Maar dan zie ik wat ik liever had willen voorkomen...
POV Jazlin
Layenna staat verstijft naar de put te kijken. Ik volg haar blik en kan mijn ogen niet geloven. Sandro en Mex zijn aan het vechten. Alleen staat Sandro aan de winnende kant. Ze vechten als mens. Maar leeuwen zijn gewoon sterker dan wolven. Zelfs als mens.
Sandro tilt Mex op tegen de muur met zijn hand om zijn keel. 'En doe haar niet nogeens pijn.' Gromt hij kwaad. Hij wil hem net slaan. Layenna barst in huilen uit. 'STOP!' Roep ik. Sandro draait zich verbaast om. 'Ga weg! Dit is iets tussen ons!' Bruld hij kwaad.
'Stop, stop alsjeblieft.' Snikt Layenna. Dan pas lijkt hij haar op te merken. Zijn ogen vol schrik om haar zo te zien. Hij laat Mex los. Mex valt op de grond en hapt snel naar adem. Sandro rent op Layenna af. 'Layenna? Gaat het? Wat is er gebeurt!?' Vraagt hij bezorgt. Hij wil zijn hand op haar rug leggen. Maar ze slaat hem weg.POV Layenna
Ik sla Sandro's hand weg. 'Wat er aan de hand is? JIJ!' Roep ik kwaad. Mijn verdriet is vervangen door woede voor Sandro en bezorgtheid voor Mex. "MEX!" Denk ik. Snel duw ik Sandro weg en spring de put in. Ik ren op Mex af. 'Mex! Mex gaat het? Ben je erg gewond!?' Vraag ik bezorgt. Hij ziet er zwak uit. 'Layenna,' Zegt hij zacht. 'H-het spijt m-me. V-van gistera-avond.' Weet hij net uit te brengen.
'Nee nee nee! Het spijt mij! Ik had niet zo tegen je tekeer mogen gaan.' Zeg ik zacht. 'Maar ik had je niet moeten zoenen. Je heb het al lastig zat.' Zucht hij. Hij probeert overeind te komen. Maar ik hou hem tegen. 'Blijven liggen.' Zeg ik streng. Hij gaat weer met tegenzin liggen. Ik verander in mijn leeuw en til hem op mijn rug. Althans, probeer ik.POV Jazlin
Layenna probeert Mex voorzichtig op haar rug te tillen. Sandro staat verbaast naast me. Hij schud zijn hoofd. 'Ik was zo dichtbij.' Mompelt hij tegen zichzelf.
'Dat klopt. Goed gedaan hoor, macho.' Zeg ik koppig tegen hem. Hij kijkt me boos aan. 'Wat? Mag ik niet de waarheid spreken ofzo?' Vraag ik verontwaardigt. Hij zucht. Hij draait zich om en loopt weg. Ik kijk naar Layenna die nogsteeds een hopeloze actie probeert om Mex op haar rug te krijgen. Ik spring de put in. 'Ik help wel.' Zeg ik tegen haar. Ze kijkt me dankbaar aan. Ik til Mex op haar rug en gaat zelf achter hem zitten. Aangezien Layenna ook nog omhoog moet, en we willen natuurlijk niet dan Mex van haar rug valt. Ze neemt een aanloop en springt naar boven. De put uit. Als we daar zijn, klim in van haar rug af en verander zelf ook. Samen rennen we terug naar het dorp.Like? Commend? Follow?
Hey people♡☆♡. Sorry voor dit wat kortere hoofdstukje. Maar dit is een testje. Vinden jullie dit fijner? Rond de 400 woorden? Of willen jullie weer gewoon de langere hoofdstukken?
Bye people ♡☆♡☆♡☆♡
_XRobijntjeX_
JE LEEST
The lonely White Lion
FantasyWat als je een leeuwen meisje bent en erachter komt dat je Mate niet van jou soort is? En dat je van je vader moet trouwen met een andere man om je soort te beschermen? Wat zal jij kiezen? Liefde of soort? Dit is de keuze waar Layenna mee te maken h...