~007

21 0 0
                                    

'Opstaan!' Hermlien trok vrolijk de gordijnen open. 'Kom op, anders missen we het ontbijt!' Een ijskoude rilling liep over mijn rug. Had ze nou serieus de dekens van mijn bed afgehaald?
'Hoe laat is het?' Kreunde ik terwijl ik mijn kussen over mijn hoofd heen trok.
'kwart voor zeven, je hebt een kwartier om je klaar te maken!' Riep hermelien terwijl ze de kamer verliet.
'Ze is echt een vroege vogel, na een tijdje raak je er wel aan gewend.' Ginny opende het raam een stukje om de kamer te luchten. 'Wat trek jij aan?'
'Hmm, wat?' Ik stond op uit bed en liep -nog half slapend- en liep richting mijn tas die voor mijn bed stond.
'Jij hebt natuurlijk nog geen gewaad! Je kan er wel een van mij lenen, maar je weet niet eens of je wel in Griffoendor komt...'
'Dankje Ginny, maar ik heb zelf ook kleren mee.' Ik pak mijn tas en haal er een zwart rokje, grijze crop top en Kousen uit.
'Kan dit, denk je?' Vraag ik Ginny als ik alles aan heb.
'Ja, zag ik er maar uit zoals jij!' Ik moest blozen bij het compliment.
'Ell, gebruik deze sjaal!' Hermelien kwam de kamer inrennen met een rode sjaal. 'Deze heb ik vorig jaar met kerst gekregen, staat je vast mooi!' Ze overhandigde mij de sjaal die ik vervolgens bij mijn look deed. Mijn haar deed ik in een rommelige knot.
'Kom op, anders missen we het ontbijt nog!' In de haast kon ik nog net mijn jas meepakken voordat ik de kamer uit gesleurd werd door Hermelien.

De eetzaal was net als de vorige avond overvol. Alle leerlingen zaten in hun gewaad te genieten van hun ontbijt.
'Goedemorgen, zonder zorgen!' Hermelien ging naast Harry en mij zitten aan tafel. Ik knuffelde mijn broer even ter begroetting en glimlachte naar Ron en de tweeling.
'Lekker geslapen?' Vroeg Harry.
'Ja, ik heb zelden in zo'n lekker bed gelegen!' Ik keek naar al het vettige, ongezonde eten op tafel. Ik pakte wat toast met boter en schepte wat fruit op terwijl George voor mij een koud glas pompoensap inschonk.
'Welke lessen hebben we vandaag?' Vroeg Ron met volle mond.
'Eerst twee uur toverdranken met Zwadderich.'
'Ughhhh!' Zuchtte hij.
'daarna hebben we een nog een uur verzorging van fabeldieren en als laatste uur waarzegerij.'
'Ughh, waarom heb ik dat nou weer gekozen als extra vak...'
'Heb je liever voorspellend rekenen dan?' Vroeg Marcel, die intussen ook bij ons aan tafel was komen zitten.
'Wat is er zo erg aan waarzeggerij?' Vroeg ik hen verbaasd.
'Professor Zwamdrift, ze is knettergek!' Zei ron zachtjes, zodat alleen ons groepje het kon horen.
'Welke vakken zijn er nog meer?' Vroeg ik oprecht geïntresseerd.
'Je hebt toverdranken, dat word gegeven door professor Sneep.' Harry wees naar de man met het vettige zwarte haar die ik al eerder tegen was gekomen op de gang. Die mocht ik dus nu al niet. 'Dan heb je nog bezweringen, kruidenkunde en geschiedenis van de toverkunst, ronduit het saaiste vak.' Ookal had ik geen idee wat al die lessen inhielden, toch leken ze mij super gaaf!

