Jag vaknar av ett skrik. Det är mamma. Hon brukar skrika på natten. När jag frågar varför svarar bara pappa att jag får veta när jag blir äldre. Jag tittar på klockan. Den är 5:52 så det är ingen idé att försöka somna om. Jag går upp och klär på mig.
När jag kommer ner i köket står pappa där och steker pannkakor. Hans pannkakor är dom bästa i hela världen.
-Godmorgon Willow, säger han.
-Godmorgon svarar jag. Jag sätter mig vid bordet och börjar äta. När jag är klar går jag upp och borstar tänderna.
-Jag går nu, ropar jag till pappa.
-Okej, hejdå, säger han.
-Hejdå.-Godmorgon, idag tänkte jag att ni ska få lära er om hungerspelen och upproret, säger våran lärare Mrs.Green. Vi ska titta på en kort film och sen ska vi prata lite.
Hon trycker igång filmen. Den handlar om ett konstigt spel. 24 barn mellan 12 och 18 år blir utvalda att tävla i ett spel där bara en överlever. Vi får se en liten bit av varje år. Nu är vi framme vid det 74. Dom visar vilka som blir utvalda i varje distrikt. När dom kommer fram till 12 blir jag helt chockad.Det är mamma. Hon är frivillig för en liten flicka jag inte känner igen men hon liknar mamma. Sen bli jag ännu mer chockad när pappa blir vald. Hela klassen tittar på mig och börjar prata. Mrs.Green pausar filmen.
-Är inte det där Willows mamma och pappa? Frågar Troy.
-Det stämmer, svarar Mrs.Green.
-Men? Säger jag. Jag vet inte vad jag ska säga.
-Du visste inte om det här Willow? Frågar hon.
-Jag hade inte en aning, svarar jag.
-Varken Katniss eller Peeta har velat prata om det så det är inte så konstigt, säger hon innan hon sätter på filmen igen.Alla deltagarna står i vagnar. Dom har kläder som passar till deras distrikt. Mamma och pappa har svarta dräkter. När dom rullar ut börjar deras mantlar brinna. Det är så häftigt. Sen klipper det vidare till intervjuerna. Mamma ser väldigt nervös ut. Hon svarar på Ceasars frågor och sen snurrar hon runt i sin klänning. Det slår lågor om den. Sen är det pappas tur. Ceasar frågar om han har en flickvän. Pappa berätter att det finns en tjej hon alltid har älskat. Ceasar säger till honom att vinna spelen och åka hem till henne. Pappa säger att det inte hjälper, för tjejen är mamma.
Plötsligt är det nästa dag och dags för spelen. Alla står i en halvcirkel runt ymnighetshornet. Plötsligt börjar alla springa. Dom flesta springer mot hornet. Även mamma. Hon tar en ryggsäck och vänder sig om och springer. Dom klipper till en annan bild. Det är mamma som försöker springa undan några eldklot. Ett av dom träffar hennes ben.
Sen sitter hon i ett träd. Karriäristerna är nedanför. Pappa är med dom. Dom försöker få tag på mamma men hon är för högt upp. Karriäristerna och pappa lägger sig under trädet och väntar. En liten flicka pekar på något som ser ut som ett getingbo. Mamma klättrar upp och sågar ner det. Det faller rakt över dom nedanför. Dom reser sig upp och springer iväg. Mamma klättrar ner och följer efter. Hon stannar vid en av tjejerna som dog av getingsticken och tar hennes pilbåge.
Sen kommer en annan bild. Det är mamma och den lilla flickan som heter Rue. Hon och mamma blir allierade. Dom spränger karriäristernas saker innan Rue dör. Mamma sjunger för henne.
Sen säger en röst att nu kan två spelare vinna om dom kommer från samma distrikt. Mamma börjar leta efter pappa. Hon hittar honom vid en å. Han har kamoflerat sig så han inte syns. Mamma tar hand om honom. Han har ett stort sår på benet.
Sen kommer rösten fram igen och säger att det finns något som alla behöver vid ymnighetshornet. Mamma ger sig iväg dit. Hon får tag på väskan och återvänder till pappa. Det är salva till hans ben.
Sen kommer en scen med stora konstiga hundar. Dom jagar mamma och pappa. Mamma och pappa klättrar upp på ymnighetshornet. Där uppe är killen från distrikt 2. Han försöker döda pappa men mamma skjuter honom.
Sen ändras reglarna igen så att bara en kan vinna. Då tar mamma fram Nattskatta. Bären som dödade flickan från distrikt 5. Mamma och pappa tänker äta dom men blir avbrutna av rösten som säger att vinnarna i det 74 hungerspelen är Katniss Everdeen och Peeta Mellark. Där slutar filmen.
-Så gick det till när Katniss och Peeta vann Hungerspelen, säger Mrs.Green. Willow, hur känns det? Frågar hon och tittar på mig.
-Jag är chockad, säger jag.
KAMU SEDANG MEMBACA
Dotter till Två Vinnare, Två Rebeller och Härmskrikan
Fiksi PenggemarJag heter Willow och är 13 år. Jag bor i distrikt 12 (Den vackraste platsen i hela världen.) med min mamma, pappa och min lillebror Rye. OBS. Jag äger inte The Hunger Games. Det gör Suzanne Collins.