Helgen närmar sig och jag blir mer och mer nervös för varje dag som går. När det äntligen blir fredag säger jag hejdå till Lily och Hope efter skolan och sen springer jag hem för att hämta min väska. Mamma, pappa och Rye står redan klara när jag kommer.
-Skynda dig Willow, vi måste gå nu, säger pappa.
-Jag ska, svarar jag samtidigt som jag springer upp för trappan.När vi kommer till stationen står tåget redan där. Jag tar med mig Rye och kliver på medans mamma och pappa tar väskorna. Vi hittar bra platser och efter en liten stund kommer mamma och pappa också, och det är tur för precis då går tåget.
-Pappa, hur lång tid tar det? Frågar Rye.
-Vi kommer att vara framme tidigt imorgon, svarar pappa
-Kommer Finn och Jaquelin åka med samma tåg som vi? Frågar jag
-Ja, det här tåget stannar i alla distrikt så Johanna och Jaquelin kliver på i 7 och Annie och Finn i 4.
-Dom andra vinnarna då? Var kommer dom ifrån?
-Beetee är från distrikt 3, Enobaria från 2 och Haymitch ska väl vara här någonstans redan. Ni kan väl gå och leta upp honom?
-Men han är läskig, säger Rye.
-Bara när han har druckit för mycket, annars är han snäll, svarar mamma.
-Okej, kom Rye.Vi börjar med att titta i barvagnen, men där är han inte så vi fortsätter genom tåget tills vi hittar honom i tredje vagnen från slutet.
-Hej, säger han när han får syn på oss.
-Hej, svarar jag tyst. Mamma och pappa ville att du skulle komma och sitta hos oss.
-Visst, säger han och reser sig upp.Vi går tillbaka till mamma och pappa.
-Hej Haymitch, säger mamma.
-Hej Sweetheart, svarar han.
-Måste du kalla mig Sweetheart? Säger mamma men hon skrattar samtidigt.Timmarna går medans vi passerar genom de olika distrikten. Till slut säger en röst.
-Nästa stop, Distrikt 7.
-Nu kommer väl Johanna och Jaquelin? Frågar jag.
-Ja, du kan väl gå och möta dom? Svarar mamma.
-Visst.Så fort tåget stannar får jag syn på dom.
-Hej, säger jag. Jag är Willow.
-Jaquelin, säger tjejen. Precis som mamma sa ser hon ut att vara några år äldre än mig.Vi går på tåget igen. Johanna säger hej till mamma och pappa. Dom verkar ha någon speciell relation, eller så är det bara Johanna som är speciell.
Efter tre timmar är vi i distrikt 4. Annie och Finn kommer och sätter sig hos oss.
Jag, Jaquelin och Finn sätter oss en liten bit bort så vi kan prata ostört.
-Är ni nervösa? Frågar Finn.
-Lite, svarar Jaquelin och jag nickar.
-Har ni varit i Huvudstaden förut? Frågar jag sedan.
-En gång, svarar Finn.
-Aldrig, säger Jaquelin, du då?
-Nej.Tåget fortsätter och Beetee och Enobaria kliver på. Tillslut kommer vi fram till Huvudstaden.
YOU ARE READING
Dotter till Två Vinnare, Två Rebeller och Härmskrikan
FanfictionJag heter Willow och är 13 år. Jag bor i distrikt 12 (Den vackraste platsen i hela världen.) med min mamma, pappa och min lillebror Rye. OBS. Jag äger inte The Hunger Games. Det gör Suzanne Collins.