15

2K 63 0
                                    

Eenmaal weer terug van de avond bij Nicolas plofte Sky weer op de bank neer. 'Ga je zo ook slapen. We moeten morgen weer vroeg op voor onze vlucht, kleintje.' Ik hoorde een kleine grom uit haar mond komen en grijnsde. Ik gaf snel een kus op haar achterhoofd en liep mijn kamer in. Nicolas had wat tegen haar gezegd. Het kon gewoon niet anders. In mijn bed bleef ik maar draaien. Op mijn wekker zag ik dat het al 02:00 uur was. Ik gooide mijn benen over de rand van het bed en liep naar de keuken om een glaasje water te drinken. Toen ik terug wilde lopen zag ik Sky op de bank slapen. Ik liep naar haar toe, pakte haar op en bracht haar naar mijn bed. Op het moment dat ik ook weer in bed ging liggen zag ik haar wakker worden en omkijken. Ik ging achter haar liggen en gaf een kus op haar wang. 'Ga maar weer gewoon slapen, klei...Sky.' Ze draaide zich om in mijn armen en legde haar hoofd tegen mijn borst aan. Ik noemde haar morgen wel weer kleintje. Ik wilde nu niet mijn kans om een keer een nacht met der te slapen verpesten door een woordje. Nog steeds kon ik de slaap niet te pakken krijgen, maar ik had nu toch wel meer rust. Na een paar uur zo met Sky gelegen te hebben ging mijn wekker. Ik draaide me om en sloeg de wekker uit. Ze keek me vermoeid aan en ergens zag ik verwarring in haar blik wat me toch liet glimlachen. 'Goeiemorgen kleintje.' Meteen kreeg ik een kussen in mijn gezicht geslagen. Ik zag haar uit bed springen en weg lopen. Ik volgde haar voorbeeld en liep naar de woonkamer waar haar koffer al stond. 'Wil je zo graag naar huis?'

'Nee, maar ik kon gister niet in slaap komen dus ben ik mijn koffer maar in gaan pakken.' Ze was geen typisch meisje. Ik wilde haar kussen, maar ze ontweek me zonder enige moeite. Wat chagrijnig liep ik naar mijn kamer en begon ook mijn koffer in te pakken. Ze was echt verwarrend. De ene keer stond ze bijna alles toe en de andere keer wilde ze amper naast me zitten. Ik hoorde de bel gaan en maakte de deur open. Nicolas keek me met een glimlach aan en liep naar binnen. Ik zag Sky in de keuken staan en trok Nicolas mee naar buiten. 'Wat heb je gister tegen der gezegd?'

'Niks bijzonders. Hoezo?'

'Ze doet ineens zo afstandelijk.'

'Dat komt door die première shit gast. Je moet gewoon zeggen dat je meegaat en ze is weer blij.'

'Maar ze heeft...'

'Ook niet in het vliegtuig.' Ineens bedacht ik het me. Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan. We gooide de koffers in de kofferbak en Nicolas bracht ons naar het vliegveld. Nicolas keek me af en toe snel dwingend aan. Ik draaide me om naar Sky. 'Ik ga graag me naar je première Sky.' Ze kreeg meteen een grote glimlach op haar gezicht en ik voelde haar lippen op mijn wang komen. Ik keek Nicolas snel en zag een grijns op zijn gezicht komen. Wat moest ik weer is zonder hem. Bij het vliegveld aangekomen gaf ik hem een knuffel en ik zag Sky hetzelfde doen. Eenmaal aangekomen bij de gate waren we nog drie kwartier te vroeg. Naast me viel Sky in slaap met haar mobiel op de leuning tussen onze twee stoelen in. Ik zag haar mobiel oplichten en zag dat het een melding van Instagram was. Zachtjes pakte ik haar mobiel en ging ernaar toe. Ze had een foto van ons twee erop gezet. De foto was bij Nicolas in de tuin gemaakt  toen ze op mijn rug gesprongen was. Waarschijnlijk had Nicolas de foto gemaakt en hem naar haar toegestuurd. Ik zag dat Owen gereageerd had met een smiley met hartjesogen en dat nog een paar andere ook hadden gereageerd met zo zelfde smiley. Ik las wat ze erbij had geschreven en kreeg een glimlach op mijn gezicht. Ik legde haar mobiel weer terug en staarde weer voor me uit. Ik zag dat we mochten boarden en maakte haar wakker. Ik sloeg mijn arm over haar schouders heen en we liepen ernaar toe. 'Wanneer was het nou precies?'

'Over twee dagen. Je bent er wel echt toch.'

'Ja natuurlijk zal ik er zijn. Ik zou het niet willen missen.' In het vliegtuig kon ik de slaap niet meer te boven komen en sloten mijn ogen zich automatisch. Toen ik wakker werd zag ik dat Sky ook weer sliep. Ze lag met haar hoofd op mijn schouder wat me weer liet glimlachen. Ik pakte mijn mobiel erbij en maakte een foto. Het was wel te merken dat zij ook niet goed geslapen had. Ook al dacht ik dat wel vaker van haar. Ik voelde dat we weer gingen landde en maakte Sky wakker die me slaperig aankeek. 'We zijn weer bijna thuis.'

MaffiabaasWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu