"Encik...bleh ikut kami ke luar kejap? Ada sesuatu yg ingin kmi bncgkan dngan encik brkenaan anak encik." Kata slah seorg drpd 3 org llaki itu. Encik Kim mngangguk sbelum mngikut mreka kluar dri blik wad JK.
JK yg mlihat keadaan itu mula berdebar-debar. Puan Kim yg sedar akan kelakuan JK mengusap belakang anaknya itu untuk menenangkannya. JK berpaling mmandang ommanya.
"Don't worry...it'll be fine." Kata Puan Kim sekadar untuk mnutup keresahan anaknya. Dia pun sebenarnya resah jgak. Mana taknya hanya Jimin dan JK saja anaknya.
JK mngangguk mengiyakan kata2 ommanya. Dia tahu ommanya pun takut sesuatu yg buruk trjadi dekat hyungnya, Jimin. Sudahlah hyungnya itu manja dengan omma. Pasti omma gundah-gulana sekarang ni. (Err betulke ayt tu...lantaklah)
'God...please save him'
*****
"Encik Kim, berdasarkan siasatan yg kami jalankan di hutan trsebut blablabla....dan kami telah menjumpai 5 mayat yg kami pasti mereka adalah rakan2 anak encik. K-".(Mianh author skip pnjlasan tu).
"Anak saya macam mana encik? Ada apa2 perkembangan pasal dia?" Celah Encik Kim.
"Encik sabar dulu ye. Kami belum habis cakap lagi." Nasihat salah seorg drpd mereka. Encik Kim hnya mampu mengeluh.
"Macam ni, encik...berkaitan dengan anak encik..kami ada beberapa perkembangan pasal dia. Cuma...err-" lelaki itu ragu2 untuk memberitahu perkara tersebut. Dia pandang ke sebelah kanannya, memohon bantuan drpd rakan skerjanya. Dan anggukan sbagai blasan dri rakannya itu.
"Begini encik Kim..kami dah dapat kesan lokasi di mana anak encik berada. Cuma ada sedikit masalah." Dia berhenti sekejap untuk menghembus nafas sebelum menyambung bualannya. Encik Kim hanya menunggu dengan debaran yg kuat.
"Lokasi tmpat anak encik berada ialah di dalam hutan tu jugak. Dan kami pasti dia tengah dikurung sekarang ni di sebuah rumah usang yg trletak di tengah2 hutan tu. Masalahnya di sini ialah ada seorg pnghuni di rumah tu. Seorang perempuan. Kami takut sekiranya kami mngambil tindakan yg trburu2 akan mngancam nyawa anak encik dan perempuan tu. Kami masih tak tahu di mana keberadaan pembunuh sebenar tu berada. Kami takut dia akan menyerang perempuan tu sekiranya dia terasa terancam dengan kehadiran kami nnti." Jelas anggota polis itu panjang lebar.
Encik Kim nengeluh untuk ksekian kalinya. Tiba2 dia trfikirkan sesuatu.
"Jap...kamu cakap yg anak sya dkurung dalam rumah tu kan?" Soal Encik kim. Mereka hnya mngangguk.
"Jadi...mesti prempuan tu pun tahu tntang tu. Kan dia pun tnggal kat rumah tu. Atau pun...." Dia diam sejenak.
"Atau pun....perempuan tu pun ada kaitan dengan pembunuh tu." Mereka semua berpandangan antara satu sama lain. Memikirkan kemungkinn itu.
"Ada betulnya jugak kata2 encik tu. Tak pe. Biar kami siasat dulu berkenaan prempuan tu. Tpi ada kmungkinan jugak prempuan tu diugut oleh pmbunuh." Semua hnya mngangguk. Mereka berbual2 lagi sehingga anggta polis tu mminta diri untk mnjlankan tgas mreka. Encik Kim masuk kembali ke bilik wad anaknya.
"Appa? Macam mna? Ada apa2 prkembangn pasal hyung?" Belum sempat Puan Kim brsuara, JK sdh mmbuka mulut.
"Ada. Cuma tu lah ada msalah sdikit. Dorang pun masih truskan siasatan sbelum slamatkan hyung kamu." Bls Encik Kim sambil duduk di sofa brhadapan dengan katil anaknya.
"Selamatkan? So hyung masih hidup?" Soal JK dengan muka yg gmbira. Encik Kim cma trsnyum kecil smbil mngiyakan soalan JK. Puan Kim mngusap dadanya tnda dia pun gmbira mndengar prkembangan itu sbelum prlahan2 senyumannya pudar.
"Sya brharap betul pmbunuh tu trtangkap. Dan Jimin selamat. Sya takkan prnah maafkan org yg buat ank kita macamni.!" Luah Puan Kim. Tangannya kuat mnggenggm tangkai besi katil JK. JK dan Encik Kim mngangguk.
"Tapi....ada brita bruk yg appa nak smpaikan." JK mngangkat muka mmandangnya appanya. Menanti ayat yg sterusnya kluar dri mulut appanya.
"Kwn2 kamu yg lain....s-semuanya dah takde." Smbg Encik Kim. Reaksi JK jelas trkejut. Apa yg dia tahu cuma Suga, V dan RM jk yg dah mat..mati.
"JK...sabar ye." Hanya itu yg mmpu Puan Kim katakn. Blakang JK diusap lmbut. Dia tahu btapa rapatnya JK dngan ahli BTS yg lain. Dah mcm adik bradik. Mana taknya mereka brkawan dri bngku skolah lgi.
JK hnya mndiamkan diri. Dia trpaksa trima knyataan yg hyung2 nya dah takde. Skarang ni cuma stu jk yg dia harapkan. Dia brharap btul yg hyungnya, Jimin slamat. Tnggal Jimin jk hyung yg dia ada skarang ni.
700+....goshh ni yg pling pnjg author type..msti bgi korang ni pndek je kn...hehee authorkn mmg bab2 type ni pmlas no stu...sdh lah queen of hiatus yg pling queen lah😂....mianh sbb buat korang trtunggu-tunggu...knonlah...k keep reading and votment k...
Jangn lupa add to library korng ye...ataupun add kat readg list korg....yg dah rmove tu add blik ye..sorry sbb lama tunggu...author sbuk..kn stpm skang ni...ehh alasn je yg lbih kn...nnti author updte cpt k....ni btul2 sdh..sbb tdf dah nk abisss....yeahh hee k tu jkLove you readers💗
YOU ARE READING
The Death Forest
HorrorCuti semester adalah saat yg pling dnanti²kan oleh sekumpulan remaja yang popular yg dikenali sbagai BTS. Mereka yg sngt minat akn pngembaraan merancang untuk menerokai sebuah hutan larangn yg digelar The Death Forest. Pengembaraan yg mnyeronokkn be...