Jag vaknar klockan 9 på morgonen. Det första jag tänker på är att det är dags. Det är idag det är intervjun. Mamma och pappa är redan vakna så jag går också upp.
-Är du nervös? Frågar pappa.
-Ja, svarar jag.
-Det kommer att gå jättebra, säger mamma och ler. Jag var också jättenervös första gången.På förmiddagen gör vi inte så mycket. Jag läser lite och vi spelar ett spel. Klockan tolv går vi ner för att äta lunch. Effie möter oss i receptionen. Hon har en guldig kort klänning med gnistrande paljetter på. Hennes hår är blont och fluffigt med en stor guldig rosett i. Hon kramar mamma, pappa och Haymitch. Hon och Haymitch är faktiskt ganska gulliga tillsammans.
Vi äter kantarellsoppa till förrätt, oxfilé med ugnsbakad potatis och bearnaisesås till varmrätt och körsbärcheesecake till efterrätt. Det är jättegott och jag har aldrig varit mättare.
Efter maten följer jag, Finn och Jaquelin med Effie till vår stylist. Det är en ung kvinna med rött hår som presenterar sig som Justice. Hon har tagit fram lite kläder som hon vill att vi ska prova. Jag får testa fyra olika klänningar innan Justice är nöjd. Det slutar med att jag har en himmelsblå klänning med paljetter. Jaquelin har en svart klänning med guldiga detaljer och Finn har en vit skjorta och en grå kostym med massor av glitter.
Sen går vi vidare till sminket. Justice sminkar mig och Jaquelin med alla möjliga sorters produkter som jag aldrig har hört talas om. Det känns väldigt konstigt med tanke på att jag nästan aldrig använder smink i vanliga fall. Men jag måste erkänna att jag ser ganska söt ut när hon är klar.
-Det ser jättebra ut, säger Justice när hon är klar med Finns lite lättare smink. Det är mest till för att det inte ska se konstigt ut i tv'en.
-Nu är det bara håret kvar, fortsätter hon samtidigt som hon plockar fram en hårborste. Hon börjar med Finns hår. Sen tar hon Jaquelins. Jaquelin har väldigt tjockt hår men Justice sätter upp det i en snygg frisyr hur lätt som helst. Sen är det min tur. Justice börjar med att göra någon sorts fläta och sen snurrar hon upp den. Det ser jättelätt ut men jag skulle aldrig klara av det.
-Det är en timme kvar, säger Justice. Ni kan göra vad ni vill nu.
Vi nickar och går därifrån.
ESTÁS LEYENDO
Dotter till Två Vinnare, Två Rebeller och Härmskrikan
FanficJag heter Willow och är 13 år. Jag bor i distrikt 12 (Den vackraste platsen i hela världen.) med min mamma, pappa och min lillebror Rye. OBS. Jag äger inte The Hunger Games. Det gör Suzanne Collins.