Chp 1

1.5K 60 3
                                    

10/2/2016

Hwayoon pov

Kini aku mula hidup seorang diri tanpa adikku.Umji,mendiang adikku selamat disemadikan.Aku sedih teramat sangat adikku telah tiada di dunia ini.Masa kecil hingga ke besar kami hidup bersama main bersama bergurau bersama.Sekrng tidak lagi aku hnya keseorangan tnpa adik.Aku sekrang berada di tempat kubur adikku.Kami sekeluarga dan Keluarga Park hanya menerima kenyataan yg adikku sudah tiada.Aku hnya mampu menangis di hadapan kubur adikku begitu juga omma dan appaku.Masa itu juga hujan mula membasahi bumi.Omma dan appaku mengajak ku pulang tetapi aku tdk mahu.Aku hnya mahu berseorngn ingin menemani kubur adikku.

"Yoon jom balik dah hujan ni"Omma ku bersuara

"Tak..Yoon taknak balik..Yoon nak dekat sini sekejap boleh kan omma?"aku memandang ommaku.

"Tapikan dah hujan ni nanti Yoon sakit"omma ku membalas tanda tdk menyuruhku brada disitu kerana hujan.Dia takut aku akan sakit.

"Sayang biarkan Yoon kat sini..biarlah dia dkt sini tmnkan adik dia sekejap"Aku senyum kearah appa ku..Appaku faham maksudku..Omma mengangguk.

"Nae..Jangan balik lambat nnti sakit"omma mengusap bahuku lalu keluarga omma ku dan keluarga park pergi.

"Saeng ah..bogoshippeo..Unnie rindu dngn Saeng..kenapa Saeng tak bagitau Unnie awal yg Saeng ada penyakit!wae Saeng wae!"Aku menangis dan rebah ke atas tanah..aku hnya melihat kubur adikku yg dibasahi dngn hujan.Aku memeluk kubur adikku.

"Awak tak boleh macam tu..Awak kena terima kenyataan adik awak dah tiada"tiba tiba aku terdngar suara dari belakang ku lantas ku berpaling.Aku nampak seorng namja yg sedang berjalan smbil mmbawa payung.

Park Jimin.

"Wae awak tak balik lagi?"aku berdiri dan menghampirinya.

"Omma awak suruh saya jagakan awak"dia menjawab

"Hrmm"aku mengangguk

"Saya pun akan rindu dia..tetapi saya terima walau dia dah tiada"aku memandangnya dia hanya senyum.

"Dah jom saya hantar awak balik..Mesti omma risaukan awak"dia lantas mancapai tanganku dan mmbawa ku balik dngn mlindungiku menggunakan payung yg dibawnya td.

I miss you Saeng.

Aku skrng berada di dalam kereta jimin.Suasana kekok hanya kedengaran bunyi aircond yg dipasang.aku nampak Jimin hnya mmfokus kan pemanduannya.

"Ermm Jimin"aku memecahkan suasana.

"Wae?"balas Jimin yg sdng memandu.

"Sebelum Umji dah tiada dia ada bagitau sesuatu dekat saya"

"Apa dia?"tanya Jimin.

[Flashback]

9/2/2016

Aku hanya berdiri sambil memegang tangan adikku Umji..Bila kami sekeluarga dapat tahu yg adikku ada penyakit jantung berlubang kami terus bergegas ke hospital.Aku melihat muka adikku kelihatan pucat.Aku tdk mampu menahan rasa sedih aku.Aku hnya menangis ddpn adikku.

"Saeng-ah..bangun lah Saeng..Unnie tak mampu tngok Saeng mcmni..Wake up Saeng!"aku merayu agar adikku bangun..Aku mmgang erat dngn adikku.

Aku merasakan tangan yg ku pegang ni bergerak.

UMJI!

"Omma..tangan Umji bergerak Omma!"aku jerit lalu kami sekeluarga memandang kearah Umji

"Unnie"suara adikku kedengaran sayu..Aku memandangnya..

"Wae Saeng?"

"Sebelum Saeng dah takada boleh Unnie janji sesuatu dkt Saeng?"janji?janji apa aku mengerutkan dahiku.

"Nae"aku mengangguk

"Boleh Unnie kahwin dngn Jimin oppa?Saeng nak sangt tngok unnie ngan Jimin oppa kahwin..Saeng nak Unnie happy"aku terkejut..tak mungkin.

"No..i can't..Jimin is yours..not mine..Unnie tak boleh janji..mianhae"aku mnjawab aku nampak muka adikku muram.

