Kasut II

1.1K 62 3
                                    

"Terima kasih cikgu."

Macam biasa , bunyi loceng yang menandakan waktu pulang sudah tiba berbunyi. Shira pergi ke locker miliknya yang terletak di luar kelas untuk meletakkan buku-buku yang dia tidak mahu bawa pulang ke rumah. Sekolahnya itu ada menyediakan locker di luar kelas untuk kemudahan pelajar.

Shira terkujat. Mukanya pucat. Dia tidak mempercayai apa yang dia lihat sekarang. Dia cepat-cepat mengambil sepasang kasut yang ada di dalam locker itu ke dalam tong sampah.Dia terus blah dari situ.

--------------------------------

"Mama Shira dah pulang!"

"Masuk bilik, mandi lepastue turun makan sama-sama yer..."

"Okey mama."

Shira membuka almari kasut milik keluarganya. Disitulah kasut, sandal dan sebaginya milik keluarganya diletakkan disitu. Sekali lagi Shira rasa macam nak pengsan! How could this shoes appeared here. I taught that I dah buang benda nie.

Dia ambil kasut itu lalu membuat unggun api. Rasa takut+geram+bersalah bercampur baur dalam dirinya. Dia hanya membiarkan kasut itu dimakan api.
Dia duduk mencangkung melihat kasut itu. Mahu memastikan kasut itu betul-betul terhapus!

"Shira! Oh my god! Kenapa tak mandi lagi! Cepat la...Nanti papa sampai kang..."

"yelah yelah mama!"

----------------------------------

Shira turun ke halaman rumahnya.

Aikkk mana kasut tu. Shira ari kasut itu sekeliling halaman rumahnya.Celah pokok, celah semak samun. Takde!Biarkan jelah. Baik aku naik bilik. Tidur lagi bagus. Huh!

Shira terjun ke atas katil . Hah! Sedapnya. Leganya....

Sedang dia memalingkan badan ke dinding, dia merasakan seolah-olah ada orang yang memerhatikannya. Lalu, terus dia hadapkan mukanya ke arah bertentangan.

Kasut tue. Ada tepi katil.

Shira rasa takut yang amat sangat. Shira tahu, Kira ada dekat situ.

Kasut yang penuh dengan perkataan 'mati' di atasnya.

---------------------------------

I wonder apa yang telah Shira buat dekat Kira.

Readers rasa ape ye sampai Roh Kira tak tenang? Co comment.

Haha sian readers sekalian. Saja tulis -The End padahal tak habis lagi. The End untuk part 1. Muahahaha!

So, da tau dahla kan kenapa tajuk dia KASUT. 

Seram Tak? ✔Where stories live. Discover now