TDF11

1K 104 4
                                    

Halu2 Xp...wah kta brtemu lgi nguengue^^...ok stop mrapu -.-...siou/mianh/maaf/sorry sbb lmbt updte k><...

Bip....

Bip....

Bip....

Kedengaran suara2 brbincg di sekelilingnya. Dia maw buka kedua matanya. Namun payah. Akhirnya dia hnya mmpu mndengar. (org koma ni bleh dngr taw apa kta ckp...cuma dia xsedarkn dri je)

"Dkter yakin ke dia xapa2 ??"

"iya puan...psakit xapa2. Kecederaan yg dia alami cuma kcederaan ringn dan sikit je. Cuma...."

"Cuma apa dokter? Cuma apa?!"

"cuma mungkin psakit akan xsedarkn dri buat smntara waktu...di-"

"Dokter ckp dia xapa2?! So yg xsedarkn ni apa pulak hah?!"

"Abg dah lah tu....dngr lah dlu pnjelasan dkter tu..."

"mnta maaf tuan and puan....mmg kcederaan yg psakit alami xtruk. Cuma mngkin dsebabkn apa yg brlaku kat psakit trlalu rumit shinggakn bdn psakit trlalu letih...itu yg mnyebbkan dia xsedarkn dri..." (k seriously author xtaw mcmna nk jlaskn...so hntam je lah Xp)

"xpe lah dkter...trima kasih sngt ye."

"sma2...tu dah jdi tnggungjawab pihak kmi untk mrawat dn mnyelamatkn psakit...Baik lah...kalo dah xde apa2 sya kluar dlu k.."

"Baik lah...skli lgi trima kasih bnyk2..."

Tubuh anknya yg trbaring lemah xsedarkn dri ditatap. Air mata keibuan mngalir deras dari tubir matanya.

"sudah2 lah tu. Mata awk dah bngkak tu asyik nangis jer. Msti ank kta pn xnak tngk awk mnangis mcm ni.."

"mcmna xnangis klo yg trbaring tu ank kta, bang. Siapa lah yg snggup buat dia dn kwn2 dia mcm ni!!"

"sya pn sdih jgk. Tapi kta msti tabah. Jngn tnjukkan sngt yg kta ni sdih...nnti dia pn xkuat nk sedar smula. Kta msti bgi drongn dn sokongn kat dia spaya trus kuat dn sdarkn dri. Dah lah jom kta mkn dlu. Prut awk tu ksg dri smlm xmkn...nnti awk plak yg gnti skit."

"syg....mummy ngn daddy kluar mkn kjap ye...nnti kmi dtg blik." dngan berat hati dia tngglkn anknya.

Terasa kpalanya diusap sblum drapan kaki mlangkah kluar dri tmpat tu hilang dri pndengaran.

_________________________________

"A-aku xkan ssekali lpaskan kau h-----arrghh!!!!" buat ksekian klinya dia mnjerit ksakitan. Besi panas yg dicucuh pda bhgian dadanya mninggalkan kesan merah dan ssekali mngalirkn darah.

"kau yg buat aku mcm ni!!! Kau yg buat aku seksa kau mcm ni!!!! Ni smua dsebabkn kau!!! Aku xkan ssekali maafkn kau!!! TAKKAN!!" besi yg msih mnusuk pda dada si dia ditekan dngan kuat shingga jritannya brgema d rumah usang itu.

"knapa kau seksa aku mcm ni...lbih baik kau bunuh je aku!!!"

"Bunuh kau??? Blum sampai msanya lgi...aku masih xpuas seksa kau!!!" esakan kcil mula kdengaran. Smakin lma brtukar mnjadi tngisan hiba. "aku sayangkan dia...t-tapi kau!!! Gara2 kau d-dia....Arghhhh kau mmg xguna!!!" dia mrenung si dia dngn pndangn tajam. Muka yg sedih kmbali brtukar riak. Senyuman sinis mnghiasi bibir si pmilik.

Besi yg panas itu dibuang ke tepi. Kain lusuh yg trdampar di lntai kayu rumah itu diambil. Darah yg mngalir dari luka akibt dicucuh besi di lap prlahan.

"Kau brehat lah dulu. Msti sakitkn besi pns tu trkena pda dada kau. Aku pn nk rehat ni. Pnat jgak sbb trpaksa siksa kau." dan dia pn brlalu dari situ. Stiap ank tngga didaki stu prsatu, mnuju ke tngkt atas.

Perlahan2 kakinya mlangkah ke sebuah bilik di tngkt itu. Tombol pntu dipulas prlahan. Dengn lngkah yg snyap dia mndekati sekujur tubuh yg trbaring lemah tdak sedarkn dri. Air mata mngalir lesuh mnuruni pipinya mlihatkn keadaan org tu.

"m-mianhae...disbbkan a-aku kau jdi bgini...dsbbkn aku jgk k-ka---..." ungkpn sterusnya xsanggup dia luahkn. Sperti ayt trsbut tdak mahu kluar dari mlutnya.

"T-tpi jngn risau...a-aku akn jga kau. Aku akn jga kau slama2nya...aku akn pastikn xde sape yg akn sakitkn kau lgi...a-aku jnji!!" luahnya sungguh2 smbl mngangkat tngn sprti org brikrar.

Diusap pipi org tu prlhn. Takut akn mngganggu lenanya. Perlahn2 dia mlangkah kluar dari bilik trsebut. Dikuncinya pntu trsebut sblum mnapak ke biliknya.

Orang tu mmbuka matanya prlahn. Dia cuba bngun dri pmbaringnnya yg brpura2 tdur. Kdua belah tngnnya diikat pda hjung ktil kayu itu. Keluhn kcil trlepas dri bibirnya.

'apa motif 'dorang' ni???'

Akhirnya dia bring smula apbla sgala prsoalnnya mnemui jln bntu. Dan dia pn btul2 trlena....








So...how it's???? Hehee msti smua curious kn2??? Wahaha *evil laugh*...author sja je skip psl jk ngn jimin tu Xp...mulanya author nk buat dah endingnya...but tba2 dtg idea bru...so buat je lah n..nmpknya pnjg lgi lha jodoh TDF ni ;D...nguehehe!!! Ok stop mrepek...sory klo ada typo...

thankz kpd readers skalian yg sudi bca...and plis jngn lpa votcom TDF ni ye ^3^...jngn lah jdi silent readers je...btw tq sbb ttp bca...n kpd yg bgi rspon tu...tq so much *bow*

The Death ForestWhere stories live. Discover now