2

5.3K 125 2
                                    

Brett wilde nog blijven dus ging ik maar aan de bar zitten. Ik zag hem met een paar meiden praten die er niet bepaald slecht uitzagen, maar ik had totaal geen behoefte meer aan meiden. Terwijl ik een beetje aan de bar hing liet ik mijn ogen de hele menigte scannen in de hoop haar weer even te zien. Ik herkende haar meteen, ook al waren er zeven jaren verstreken. Ze zag er nog altijd uit zoals vroeger, alleen nu als een mooie jonge vrouw. Brett kwam naast me staan en gaf me een klein elleboogje.

'Heb je geen zin om met een meid naar huis te gaan.'

'Nee totaal niet.'

'Je moet het zelf weten hoor.'

'Brett, ga weer naar die meiden toe, asjeblieft zeg.'

Hij liep weer weg met twee drankjes. Ineens zag ik haar in mijn ooghoek op de dansvloer lopen. Ze keek zoekend om zich heen en ik hoefde niet twee keer na te denken of ik liep al haar kant op. Ik pakte het papiertje uit mijn zak en stopte het snel in die van haar waarna ik richting Brett liep. Ik was helemaal klaar met deze avond. Als David erachter komt wat zij vanavond gezien heeft is het over met me en lig ik straks samen met Marco in die doos.

'Ik ga ervandoor Brett.'

Hij knikte en gaf me een hand. Ik liep naar mijn auto en wist al meteen dat ik niet naar huis toe zou gaan. Nee ik moest naar Tim toe. Bij hem aangekomen klopte ik vaak achter elkaar aan.

'Ik kom al,' hoorde ik hem al zeggen.

Hij makte de deur open en ik keek hem met een iets schuldige blik aan.

'Kom binnen jongen. Wil je wat drinken?'

'Ik wil het over Sky hebben.'

'Over Sky? Nou ja, ga zitten zou ik zeggen.'

'Brett en ik waren in Lata om Marco te pakken. Toen ik hem vermoorde was ze binnen en heeft ze het gezien. Ik weet niet wat ik moet doen Tim, ze lopen gevaar en jij trouwens ook.'

'Oké relax Jace. We doen het zo, ik let op Eva en als Sky erbij is ook op Sky, anders let jij op Sky. Ik red mezelf wel, om mij hoef je je echt geen zorgen te maken, maar nog één ding. Zorg dat Brett het ook weet, je zal hem nodig hebben Jonathan.'

Ik wist dat ik Brett nodig zou hebben, maar eigenlijk had ik nu gewoon David nodig, maar die zat heerlijk in New York alles in de gaten te houden. Bij het weggaan gaf Tim me een schouderklopje.

'Het komt goed, geloof me maar. Let goed op haar hé,' zei hij met een knipoog.

Ik liep naar mijn auto toe en racete naar huis om eindelijk in bed te gaan liggen. Thuis aangekomen had Tim me nog een aantal dingen over Sky gestuurd. Ik wist nu waar ik haar kon vinden, wie haar beste vriend was en waar ze op school zat. Terwijl ik piekerend naar mijn plafond lag te staren vielen mijn oogleden toch langzaam dicht.

MaffiabaasWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu