We liepen inmiddels al uren rond in zweinsveld en hadden superleuke jurken gescoord bij een klein modezaakje. Natuurlijk was het een halloween feest en dus moesten we allemaal in een kostuum komen. We hadden besloten te matchen en gingen alle drie in de kleur van onze vlinders. Hermelien had een prachtige Paarse jurk terwijl Ginny schitterde in een lichtblauw jurkje. Ikzelf had een simpel roze jurkje, maar we waren van plan nog wat aanpassingen daaraan te maken. We liepen inmiddels al terug richting Zweinstein terwijl we nog wat kletsten over het aankomende feest.
'Dus, wie zijn jullie dates?'
'Ik heb nog geen date, eigenlijk...' Zei Ginny zachtjes.
'Nee, ik ook niet.' Voegde Hermelien daaraan toe.
'Jullie vinden echt wel iemand! Ginny, wat vind je van Marcel?'
'Nee, echt niet!' Riep Ginny gelijk uit.
'Hermelien, Daan?' Hermelien schudde wild haar hoofd.
'Geen sprake van!'
'En wat dacht je van Ron?' Zei Ginny daarna. 'Die wil vast wel met je gaan, Hermelien.' Hermelien begon hevig te blozen.
'Kijk, daar heb je hem al!' Ik wees een stukje verderop waar Harry en Ron samen aan kwamen lopen. 'Hey, jongens.' Zei ik. De jongens knikte en zwaaide even.
'Ik en Ella moeten eigenlijk nog even wat halen. Harry, wil jij even helpen?' Vroeg Ginny. Harry keek eerst niet begrijpend maar toen ik een snelle blik tussen Hermelien en ron uitwisslede (die elkaar overigens een beetje schaapachtig stonden aan te staren) begreep Harry de hint en liep met ons mee. Ik keek nog even achterom en zag dat Hermelien mij een boze blik gaf. Ik lachte even naar haar en gaf haar een handkusje. We liepen snel met zijn drieën verder. Alleen Ginny nog, dacht ik. Ik begon naast mijn broer te lopen.
'Harry, vraag Ginny mee naar het feest.' Fluisterde ik in zijn oor. 'Ze zou het echt geweldig vinden.' Voegde ik daaraan toe. Ik duwde Harry en Ginny tegen elkaar aan en liep daarna snel de hoek om. Ik liep snel door naar het kasteel en besloot me maar alvast te gaan douchen. Het feest was vanavond al dus kon ik beter maar alvast gaan beginnen met mij klaar te maken.Het was inmiddels twee uur voordat het feest begon. Ik liep de badkamer uit met mijn handdoek om mijn hoofd en een oud, lang T-shirt aan.
'Hij heeft me gevraagd!' Hermelien en Ginny kwamen allebij gelijk naar mij toe gerend en begonnen hun verhaal te vertellen.
'Dat is geweldig meiden! Dit word ongetwijfeld de leukste avond ooit. En jullie zien er prachtig uit!' Hermelien en Ginny hadden beiden hun jurk al aangetrokken. Ginny's blauwe jurk was aan de bovenkant van kant gemaakt en die van Hermelien liep van lichtpaars naar donkerder paars.
'Hier, trek je jurk aan!' Ginny pakte mijn jurk en ik kleedde me snel om. Ik keek in de spiegel. Mijn eenvoudige jurkje was lang niet zo spectaculair als die van hen.
'Wauw, George zal versteld staan!' Riep Ginny blij uit. Ze pakte een stoel en zette mij erop neer. 'Nog even je haar en make-up...' Ze pakte een krultang en begon mijn haar te krullen terwijl Hermelien een roze oogschaduw aanbracht.
'Weet je, misschien worden we wel zusjes.' De meiden keken mij vragend aan. 'George en ik, Hermelien, jij met Ron en Ginny met Harry.'
'Je doet echt alsof we gaan trouwen. We gaan gewoon als vrienden hoor...' Zei Hermelien.
'Maak dat de kat wijs. Je vind hem hardstikke leuk!' Antwoordde ik snel.
'Maar hij mij waarschijnlijk niet...'
'O, echt wel!' Zei Ginny. 'Hij heeft het echt alleen maar over jou.'
'Hermelien is zo mooi en ze heeft zulk zijde zacht haar! En haar ogen lijken wel diamanten!' Zei ik op een hoog stemmetje.
'O, en jij dan! Kus me Georgie, je bent zo perfect! O, vlinders dit vlinders dat!' Ik gaf Hermelien en duwtje.
'Zo praat ik niet!'
'Hé, blijf eens stil zitten! Dadelijk verbrand ik je haar nog!' We barstte allemaal in lachen uit. Ginny deed nog een paar bloemetjes in mijn haar en Hermelien maakte haar make-up kunstwerk af.
'En klaar.' Ik trok mijn schoenen aan en pakte een klein doosje van mijn bed af. Er lagen drie ketinkjes in gemaakt van Rozenkwarts. Ik gaf één aan elk van de meiden.
'Hier, nu zijn we voor altijd verbonden.'
'Wauw, El! Dat is zo lief...'
'Dat had echt niet gehoeven!'
'Jawel, daar zijn vriendinnen voor! En nu moeten we gaan, het feest is vast allang begonnen!'
'Ella, je gaat zometeen een geweldige entree maken!'
'Ja, iedereen zal naar je kijken. Het word geweldig! Je eerste schoolfeest hier, El!' Een grote entree? Was dat nou echt nodig?
'Guys, ik hoef geen prinsessen momentje hoor! Het is maar een schoolfeest. En ik houd er niet zo van als alle ogen op mij gericht zijn. Ik houd niet zo van al die aandacht...'
