TDF2-Sesat

1.6K 144 2
                                    

"Sape kata kita just nak tengok kwasan sekitar ni je?" Kata Jimin. Senyuman penuh makna terukir dbibirnya.

"Maksud hyung?" Soal JK.

"Jap! jangn cakap yg kau nak masuk hutan ni sudah." Jhope brsuara.

"Guys...punyalah jauh prjalanan kita nk pgi sni, takkan just dapat tengok kwsan skitar hutan ni je.?"-Jimin.

"Weii kau tak dengar ke apa kata org tua tu? Hutan ni bhya kau tau tak?" Tegas Rap Mon.

"Hyung...bhaya pe benda plak? Mngkin org tua tu saje nk takut2kn kita." Jimin still brusaha mmujuk mreka.

"Aku rasa betul jugak apa yg Jimin cakap tu." Jin yg dri tadi diam mula brsuara. "Mksud aku, kita msuk kjap je ke dlm hutan ni. Lepastu kita blah lah. Amacam?" Kata Jin sambil mnunggu respon yg lain.

"aku tak nak ikut. Kang xpasal2 kna marah oleh org tua tu."-Jhope.

"Xnak ikut sdah. kau tnggu lah sorang2 kat sini. Ada jugak tu kac kawan kau." Kata Suga sambil senyum sinis.

"K fine! Aku ikut." Jhope mndengus kasar.

"K jom." Laung Jimin dengan penuh semangt.

Mereka kemudian melangkah pgar yg trdapat d pintu msuk ke hutan trsebut.

***

"Huh penatnya. Weii kita rest kjap lah. Dah lenguh kaki aku ni bjalan xhenti." Jimin mengeluh.

"Kau jangan nak mengada2 arr. Kau yg nak sangat masuk hutan ni kan? So kau diam je." Marah Jhope.

"Eee ni smua JK punya pasal. Kalau dia xgatal tangan nk buka tanda yg aku ikat kat dahan2 tu, kita xsesat cam skarang ni!" Giliran Rap mon pulak yg marah kat JK.

"Mianh." kata Jk sambil tudukkan kepala.

"Aargghh!!! Korang boleh diam ke?! Semua nak gaduh. Sekarang ni yg penting kita cari jln keluar." Marah Jin. Dia cuba untk mngenal pasti arah mereka mnggunakan kompas. Tapi hampa sebb benda tu langung xberfungsi.

"Huh...korang xrasa ke kita asyik lalu tempat yg sama?" soal V. Dia yakin yg dorang pusing2 kat tempat yg sama je.

"Maksud kau?" Suga mngerutkan dahinya.

"Gini? Time kita lalu satu tempat tu kan...aku ada patahkan satu dahan ni. Aku rasa cam yg tu!" V mnunjuk ke arah suatu tempat yg trdapat dahan patah.

"Kau pasti ke?" Soal Suga ragu2.

"Aku pasti 100%." Jawab V dengan yakin.

"Huh!" Jin melepaskan keluhan berat.

"Jom lah kita cari balik jln kluar. Dah nak gelap ni. Kalau tak jumpa jgak, kita brmalam je lah kat sini." Kata Rap Mon sambil berlalu.

"Baru nak rehat..dah jln blik. Huh!" Keluh Jimin.

Hari semakin gelap namun BTS tetap tidak jumpa jalan keluar.

PRAKKK!!!!

Jhope trdrngar bunyi kayu dipijak. Dia menoleh ke belakang. Dia sempat menangkap kelibat seseorang sebelum hilang dsebalik kegelapan.

"weii2!! Aku rasa ada org ekori kita lah." Kata Jhope. Semua memandang ke arahnya dengan reaksi yg pelik.

"sape pulak? Weii kita ni kat dlm hutan lah...xde sape2 kat sini kecuali kita."-V

"T-tapi.." " xde tapi2. Kau salah tengok tu. Kau punya imginasi je tu." Rap Mon memotong kata2 Jhope.

"Ok." Jhope mengangguk. Namun sekali lagi dia dengar bunyi yg sama. 'Aishh prsaan aku je tu.' Gumamnya.

"Argghhhh!!!" Jhope mnjerit sambil menutup mata apbla terasa ada tangan yg memegang bahunya.

PAP!!! Jhope memegang pipinya yg terasa kebas.

"Kau ni dah kenape? Terjerit2 macam org gile." Soal Jin selepas menampar pipi Jhope. Mereka semua trkejut dengan jeritan Jhope.

"Someone pegang bahu aku." Kata Jhope smbil still memegang pipinya.

"Hyungg! Tu Jk lah. Jk tengok hyung macam berangan je...tu yg tepuk bahu hyung. Nanti xpasal2 hyung ketinggalan kat blakang." Terang JK sambil menahan ketawa apbila tringat reaksi Jhope tadi.

"Yg kau tepuk bahu aku tetibe tu asal? xboleh baik2 ke? Kalo aku ada pnyakit jntung xpasal2 aku kojol kat sini." Jhope mndengus marah.

"Hee mianh." Jk snyum smbil menggaru kpalanya.

"kk dah lah tu. Eh ada cahaya lmpu lah kat sana tu." Jin brsuara sambil menunjuk ke satu tempt.

"Ye lah. Aku rasa mesti ada org tnggal kat dlm hutan ni. Jom kita gi sana." Ajak Suga sambil menuju ke arah cahaya lmpu tu.

"Sape lah tinggal kat tengah2 hutan macam ni ye." Kata V bila mreka sampai d hdapan rumah kayu trsebut.

"Ntah." jimin menjongketkan bahunya.

"Errr helloo!!! Ada org tak?!" Laung Rap mon. Dia melaung lagi beberapa kali apbla tiada jawapn.

Beberapa minit kemudian, pintu rumah kayu itu dibuka dari dalam oleh seseorang.

"Hahh?!".....

The Death ForestWhere stories live. Discover now