TDF6

1.1K 131 5
                                    

Ehee mianh sbb lmbt updte...ni author nk bgitaw yg part jk xkn mncul buat smntra ni sbb...adlah sbbnya tu ^^...

-suga pov-

"Jhopee!!!" Jerit ku ntuk yg kesekian klinya. Huh mna pulak kuda ni pgi. Dri tdi batang hidung pun xnampak.

"Hyung...kta rehat lah kjap. Aku penat lah." Adu Jimin.

"Huh..ok lah. Aku pun dah pnat ni. Lpas rehat kjap kta smbg cri dia. Then kalo xjumpa gak...kta blik." Balas ku. Kmudian aku dan Jimin brht skjap d bwah pokok.

(Sunyi -.-)

"Hyung.." Jimin mmecah ksunyian. Aku hnya diam..mnunggu kta2 strusnya kluar dri mulut Jimin.

"Hyung...hyung rsa lah kan...Jhope..." smbung Jimin tpi ayt dia gntung lpastu.

"knapa dngan Jhope??" Soal ku smbl tngok Jimin. Ye lah penat aku tnggu ayt strusnya dri dia tpi..hampe -.-.

"Hyung rsa Jhope masih hidup ke?" Dushh!! kta2 Jimin buat aku trgamam plus trkejut. Iya lah mna xnya tiba2 dia tnya soaln maut mcm tu. Aku diam sjenak sblum mnjawab soalan Jimin.

"Actually..aku pun xtaw." Bls ku. Yup! Aku sndiri xpasti yg Jhope masih hidup or...aku mnggeleng kpla. huh xsanggup sbut prkataan tu.

"Ehh dah lah. Bgus kta smbung cri dia. Lepastu kta blik. Hari pn dah nk glap ni." Putus ku. Aku brdri smbl mngipas2 pnggung ku untk mnghilangkn kotorn yg mlkat d sluar ku.

"Weii! Cpat lah bngun. Kau tnggu pa lgi?" Soalku bila aku nmpk Jimin still dduk. Dia kmudian mnghulurkn kedua tngannya.

"tolong.." pinta Jimin smbil snyum gedik. (Lol ayt apakah ini -.-)

Huh..aku jeling dia sbelum mnarik tngannya untk bdiri. Dah bsar tpi prangai -_-...

Lpas jak Jimin bdiri dia trus jln d depan ku. 'Xpndai btrima kasih lngsung' gumamku.

Jimin sdah jauh ke depan tme aku bru mw mngejarnya. Tiba2...PSSTT

*****


-Jimin pov-


Lpas jak Suga mnolong aku bdiri aku trus mninggalkannya. Sngaja je tu sbnarnya. Geram aku tngk prangai swag dia tu -.-


PSST!!


Aku trus brhenti mlangkah. Bunyi apa tu?. Aku toleh blakang dan saat itu jugak bru aku prasan ssuatu.


Suga hyung dah xde diblakang aku...


"Hyungg!!!" Pnggilku. 'Xkan lah jauh sngt aku kac tnggal dia' gumamku. Aku trus mncrinya.


'Haihh lpas satu hlg..stu lgi'


Tngah leka aku mncari..aku trdengar ssuatu. Bunyi mcm hembusan nafas berat sseorg. Aku trus prhati sklling. Mataku trpaku dkat sbatang pokok yg besar. Entah knapa aku rsa ada ssuatu disbalik pokok tu. Aku trus pgi ke arah pokok tu.


Smakin aku mnghampiri pokok tu..smakin aku rasa bdebar plus takut.


Smpai jak aku kat pokok tu, aku trus tngk disbalik pokok tu. Tiba2 mataku trpaku kat ssuatu. Nafasku trus seakn2 trsekat di kerongkong mnybabkan aku susah untuk brnafas.


"Arrgghhh!!!!" Aku mnjerit skuat hati. Mataku trbeliak mlht tubuh Suga yg tidak brmaya.


Aku trus mnerpa ke arah Suga yg trbaring di tanah dengan tangnnya dilehernya. Aku mmangku kpala Suga yg seakn2 sdah tidak brnyawa itu.


Sebaik saja aku alihkn tngan Suga...drah trus mngalir dngan deras kluar dri lehernya. Dngan cpat aku ttup kelaran dilhernya dngn bju ku yg aku buka tdi.


Suga mmandangku smbl mulutnya sprti ingn mngungkapkn ssuatu tpi tdak jelas d pndengran ku. Air mataku trus mngalir dngan dras mnuruni pipiku.


Bberapa minit kmudian...dada Suga brhenti brombak. Matanya trtutup prlahan2.


"suga hyung!!!!" Jeritku skuat hati.


Tanpa Jimin sdar...spasang mta mmrhatinya dri sblik pokok tdak jauh dri tmpat mreka.


"Aku lpaskan kw buat msa ni...enjoylah dngn kmatian kwn kw."

Sorry klo chap ni mmbosankn %>_<%....author hrp u like it...keep readng ya...n don't frget to comment and vote guys...tq *bow*

-Love ya-

The Death ForestWhere stories live. Discover now