'Natuurlijk moet dat wel!' Riep Ginny gelijk.
'Ja, Katie Bell was vorig jaar in een overdreven rode jurk die een meter achter haar sleepte naar het kerstbal gekomen.'
'En het jaar daarvoor was Belinda Broom in een knalroze extra korte jurk gekomen. Het zag er niét uit. Maar alle ogen waren wel op haar gericht. Iedereen moet een keer zo'n moment hebben gehad, Ella. Nu is het jouw beurt om te shinen.' Zei Hermelien met een glimlach.
'Oke, oke. Als ik maar niet op een of ander gek beest de zaal in moet komen.''Oke, we zijn er!' We stonden stil voor de grote zaal. Het was prachtig versierd met Halloween decoraties. De tafels waren opzij geschoven zodat er aan de zijkant twee tafels overbleven die rijk gevuld waren met allerlei halloween-snacks. In de hoeken stonden boxen waar knallende muziek uit kwam en overal hingen pompoen-lantaarntjes. De meeste meisjes waren verkleed in een super-woman outfit of kleurrijke jurkjes. Met uitzondering tot Belinda Broom die er totaal belachelijk uitzag in haar zogenaamd 'sexy' konijnenpakje. Iedereen stond gezellig te kletsen in groepjes of te dansen op de dansvloer.
'We gaan ervoor!' Riep Ginny blij. De meiden liepen naast mij en pakte hun toverstok bij de hand. 'Cinderella moment gaat van start.' De meiden keken mij even grinnekend aan en fluisterden daarna zachtjes; 'adducam papiliones.' Er kwamen tientallen vlindertjes uit de ramen van de openzaal vliegen. Iedereen draaide zich om naar de gebeurtenis die zich voor hen bevond. De vlinders vladderden om mij heen en vormden een prachtige jurk. Ze kwamen in mijn haar en streken neer op mijn schoenen. Iedereen stond met open mond toe te kijken, zelfs de leraren. Ik zag Sneep in de hoek staan. Hij droeg zoals altijd een lang zwart gewaad. Hij keek trots. Trots naar mij.
'Wat een entree!' Harry liep onze kant op gevolgd door Ron, Fred met zijn date Angelina en George.
'Jullie zien er geweldig uit. Ik zou willen dat ik zo'n jurk had!' Zei Angelina die in een superwoman kostuum rondliep. Ze voerden een heel gesprek waar ik overigens niet naar luisterde. Ik had mijn volle aandacht voor George die achteraan stond en mij bewonderd aankeek. Hermelien begon het door te krijgen.
'Kom, zullen we even de rest begroetten?' Hermelien trok Ginny mee en de rest volgde haar naar de andere kant van de zaal.
'Je ziet er prachtig uit echt...Wauw.' Zei George. Ik moest ervan blozen.
'Jij ziet er anders ook niet verkeerd uit.' George lachtte even.
'De vlinders...'
'Het was Hermelien's en Ginny's idee.'
'Het is prachtig.' We keken elkaar een tijdje blozend aan totdat er een schuifelnummer opkwam. 'Wil je dansen?' George stak zijn hand naar mij uit. Ik knikte en pakte hem aan. Samen liepen we naar de dansvloer en begonnen te schuifelen.
'Ik kan eigenlijk niet dansen.' Zei ik lachend.
'Natuurlijk wel.' George pakte mijn hand vast en draaide mij in een rondje. 'Let op.' Achter, zij, voor, achter, voor, zij. We dansden door de hele zaal. Het was geweldig. Het nummer liep af en iedereen klapte voor degene die de piano begeleidde. Professor Perkamentus klapte in zijn handen en maande iedereen tot stilte.
'Helaas is het feest al aan zijn einde gekomen. Hopelijk heeft iedereen het naar zijn zin gehad. Ik zie jullie maandag weer bij de reguliere lessen. Slaapzacht!' Professor Perkamentus stapte weer van de verhoging af en liep richting de andere leraren. De zaal stroomde langzaam leeg. Hermelien, Harry, Angelina en de andere Wemels kwamen onze kant op lopen.
'We gaan nog even feesten in de kamer van hoge nood. Gaan jullie mee?' George knikte maar ik schudde van nee.
'Gaan jullie maar. Ik moet nog een brief schrijven aan mijn ouders.' George pakte mijn hand vast.
'Dan ga ik ook niet.' Antwoordde hij vastberaden.
'Nee, joh! Ga maar lekker feesten. Ik kom er later wel bij, oke?' George knikte en gaf mij een kusje op mijn voorhoofd voordat ze wegliepen. Ik ging ook naar de uitgang van de grote zaal en liep richting de leerlingenkamer. Ik pakte een stuk perkament, een envelop, inkt en een schrijf-veer. Ik kleedde me snel om in een simpel jurkje en trok mijn lage allstars aan. Ik liep weer de leerlingenkamer uit en richting de uitgang van het kasteel. Eigenlijk was het verboden om zo laat nog buiten te zijn maar ik moest echt even alleen zijn om deze brief te schrijven. Ik liep over het grote plein totdat ik bij het meer was. Ik ging zitten onder een grote boom en begon mijn brief te schrijven.
JE LEEST
~By Blood~{HP Fanfic}
Fiksi Penggemar'Toen ik vijftien jaar oud was hoorde ik voor het eerst van de tovenaarswereld. Mijn ouders zijn toen ik nog een baby was in een tragisch auto ongeluk gestorven. Na de dood van mijn ouders zijn mijn tweeling broer Harry en ik toegewezen aan onze oom...