Kapitel 19

246 9 11
                                    

På söndag förmiddag packar vi ihop våra saker. Sen går vi ner till restaurangen och äter lunch. Efter lunchen tar vi en taxi till stationen. Tåget är redan där så vi får springa. Jag, Finn och Jaquelin hittar en egen kupé. Rye får också sitta med oss fast han tröttnar efter en stund och går tillbaka till mamma och pappa.
-Vad tyckte ni om Huvudstaden då? Frågar Finn efter en stund.
-Jag gillar den, fast bara ibland, svarar Jaquelin.
-Varför bara ibland? Frågar jag.
-Jag vet inte riktigt, vissa saker är lite fåniga, typ namnen, kläderna och det mesta annat, skrattar hon.
-Jaquilen, det här kanske är en lite privat fråga, säger jag sedan.
-Fråga du.
-Din pappa, var är han? Frågar jag.
-Jag vet inte riktigt, han och mamma skiljde sig när jag var fem, jag har knappt träffat honom sedan dess.
-Har du inte träffat hon på nästan tio år? Frågar Finn.
-Nej, men det gör inget, han reste ändå alltid runt så mycket, svarar Jaquelin helt oberörd.
-Vad hette han? Frågar Finn.
-Gale Hawthorne, jag tror att din mamma kände honom, Willow.
-Jaha, jag har aldrig hört talas om honom, ännu en sak mamma och pappa aldrig har berättat att lägga på listan, säger jag med ett skratt fast egentligen känner jag mig sviken. Annie och Johanna verkar ha berättat allt för Finn och Jaquelin, men jag vet typ ingenting.

När Finn och Jaquelin har gått av i Distrikt 4 och 7 går jag bort till mamma, pappa och Rye.
-Mamma, vem är Gale Hawthorne? Frågar jag.
-Hur känner du till honom? Frågar mamma.
-Det är Jaquelins pappa.
Mamma och pappa ger varandra en blick.
-Vem är det? Frågar jag igen.
-Vi pratar inte om det nu, säger pappa, han ser nästan arg ut.
-Men...
-Inga men!
Jag går därifrån och sätter mig i en egen kupé, jag vill inte vara med mamma och pappa när de aldrig berättar något för mig.

Efter ett par timmar är vi framme i Distrikt 12 och vi kliver av.
När vi går genom Distriktet mot vårat hus känns det som om folk tittar lite extra, och inte bara på mamma och pappa, utan även på mig.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej! Jag funderar på att avsluta den här boken ganska snart, jag vet nämligen inte riktigt vad mer som ska hända.
Men jag har en idé på en ny bok. Jag tänkte skriva massor av One-shouts om Harry Potter, The Hunger Games och kanske Divergent. Vad tycker ni om det? Kommentera också gärna om ni har förslag på en One-shout. Älskar er!😘💞

Dotter till Två Vinnare, Två Rebeller och HärmskrikanWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu