Sorry sbb lma xupdte ><..nk jgk updte tpi tba2 mls mlanda -,-...author ni pmls k Xp nguengue^^
Enjoy...
"Appo..." skitnya pnggung aku.Jap....sepa lnggar or aku tlanggr.
Kpla aku dongakkn bla aku rsa ada lmbaga brdiri dpn aku."Jimin??? JIMIN!!!!!" aku rsa tubuh aku dpeluk. Jungkook???
"Kookie???" pngglku ragu2. Dia hnya mngangguk smbil mngeratkn plukannya.
"godd....Kookie are u okay??" soalku rsau smbil mngusap blakangnya.
"S-suga...V-V...."
"hikk hikk...Ya I know...RM pn dah m-mati"blsku jls mmbuatkn Jk trkejut.
"Aku trserempak ngn m-mayat dia trgantung di pokok." kataku lgi prlahan. Airmta kmbli jatuh.
"Sepa yg buat smua ni??? Wae dia nk bnuh kta smua?? Wae??" soal Jk teresak2..
"Aku pn xtaw apa motif dia....Kookie...yg pntg skrang ni kta msti kluar dari hutan ni skrang jgak." jwabku sraya bdiri. Dia pn trut brdiri.
"Jim-Ergghh" kta2 Jk trhnti dn badannya trdorong ke depan. Dia tunduk kmudian mmandangku blik. Stu ccair.kluar mleleh dri mlutnya. Wrna merah.
DARAH..
"Kookie?!...wa-" aku trpaku saat trpandang bhgian prutnya. Stu bnda yg tjam mnembusi prutnya...JK mmgang prutnya itu. Darah mula mngalir dri celah2 jarinya.
"H-hyung....lar-ri cpat..." suaranya trsekat2 mnyuruh aku lari. Aku mnggeleng laju.
"No....hyung xkan tnggalkn kookie!" air mataku jatuh. (ni bkan gay ok...just relationship between siblings. Oops trlepas plak ><...yup drg ni sibling ok ;D nnti author trangkn)
"wowowo....sdihnya drama korang ni...tssk huh!" llki brtopeng tu brsuara smbil mnuju ke arah kmi. Tombak yg mnusuk d blkg Jk aku cabut mnyebbkn dia merengis ksakitan. Aku mnghalakn tombk tu dkat llaki tu smbl mmikul lngan Jk brundur ke blakang setapak dmi setapak. Llaki tu hnya ktawa sinis. Kmudian.........
-Hospital-
Kelopak matanya brgerak2. Perlahan-lahan dia mmbuka matanya tpi cuma bberapa saat sbelum mnutupnya kmbali dsebabkn chaya lampu yg mnyilaukn pndangnnya. Perit.
Tekaknya trasa perit. Dia cuba lgi mmbuka matanya dn brjaya. Jantungnya brdegup kncang tringatkn mimpi tadi. Dia mnarik nafas sblum mnghembusnya seraya meraup muka.Kakinya dan bhagian prutnya trasa sakit apbla dia cuba untk bngun. Kain slimut yg mnyelimuti kakinya dselak.
Terkejut.
Sangt trkejut.
Jahitan dsepanjang kakinya drenung dngn...Ntah lah ssah nak describe prsaanya tme tu -,-
Ok back to the story. Tba2 dia tringt mimpinya. Mimpi ?? Ok ni bkn mimpi. Tpi reality. So ??? Mknanya mmg sdh...trjadi ?? Kwn2nya dah.....???Dia mmegang kplanya yg tba2 skit mmikirkan semuanya. Saat tu jgak pntu bliknya dibuka dri luar.
"Jungkook?! Kmu dah sdar Nurse! Dkter! Ank sya dah sdar!" pnggil appa apbla Jk dah sdar. Oemma plak trus blari mmeluknya.
Doktor dngn nurse trus msuk ke blik trsebut dn mmeriksa keadaan Jk.
"ok...keadaan ank tuan dn puan stabil. Cuma dia mmerlukan rehat yg bnyk dn jngn bnyk brgerak bgi mngelakkn luka pda prut dia brdarah kmbali. Sbb lukanya blum smbuh dn sngt parah jgk. So...jngn bnyk bgerak ya.!." nsihat dktr tu usai mmeriksa keadaan Jk.
Slpas mmeriksa keadaan Jk dktor srta nurse tdi bredar. Mninggalkan ank branak tu untk mmbrikn mreka ruang untk mluangkn masa.
"Appa..omma..." kdua2 mreka mnoleh srntak mmandang Jk.
"M..mcm mna Jk...a..da kat sni?" soalnya. Dia lngsung xingt apa2 yg brlaku slpas dia pngsan. Ya...dia pngsan slpas dia trsadung akar pokok yg mnjalar di tnah.
"Hmmm...pnjg critanya. Nnti lah lpas kmu smbuh appa critakn smuanya." kata appa. Jk hnya mngangguk. Stu nma trlintas dfikirnnya.
Jim...
________________________________________________________________________
Jimin mnyandarkn bdnnya d kpla katil kayu itu.
'Jungkook.....'
Hnya nma tu yg dia bmbangkn. Selamat ke dia?? Mcm mna kalau dia xslamat?? Tpi aku yakin yg dia slmt!! Sbb...sbb aku dah hlg llaki tu dri kjar dia. Tpi btul ke aku dah hlg llaki tu?? Bkn ke lpastu aku pengsann??
"Arghhh!!!!" dia mnumbuk katil tu. Kpalanya skit mmikirkan smua tu. Kalau x dsebbkan rncangn gila dia yg nk sngt msuk htan ni...msti smua ni xjadi. TAK JADI!!
'Hara!!!'
Tadaaaa!!! Amacam ok or ko?? Makin mmbosankn ke?? Huhu maaflah >< klo bosan...author akn buat yg lbih baik lpsni...tpi korang pn bgilah pndpt spya author taw apa pndpt korang...positif or negative author trima dngn hati yg trtutup...hehe kidding je Xp.. author akn trima ok...
And thankz to readers yg always bgi skongn xkira kt kmen or prsonl...tu yg buat author smngt nk updte ;)...trharu k trharu...prsnnye aq ni -,-...ok lah jngn lpa votcom ye readers yg dksihi ^3^
Stay tune Xoxo ^^
YOU ARE READING
The Death Forest
HorrorCuti semester adalah saat yg pling dnanti²kan oleh sekumpulan remaja yang popular yg dikenali sbagai BTS. Mereka yg sngt minat akn pngembaraan merancang untuk menerokai sebuah hutan larangn yg digelar The Death Forest. Pengembaraan yg mnyeronokkn be...