"Jebal..Saeng nak tngok unnie ngan Jimin oppa kahwin..please..Promise me?ni permintaan Saeng sebelum Saeng dah tak ada"Umji trsnyum pahit..Aku rasa nak nangis

"Nae..i will"aku menerima permintaan Umji demi Umji aku kena kahwin dngn Jimin.

"Thanks Unnie."tiba tiba Umji memegang tanganku..Aku nampak dia macam tak cukup nafas..Dia lemah...aku panik.

"OMMA!!!APPA!!PANGGIL KAN DOKTOR PPALLI!!!!!"aku menjerit omma dan appaku panik lantas appaku memanggi doktor..

"Saeng!!!!please bertahan Saeng!!jebalyo..don't leave me alone Saeng!!!unnie sayang Saeng!!!!"Aku meronta ronta smbil memegang erat tangan adikku..Dia lemah..dia tak dapat bercakap.Aku menangiss..

Setelah itu doktor pun datang.

"Yah!!!Doktorr ppali selamatkan adik saya!!!!!!!!"

Tettttttttttttt~~~~~~~~~~~~~~~~

Nadinya tidak bergerak lagi..Jantungnya berhenti.

"MIANHAE...anak encik tdk dapat diselamatkan lagi"kata doktor itu.

"ANDWAEEEE!!!SAENGGGGGGGG!!JEBAL JANGAN TINGGALKAN UNNIE!!!!!!"aku menangis aku memeluk adikku Umji..Omma dan appaku hanya menangis..

"Yah!!Umji yah!!Saeng!!!"aku menggerakkan badannya tetapi dia tidak memberi tindak balas.

"Don't leave me alone Saeng..hikss..mianhaee..hikkss..Unnie janji Unnie akan tunaikan permintaan Saeng."Aku menangis sekuat hatiku disitu.Omma memelukku erat.

"Sshhuu..Dah jangan lagi nangis Yoon..Omma dan APPA pun sedih atas adik kamu Umji"

"Omma..hiksss"Aku memeluk omma ku erat.

[End flashback]

"Dia nak kita dua kahwin"aku mmbalas

Strettttt~~Jimin berhentikan pemanduannya secara mengejut..Kepala ku terhantuk di dashboard keretanya.

"Appo!Yah!!awak ni dah kenapa tiba tiba brek tak menentu!be careful Jimin!"aku mengusap kepala ku lalu aku memandng tajam ke arahnya.

"Mianhae"Dia memandang ke arah ku dan muka nya mendekati dngn muka ku..

"yah Jimin awak nak buat apa ha?!"aku menjauhkan muka ku drinya.Tpi dia mendektkan lgi mukanya ke muka ku.

"Sorry saya brhnti mngejut tdi..tak pasal pasal kepala awak terhantuk"tiba tiba dia mengusap kepalaku yg terhantuk tadi.dia senyum.

Aku terkaku.

"Erkk..o..ok..erm..teruskan lah pemanduan awak tu..nasib di belakang tak ada kereta kalau ada mmng dah hon tadi"aku melepaskan tangan Jimin yg berada di kpala ku.Dia senyum dan meneruskan perjalanan.

Aish..soalan tadi dia tak jawab lagi.

Mulalah suasana bertukar menjadi kekok balik.

"Ok dah sampai pun rumah awak"Jimin mmberhntikan keretanya di hadapan rumahku.setalh beberapa puluh minit d dlm kereta akhirnya smpai jugak kat rumah.

"Erm..Nae..Thanks Jimin sbb hantar sy balik"aku memandangnya dia hnya senyum..lantas aku mmbuka tali pinggang keledar dan aku mmbuka pintu kereta sebelum aku keluar tiba tiba Jimin menarik tangan ku.

"Wae Jimin?"aku berpaling ke arahnya.

"Mianhae hwayoon saya tak dapat nak tunaikan permintaan adik awak..Lgpun kita terlalu cpt untuk kahwin kan?kita pun blum rapat lagi..mianhae"

"It's okay Jimin..Tp kita boleh kenal lebih rapat lgi kan?"dia trsenyum manis smbil mengangguk.

"Ok then..Byee!"aku kluar dri kereta nya..Dan keretanya pergi meninggalkan prkarangn rumah ku..Aku terus masuk ke dalam rumah.

-TBC

Annyeong readers sekalian..Hehehe..author dah pub fanfic kedua author..so mcm mna best tak?hehehhehe..Kalau best please Vote and Share my fanfic..kalau nak comment pun boleh..hihi...kbai!!.

-ainiejmns.

[C]❥ Our True Love : PJMWhere stories live. Discover now