Na het eten ging ik langs bij Professor perkamentus.
'Goedemorgen, professor.' Zei ik terwijl ik zijn kantoor binnenliep.'
'Eleanor, wat fijn dat je er bent. Neem plaats , dan kunnen we gelijk beginnen met het sorteren.' Perkamentus gebaarde dat ik op een krukje moest plaatsnemen. 'Ik zal eerst een stukje vertellen over de afdelingen.' Ik knikte en de man ging zijn verhaal verder. 'De vier afdelingen zijn vernoemd naar de oprichters van Zweinstein: Rowena Ravenklauw, Helga Huffelpuf, Goderic Griffoendor en Zalazar Zwadderich. Zalazar Zwadderich had echter andere bedoelingen met de school dan de rest, maar laten we daar vooral niet te veel tijd aan besteden.' Perkamentus pakte een stoffige, oude hoed. 'Dit is de Sorteerhoed.' Legde hij uit. 'Hij gaat jou indelen in één van de afdelingen.' Ik knikte. Perkamentus zette de hoed op mijn hoofd, die gelijk mijn gedachten binnenstormde.
'Hmm, eens kijken...Je hebt de intelligentie van een Ravenklauw, maar je hebt ook wel wat weg van een Griffoendor...Je hebt echt een hart van goud, Je past ook wel in Huffelpuf. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, jij bent...anders.'
'En Zwadderich?' Vroeg ik de hoed in mijn gedachten.
'Nee, absoluut niet! Je hebt de ambitie, maar iets in jou heeft geen kans daar te komen. Je bent te... goed. Wat wil jij?'
'Als ik maar zo veel mogelijk bij mijn broer kan zijn...'
'Een hart van goud en een goed brein vormen samen één...GRIFFOENDOR!' Ik zette de hoed van mijn hoofd en gaf hem terug aan perkamentus.
'Mooi, mooi.' Mompelde perkamentus in zichzelf. Hij liep naar een grote kast achterin zijn kantoor. 'Ik heb Hagrid gisteravond naar de wegisweg gestuurd om een aantal spullen voor jou op te halen. Dit gewaad past zich aan bij de afdeling.' Vertelde de Professor terwijl hij mij een opgevouwd gewaad gaf. 'Je zult In het vierde jaar instromen en dezelfde lessen volgens als Harry. Omdat je in het vierde jaar zit zul je twee extra vakken moeten kiezen.' Perkamentus gaf mij een soort schema met een aantal vakken.
Dreuzelkunde: Clothilde Bringel
Leer der Oude Runen: Bathsheba Babbking
Voorspellend Rekenen: Septima Vector
Verzorging van Fabeldieren: Rubeus Hagrid
Waarzegerij: Sybilla Zwamdrift
Ik had geen idee wat Dreuzelkunde in mocht houden, maar het leek me niet erg speciaal. Leer der Oude Runen zal wel lijken op geschiedenis (Wat ik overigens een ongelooflijk saai vak vind) En Rekenen is nooit mijn beste vak geweest. 'Ik denk dat ik Verzorging van Fabeldieren en Waarzegerij wil volgen.' Zei ik en gaf de lijst weer terug.
' Dat word geregeld. En oja, voordat ik het vergeet: Morgenmiddag kunnen jij en -wie je ook mee wilt nemen- Naar de Wegisweg gaan om een toverstok te halen bij Olivanders.' Perkamentus liep naar een soort magische printer en gaf mij een andere lijst met vakken. 'Dit is jouw rooster. Je kunt morgen instromen bij de lessen en alles zal dan vanzelf duidelijk worden.'

