Ik hoorde de bel gaan en keek geërgerd op. Sky lag nog steeds in mijn armen te slapen. Op mijn horloge zag ik dat 09:30 was. Als op zou staan zou ik Sky wakker maken, maar goed als die bel nog een paar keer gaat wordt ze ook wakker. 'Sky,' fluisterde ik en haalde mijn hand door haar haar. Ze keek verstoord op waardoor ik wel moest glimlachen. 'Er staat iemand voor de deur.' Ze duwde zich iets omhoog zodat ik onder haar vandaan kon komen waarna ze meteen weer als een zoutzak neer plofte. Ik pakte mijn pistool uit de keuken en stopte die op zijn vaste plek. Dit keer keek ik wel eerst en zag ik tot mijn opluchting Nicolas staan. Verward keek ik hem aan omdat hij eigenlijk pas later zou aankomen. 'Je bent vroeg.'
'Ach ja. Ik kon een vlucht eerder pakken. Wilde nacht gehad,' zei hij grijnzend. Ik keek naar mijn spiegelbeeld in het glas en begreep meteen wat hij bedoelde. Mijn haar stond namelijk alle kanten op. 'Nee. Gewoon een slechte dag denk ik.' Hij gaf me een brede grijns en liep achter me aan naar de woonkamer. Ik hoorde hem lachen toen hij Sky zag liggen. Ze was met haar hoofd naar de andere kant gaan liggen. Ik pakte haar benen vast en tilde die iets op zodat ik eronder kon zitten. Nicolas ging in de stoel zitten en keek van de pizzadozen naar mij en Sky. 'Stelletje luilakken,' zei hij lachend. Ik haalde lachend mijn schouders op. 'Mats komt over drie uurtjes. Jullie slapen hier.'
'Moet één van ons soms op de bank gaan slapen.'
'Nee Sky slaapt bij mij dus één van jullie kan in haar kamer slapen.' Ik liet mijn vinger over haar voeten glijden en hoorde een kleine grom uit haar komen terwijl ze hem wegtrok. 'Ik bedien mezelf wel even hoor.'
'Slim plan, want ons gaat het op dit moment niet lukken.' Hij liep naar de hal waarschijnlijk om zijn koffer in één van de slaapkamers te zetten. