zulke mooie ogen, en die lippen zijn zo zacht, en ik kan dat weten want gisteren heb ik ze nog gevoeld. 'Wat is er Jake?' Vraag ik zo rustig mogelijk. 'Eeuhm, over gister hé...' Zegt hij zenuwachtig. 'Ja het was gewoon als een kus bedoelt, en euhm..' Zeg ik ook een beetje nerveus. 'Dus we zijn geen vriendje en vriendinnetje?' Vraagt hij voorzichtig. 'Eeuhm, nee ik denk van niet.' Zeg ik een beetje somber. 'Oke, dan ga ik nu weer naar mijn les.' Zegt hij, en loopt dan snel weg. Ik blijf staan, en staar somber voor me uit. 'Kom je nog mee naar de les?' Roept Andrea. Ik schrik op, en loop dan samen met Andrea naar de les.

In de les heb ik alles vertelt over de zoen, en over wat er bij de kluisjes gebeurde. 'En, voel je iets voor Jake?' Vraagt Andrea meelevend. 'Eerlijk gezegd weet ik dat niet, ik ben nog nooit verliefd geweest.' Zeg ik somber. 'Maar om van onderwerp te veranderen, hoe is het tussen jou en Kian?' Vraag ik nieuwsgierig. 'Goed, denk ik.' 'Vind je hem leuk?' Vraag ik nog nieuwsgieriger. 'Ik denk het wel, maar tegen niemand zeggen.' 'Ik zal het tegen niemand zeggen, maar dan moet je ook niks zeggen over Jake en mij, oke?' Vraag ik. 'Is goed, maar zullen we het wel tegen Lucy zeggen?' 'Ja, dat vind ik wel goed.'

Als de les voorbij is, en het is pauze. Lopen we naar onze vaste tafel waar Lucy al op ons is aan het wachten is. 'Hey, hoe was jou les?' Vraag ik aan Lucy. 'Prima, vooral omdat ik naast Justin zat.' Zegt ze verliefd. 'Dan heb jij gelukkig wel geluk met de liefde.' Zeg ik. 'Hoezo?' Vraagt ze nieuwsgierig. Andrea en ik vertellen haar het hele verhaal over Jake, over de kus en bij de kluisjes. Na het verhaal valt de hele aula stil, dat betekent dat de badboy's komen. Voorop loopt Jake samen met Justin en Kian voorop, en daarachter de meelopers. Hij loopt naar de tafel waar alle populaire mensen zitten, en gaat erbij zitten. Hij gaat naast een make-up pop zitten, een steek van jaloezie gaat er door me heen. Justin komt als enige naar onze tafel toe, en gaat naast Lucy zitten. Hij geeft haar een kus, en ik zie dat Lucy heel erg bloost. Dan focus ik me weer op de Jake, een steek van pijn gaat er door me heen. Want ik zie Jake met de Make-up pop naast hem zoenen. Andrea, Lucy en Justin kijken verbaasd mijn kant op, en kijken dan in de richting waar ik naartoe kijk. Ze schrikken ook, en kijken mij meelevend aan. Ik voel dat ik tranen krijg, dus ik sta op en loop naar de wc.

-------------------------------------------------

A.N geef een reactie, en laat een stem achter XXX Saartje0302

The BadboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu