Geachte Eleanor Lilly Potter,
Hierbij nodig ik u en uw voogd uit om aanstaande Vrijdagavond langs te komen op Zweinsteins Hogeschool voor hekserij en hocuspocus. De school is te bereiken door op perron 9 3/4e de zweinsteinexpress te nemen. Er zal een leerling van onze school klaar staan om u te begeleiden gedurende de dag. Ik verwacht u in mijn kantoor om een aantal belangrijke punten te bespreken.
Met vriendelijke groet,
Albus perkamentus,
schoolhoofd Zweinsteins Hogeschool voor hekserij en hocus pocus'Zweinstein, een tovenaarsschool?' Vraag ik met opgetrokken wenkbrauw.
'Het is echt, Ella.' zegt mijn pleegmoeder
'Mam, ik trap hier echt niet meer in.'
'Ella, laten we nou maar gewoon naar het treinstation gaan vrijdag, Albus zal alles uitleggen.'
'Ken je hem?' Mijn moeder knikte.
'Soort van. Ga nu maar even...laat ons maar even alleen...' Er klonk iets gebroken in haar stem
'Maar...'
'Ella...'ik knikte en liep snel naar boven. Wat gebeurd er toch de laatste tijd?
'Ik zei het toch: er is geen perron 9 3/4e!' Mijn pleegouders liepen voor mij over het perron. Mokkend liep ik achter ze aan, wat een onzin! Het perron was overvol, waarschijnlijk omdat het net voor etenstijd was.
'Het zou hier toch ergens moeten zijn...' riep mijn moeder, die richting een ander perron liep.
'Mam, dit is klinklare onzin. Geloof je nou zelf echt dat-'
'-Aha, hier is het!' Onderbrak Heleen mijn zin en liep triomfantelijk op een muur tussen perron 9 en 10 af.'
'Wat, ga je nu door de muur lopen ofzo?'
'Ik niet, ik ben geen tovenaar.' Heleen knikte naar de muur. 'Maar zij wel.'
Ik kon mijn ogen niet geloven, er kwamen twee jongens dwars door de muur heen lopen! een roodharige tweeling kwam door de muur heen lopen. Ze droegen beiden een gewaad waar een leeuw op afgebeeld stond.
'Fred-'
'-En George tot uw dienst!' Riepen de jongens blij uit. De jongen genaamd George, denk ik, schudde mijn hand stevig. 'Jij moet vast Eleanor zijn, fijn kennis te maken! Ik heb niet veel over je gehoord, moet ik toegeven. Alleen bleef die oude perkamentus maar doorratelen over hoe jij de wereld moest redden samen met-'
'George!' De andere van de tweeling, Fred, kwam naast ons staan en keek boos zijn richting op. 'Strikt geheim, weet je nog?' Ik trok een wenkbrauw op en keek verbaasd naar George.
'Oja, Perkamentus zal alles wel vertellen. We moeten nu wel gaan, anders missen we het avondmaal nog!'
'Ik heb ongelooflijk veel zin in pudding.'
'Ja, die is heerlijk! met die chocoladestukjes erin...' De jongens dwaalden helemaal af van het gesprek, het zag er erg komisch uit.
'Uhh, jongens?' Ik wees naar de muur.
'Oja, kom maar mee, je moet gewoon recht op de muur aflopen. Sluit je ogen maar, als je het eng vind! Dat deed ik ook, de eerste keer dat ik erop afliep...Tfoe! Dat is me nog eens 'n verhaal-'
'George! Help dat meisje nou maar gewoon naar het perron.' zei Fred zcuhtend terwijl hij mijn arm vast pakte en George mijn andere.
'Ella, je gitaar.' Heleen overhandigde mij de nieuwe gitaar. Ik knikte dankbaar en zwaaide nog even naar Heleen en Bradley voordat ik met de tweeling op de muur afstapte en zo op perron 9 3/4e terecht kwam.
JE LEEST
~By Blood~{HP Fanfic}
Фанфик'Toen ik vijftien jaar oud was hoorde ik voor het eerst van de tovenaarswereld. Mijn ouders zijn toen ik nog een baby was in een tragisch auto ongeluk gestorven. Na de dood van mijn ouders zijn mijn tweeling broer Harry en ik toegewezen aan onze oom...