"Selamat tinggal dunia."
--------------------------------------------------
Di kaca televisyen,
"Hari ini dilaporkan bahawa seorang remaja berumur 14 tahun yang dikenali dengan nama Kira atau nama panjangnya Nur Akira Mariana dilaporkan bunuh diri dari tingkat atas bangunan sekolah iaitu rooftop Sekolah Menengah Seri Bama.Motif bunuh diri tidak dapat dipastikan. Kejadian ini berlaku kira-kira pukul 4:00 petang.Mayat Kira sedang dibedah siasat."
Shira yang sedang elok menghirup air nescafe di dalam cawan tersedak . 'Kira? Oh my god ! ' Dia cepat-cepat mencapai telefonnya yang terletak di atas meja di tepi meja. Bukak Chrome then search ' Akira Mariana bunuh diri' lalu terpampangla gambar-gambar di situ.
Shira tekan pula aplikasi whatsapp di telefon pintarnya. Dia tekan grup whatsapps kelasnya . Ternyata mereka juga bising tentang pembunuhan diri Akira yang secara mengejut itu.
Keesokan harinya,
Shira melangkahkan kakinya ke sekolah dengan lemah gemalai. Dia menaiki tangga. Seolah-olah yang tidak bersemangat untuk ke sekolah.
Dia duduk di mejanya. Melabuhkan punggung. melihat meja sebelah kepunyaan Akira. Setitis dus titis air mata .
"Shira , sabar ehh. Aku pun rindu Kira . Kita doakan semoga Kira tenang kat sana ye. " Ucap Iris kepada Shira. Cuba untuk menenangkan Shira yang mengangis teresak-esak itu.
Semakin kuat bahu Shira tehenjut-henjut serentak dengan bunyi tangisan yang semakin kuat bunyinya. Kepalanya ditekupkan di meja.
Di sebalik tangisannya itu, dia tersenyum lalu berbisik cukup untuk didengari oleh dia seorang sahaja.
"Sape cakap aku sedih..."-The End
____________________________
Yang ini authors perah otak untuk tulis. X copy keyh...
Sorry ahh kalu dah lama x update. Key bye gtg