TDF3-Tumpang

1.4K 137 11
                                    

Perlahan2 pintu rumah itu dbuka dri dlm oleh seseorg.

"Hahhh?!" BTS trkejut apbla mncul seorg gadis yg memakai pakaian yg brlumuran darah smbil mmegang pisau.

"Ehh kejap! Jngan lari!" Laungan gadis itu lgsung xdhiraukan. Mereka semua lari lntang pukang.

"Ohh shitt!!!" Suga mnyumpah apbla kakinya trsadung lalu jatuh trsungkur.

"Awkk~" suara prmpuan itu btul2 diblakangnya. Suga menggigil ktakutan apbla dia mnghadap prmpuan itu. Suga mengundur ke blakang apbl prmpuan itu mndekatinya.

"Weiii pompuan!! Kau jngan apa2kn suga." Suga dan prmpuan itu brpaling untk mlhat BTS yg brdri tdak jauh dri mreka smbil mmegang kayu.

"Eh lek lah...aku just nak tolong dia je." Kata prempuan itu.

"kalo kau nak tolong dia, kenapa kau halakan pisau tu kat dia." Soal Jimin. Prmpuan itu mlepaskan pisau dtangannya bila mnyedari dia menghalakan pisau tu kpd Suga.

"Mianh~" prmpuan itu mminta maaf dn menghulurkan tangan untuk mmbantu Suga brdiri.

"Xyah. Aku boleh brdiri sendri." Tolak Suga smbil brdiri. 'Swag giler' gumam prmpuan tu dlm diam.

"Ehh awk semua masuklah dulu dlm rumah sya. Dah mlm ni, nanti ada bnatang buas pulak. Kan ni hutan." Prmpuan itu mmpelawa mereka masuk.

"Awk ni bleh caye ke?" Soal V ragu2 smbil mneliti prmpuan itu.

"Suka hati korang lah. Bnatang buas dlm hutan ni brkeliaran tme mlm. so bhya kalo korang stay kat luar ni." Kata prmpuan itu.

"So hara kan? Nape pkaian awk kotor camtu?" Tanya JK kpd prmpuan yg mmperkenalkn drinya sbagai Hara.

"hehe..sya tengah smbelih ayam hutan tadi, tu yg trpercik darah kat baju sya." Jelas Hara.

"ye ke? Awk tinggal sorang je ke dalam rumah besar ni?" giliran Jhope pulak mnyoalnya.

"Yup. Sorang je. Dulu sya tnggl ngan ayah sya, tapi dia dah mninggal sbulan yg lalu sebab kena patuk oleh ular." ada nada sedih dlm suara Hara.

"Mianh."-Jhope.

"Xpe." Hara cuba untuk senyum.

"Xtakut ke tinggal sorang2 kat dlm hutan ni. Kalo jadi apa2 kat awk camne?" Soal Jk yg mula rsa simpati kat Hara.

"Xlah. Dah biasa pun. Dari kecik lgi sya dah tinggl kat dlm hutan ni."-Hara.

"Ouwh ok." JK menganggukkn kplanya. Hara kmudian mmpelawa mereka mkn n mnunjukkan tmpat tdur mreka slpas Jin mnerangkn keadaan mreka.

*****

"weii hyung! Hyung xrasa plik ke ngan pompuan tu?" Jhope mnyiku Jin tme mreka sdah brada d dlm bilik yg Hara sediakn.

"Wae? Maksud kau pelik camne?" Jin mengerutkn dahinya. Mereka yg lain turut brasa hairan dengan soaln Jhope tu.

"Ye lah..aku xcaye lah dia tnggal sorang2 dalam rumah ni. Kat tengah hutan pulak tu. Ihhh bnyak lah yg aku rasa pelik kat dia. Dah lah pndangan dia lain mcm je. Aku rasa xsedap hati lah." terang Jhope dengan pnjang lebar.

"Ishh kau ni. Xbaik tau kau cakap camtu kat dia. Kau tau tak kita dah ckup bruntung taw dia bagi kita mnumpang mlm ni kat rumah dia. Kalo x, xtau lah apa jadi." Bela Jimin.

"Ye lah, aku tau tu. Tapi aku mmang rsa xse-..." "Dah2!! Prasaan kau je tu yg suka fikir yg bukan2. Cuba kau tenang sikit n buang prasaan buruk sangka ngan penakut kau tu." kini Jin pulak yg brsuara sbelum Jhope smpat menghabiskan kata2nya.

"Huhh...aerresso." Jhope mnghela nafas berat. Entah knapa dia rasa xsedap hati kat Hara. Dia dpt rasakan ada ssuatu yg xkena akn brlaku.

"Dah lah tu Jhope. Lebih baik kau tidur, tenangkn fikiran kau tu. Kau penat betul agaknya." Suga mnepuk bahu Jhope. Sebenarnya dia pun rasa lain mcm kat Hara, tapi dia buang prasaan tu. Mereka smua kmudian tidur.

Jhope mnukar posisi tidurnya. semua rakan2nya sudah tidur kcuali dia. Bunyi dengkuran Rap Mon jelas kdengaran mmbuatkan Jhope trsenyum kecil. Dia mngerling jam tangannya n mnghidupkn lmpu pda jamnya.

'Dah nak dekat 2 pgi pulak dah. Tapi asal mata aku ni xdapat lelap. Aishh kan bagus kalo mata ni tutup trus xyah buka2 dah.' Getus hatinya. Tiba2 dia rasa dahaga. Dia bngun kmudian mnarik botol minumannya yg dselit pada poket begnya. Kosong. Prlahan2 dia mnggerakkn V yg nyenyak tidur dsebelahnya.

"V bangun lah. Teman aku trun bawa jap." Jhope mmperlahankn suaranya spaya yg lain xtrganggu. V menepis tangan Jhope sambil mmbebel ssuatu yg xjelas pd pndengarannya. Jhope mngeluh sebelum bangun dan mmulas tombol pintu bilik itu. Dia brusaha mmbuang rasa takutnya untuk turun ke dapur. Dia mngatur langkah perlahan mnuruni tngga itu kemudian mnuju ke dapur. Selepas minum dia keluar skejap dari pintu dapur untuk mngambil angin malam. Walaupun dia rasa takut namun kakinya tetap mngatur langkah kluar rumah itu.

"Hhuhh sejuknya. Bagus aku masuk dalam cepat." Jhope mnggigil ksejukan dan mula memusingkan tubuhnya untuk masuk ke dalam rumah. Saat dia ingin memulas tombol pintu itu, trdengar bunyi derapan kaki menghampirinya dari blakang. Dia mnoleh ke belakang dan saat itu jugak....PAAPP!!!!

The Death ForestWhere stories live. Discover now