Ketika Jhope ingin mmbuka tombol pintu itu, dia trdengar bunyi derapan kaki menghampirinya dari belakang. Jhope menoleh dan saat itu jugak....PAAPP!! satu benda keras menghentam kepalanya. Dia rebah ke bumi dan diheret ke satu tempat dalam kegelapan malam.
-jhope's pov-
'Aku kat mana ni?' Gumamku. Baru aku sedar yg aku diikat dpokok apbila aku ingin mmegang kepalaku yg terasa sakit.
PRAKK!!! Bunyi ranting kayu yg ptah dipijak mnarik perhatianku ntuk tengok ke arah trsebut. Tiba-tiba kluar seseorg dari sblik kgelepan mlm itu.
"Dah sedar?" Soalnya sambil trsenyum sinis.
"Kau nak a-ap...Arghh!!!" Kata2ku terhenti apbla dia mmbaling pisau tepat dkaki kiriku.
"Huhh aku paling xsuka org naikkn suara kat aku!" dan saat itu jugak aku rasa kesakitan yg teramat d kaki kananku pulak.
-end pov-
Jhope mengerang kesakitan apabila kdua2 kakinya terkena pisau.
"Kau mmang manusia xbrhati perut!!! Kau nak apa haa?! Aku xkenal pun kau!!" jerit Jhope dekat lelaki bertopeng tu. Lelaki tu mula mndekati Jhope dengan dua bilah pisau d tangannya. Ntah brapa bnyak pisau yg dia ada.
"Kau ni mmang xreti nk diamkan?! aku dah lama perhatikn korang dan kau lah yg pling banyk mulut. So apa kata kalau aku diamkan kau." Kata lelaki itu sambil meletakkan kedua2 pisau itu dmulut Jhope dan cuba untuk memasukkanya. Jhope sedaya upaya mnutup mulutnya tapi xlama apabla bibirnya dihiris oleh llaki itu. lelaki itu dengan cepat mmasukkan kdua2 pisau itu ke dalam mulut Jhope. Dia mmbisikkan sesuatu dtelinga Jhope sebelum menarik kedua2 pisau itu ke arah bertentangn tepi bibir Jhope. Darah memercik keluar dari mulut Jhope yg koyak oleh pisau itu.
Beberapa saat kemudian, mata Jhope trtutup scra perlahan2 dan akhirnya dia mnghembuskn nafas yg terakhir akibt kehilngn darah yg bnyk. Senyumn puas hati terukir dbibir lelaki itu kemudian dia beredar dari situ.
"Korang semua Xkan selamat!"
-situasi drumah hara-
"Hyung! Kitorang dah cari d merata tempat tpi batang hidung Jhope pun kitorang xnmpak." Jk mmberitahu Rap mon.
"Aisshh mna pulak budak ni pegi?" Bebel Rap mon namun dia tetap risaukn Jhope.
"Aku xrasa dia merayau2 lah. Korang bukannya xtaw dia tu jenis mcamnakan? Kalau dia nk jalan gi mna2 pun, msti dia heret V sekali ataupun sape2 je." Kata Jin. Semua hanya mnganggukkn kpala.
"V..kau dah kenape asyik diam je dri tadi? Kau xrisau ke Jhope hilang?" Soal Suga kat V. Dia perasan yg V langsung tdak bersuara sejak tadi.
"sape ckp aku xrisau?! Ni semua salah aku! Arghh!!" V meraup mukanya dengan kedua2 tangannya.
"Maksud kau? Aku xfham lah." Jimin mngerutkn dahinya.
"Huhh! Semalam Jhope ada bngunkan aku nk mnta teman pgi dapur. Tapi aku ngantuk sngat dan biarkn dia pgi sorang2." Jelas V kpd mereka smua. "lepastu aku sedar yg dia x masuk blik tpi aku terlelap." Smbungnya.
"arghh!! Msti ada sesuatu yg jadi kat dia ni." Jimin mmandang hara yg mndiamkan diri dari tadi.
"Apa??!" Hara bersuara apbla dia prasan yg Jimin memandangnya dengan tajam.
"Xde..." sepatah Jimin mnjawab lalu mlarikan pandangn ke arah lain. Dia dpt rasakn yg Hara tau sesuatu tpi dia xpasti betul ke atau x. Dia mngambil keputusan ntuk mmendamkan jak apa yg dia rasakn.
"Ok mcm ni! Apa kata kita semua berpecah cari Jhope?" Jin mmberi cadangn.
"Bagus jgak tu. Tapi brpasangn lah supya xde apa2 yg berlaku nnti."-V
"Ok...aku dngan Jin. suga Jimin dan korang dua." arah Rap mon. Semua hanya mngangguk.
"Lgi satu! Sbelum hari gelap kita smua msti blik kat rumah ni..faham?!" Sambung Jin.
"Sya pulak mcmna?" Semua mmandang hara apbla dia brsuara.
"Dan awk...duduk je kat rumah. Jangn tnggalkan rumah ni. Mana tau Jhope blik dan xde sape kat sni, susah nnti." putus Suga dan semua stuju. Hara hanya mndiamkn diri dan mngangguk kplanya.
Beberapa minit kmudian mereka pun mula brpecah ntuk mncari Jhope. Tanpa dorang sedari, ada seseorang yg memerhati gerak geri mereka. Dia senyum sinis sbelum mnghilangkan diri.
YOU ARE READING
The Death Forest
HorrorCuti semester adalah saat yg pling dnanti²kan oleh sekumpulan remaja yang popular yg dikenali sbagai BTS. Mereka yg sngt minat akn pngembaraan merancang untuk menerokai sebuah hutan larangn yg digelar The Death Forest. Pengembaraan yg mnyeronokkn be...