Het was intussen al middag en ik zat aan een lange tafel in de grote zaal te wachten op de lunch. Ik had de rest van de ochtend -Na mijn gesprek met Perkamentus- besteed in de leerlingenkamer van Griffoendor. Zoals Perkamentus gezegd had lagen mijn spullen na het gesprek in mijn slaapkamer. Ik heb ze opgevouwen en in de kast gelegd. Ik had me ook gelijk omgekleed, maar vertikte het om alleen in een gewaad te lopen. Ik had een zwarte, korte broek aan met een wit shirtje en mijn Gewaad droeg ik als een soort vest. Ik zat al minstens een kwartier te wachten in de zaal totdat hij eindelijk volstroomde met leerlingen. Hermelien kwam gelijk naar mij toegerend, gevolgd door Harry en de Wemels.
'En?' Vroeg ze. 'In welke afdeleing ben je ingedeeld?' Hermelien ging nieuwsgierig naast mij zitten. Ik liet het afdelingsteken van Griffoendor zien dat op mijn gewaad stond.
'Yes, dan kunnen we een kamer blijven delen!' Riep Ginny blij die mij een knuffel gaf.
'Ik stroom in bij jullie in het jaar.' Zei ik tegen Harry, Ron en Hermelien. 'Ik heb trouwens als extra vakken Waarzegerij en Verzorging van Fabeldieren gekozen.' Zei ik blij terwijl ik mijn glas vulde met pompoensap.
'Dit word sowieso een geweldig jaar!' Riep Harry en gaf mij een knuffel. Het was al geweldig dat ik met mijn broer herenigd was, maar nu zat ik ook al bij hem in het jaar, beter kon haast niet!
'Oja, voor ik het vergeet,' ging ik verder, 'Ik moet morgen van Perkamentus naar iets genaamd de 'wegisweg' om daar een toverstok te kopen van ene Olivanders. Gaat er een van jullie mee?'
'Ik ga wel mee!' Riep Harry gelijk.
'Harry, je bent toch niet vergeten dat we moeten nablijven bij Sneep?' Zei Ron.
'Wat, waarom?' Vroeg ik voordat Harry Ron's vraag kon beantwoorden.
'Nou, Sneep was blijkbaar niet in een heel goede bui-'
'-Zoals gewoonlijk.' Ging Harry verder. We stonden allemaal op en liepen de zaal uit.
'Sneep vond onze Amortentia drank blijkbaar iets weghebben van...kamelensoep. Dus daarom heeft hij tien punten afgetrokken en wij moeten nakomen morgenmiddag.' Maakte Ron het verhaal af.
'Ik heb het sowieso ook niet zo op die man. Hij brengt mij een beetje de stuipen op het lijf.'
'En om dan nog niet te spreken van zijn kille, ijzige stem.' Zei Ginny rillerig.
'En om dan nog te zwijgen over zijn lievelingetjes. Onder andere Draco...'
'Over de duivel gesproken...' Draco Malfidus kwam net de hoek omgelopen met aan zijn zijde Korzel en Kwast. Twee sterk gebouwde, vette jongens.
'Heb ik iets van je aan, Potter?' Zei Draco spottend. Ik wist niet of hij mijn broer of mij bedoelde, maar het klonk in ieder geval niet goed.
'Laat ons met rust, Malfidus.' Zei Harry kalm.
'Ik zie dat je ook een nieuwtje mee hebt? Het verloren zusje, is het niet?' Ik deed een stap naar voren en keek de jongen vernietigend aan. Hoe dúrft hij zoiets tegen mijn broer te zeggen! Ik weet dat hij er heel erg mee zit dat ik raar aangekeken word op school.
'Hou je erbuiten, Draco!' Hermelien duwde mij zachtjes opzij en deed een grote stap in zijn richting.
'Ik heb jou niks gevraagd, viez, smerig modderbloedje!' Iedereen hielt even zijn adem in waarnaar Korzel en Kwast keihard begonnen te lachen. Hermelien had mij gisteren verteld dat haar ouders Dreuzels waren en dat zij daarom Modderbloedje werd genoemd, een schande voor mensne met Dreuzelouders.
'Hoe durf je!' Gilde ik. Ik liep een heel stuk naar voren en stond nu oog in oog met Draco die geschrokken zijn toverstok trok. Uit mijn ooghoeken zag ik het groepje Griffoendors achter mij ook hun toverstokken erbij pakken. 'Ik ben niet bang voor dat stokje van je.' Ik sloeg zijn toverstok uit zijn hand een wees dreigend zijn kant op. 'Breek nog één keer haar hart, en ik breek alle botten in jouw hele lichaam!' Korzel en kwast gooiden Draco zijn staf toe die hij dicht tegen mijn keel drukte.
'Nog één woord en je gaat eraan!' Siste hij dreigend. Toch hoorde ik een tikje angst in zijn stem.
'O, jij gaat helemaal niks doen,' Vervolgde ik, 'daar heb je de ballen niet voor. Ga maar gauw naar je volgende les, dan kan Sneep je misschien nog een drankje geven om daar aan te werken.' De drie jongens draaide zich om en liepen verwaand maar snel weg.
'Nooit gedacht dat van jou te horen...' Zei Ron toen de jongens uit het zicht waren.
'Normaal gesproken haat ik ruzie, maar het moet niet gekker worden! Niemand praat zo tegen mijn vrienden. Ze zijn toch zeker de drie musketiers niet!' Riep ik uit.
'Dankje!' Hermelien trok mij in een dikke knuffel. 'Echt, je bent geweldig!'
'Zijn verdiende loon, jij zou ook hetzelde voor mij hebben gedaan...'
'Niemand is nog ooit zo erg tekeer gegaan tegen Malfidus. Zeker niet als iemand zijn toverstok erbij haalt!' Zei Ginny.
'Ik ben niet bang, hij doet niks. Hij is niet zo, dat weet ik gewoon. En hup, nu naar jullie lessen, anders komen jullie nog te laat!' Hermelien trok mij in een laatste knuffel terwijl Harry nog snel zei 'We spreken elkaar straks.'
'Een vrouw met pit, dat is ook is nieuw!' Zei Fred lachend terwijl hij achter de groep aanliep samen met George, die nog een laatste blik op mij wierp. Hij had als engiste een bezorgde blik in zijn ogen maar glimlachte alsnog. Ik fluisterde zachtjes dat het oké was voordat hij de hoek om sloeg. Wat was deze jongen toch geweldig!

~By Blood~{HP Fanfic}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu