Nästa dag när jag möter Hope och Lily ställer dem massa frågor till mig.
-Hur var dejten?
-Vad gjorde ni?
-Var han gullig?
-Är du kär?
-Jag kan omöjligt svara om ni ska hålla på såhär, avbryter jag. För det första var det ingen dejt, men ja, det var bra. För det andra, vi hade en picknick i skogen.
-Ååh, vad romantiskt, skrattar Lily.Vad gjorde nu mer?
-Jag visade honom hur man skjuter med en pilbåge.
-Var han duktig? Frågar Hope.
-Helt okej för att vara första gången, svarar jag.
-Är du kär i honom? Frågar Lily.
-Jag vet inte, kanske, säger jag och tittar ner i marken.
-Du är helt klart kär, säger Hope med bestämd röst.
-Sen när blev du kärleksexpert? Skrattar Lily.
-Kan vi inte göra något annat nu? Frågar jag.
-Du kan lära oss att skjuta med pilbåge, föreslår Lily. Hope nickar instämade.
-Visst, svarar jag.Vi går bort till skogen och jag tar fram pilbågen ur trädet. Jag lägger på en pil.
-Vart ska jag skjuta?
-Träffa den här, svarar Hope. Hon håller på att ställa upp några stenar och sen lägger hon ett äpple överst.
-Det kommer jag aldrig att klara, säger jag men jag skjuter ändå iväg pilen. Den träffar en av stenarna så att tornet rasar.
-Nära, säger Lily, får jag testa nu?
-Aa, jag hjälper henne med hur hon ska hålla i bågen. Pilen flyger förbi ett par centimeter från äpplet.
-Snyggt, vill du testa nu Hope? Frågar jag.
-Okej. Hennes pil går för lågt och rakt in i stenhögen.Vi håller på ganska länge och både Hope och Lily blir riktigt duktiga. Båda två lyckas pricka äpplet. Och jag lyckas träffa det när Lily kastar upp det en gång.
När ingen av oss orkar mer sätter vi oss på ett par stenar i närheten.
-Willow? Börjar Lily.
-Mm.
-Jag vet inte om någon har berättat det här för dig, vi fick nämligen veta det när du var i Huvudstaden.
-Vadå? Frågar jag.
-Vi kommer ha en dag för att fira femton år utan Hungerspel.
-I skolan? Frågar jag. Hope nickar.
-På fredag.
-Spännande, vad ska vi göra? Frågar jag.
-Jag vet inte riktigt, lärarna ville inte berätta.
-Men de yngre klasserna, de känner ju inte till Spelen än.
-Det är bara vår klass och uppåt.
-Jaha.
Vi fortsätter att spekulera om vad det kan handla om.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Dotter till Två Vinnare, Två Rebeller och Härmskrikan
FanficJag heter Willow och är 13 år. Jag bor i distrikt 12 (Den vackraste platsen i hela världen.) med min mamma, pappa och min lillebror Rye. OBS. Jag äger inte The Hunger Games. Det gör Suzanne Collins.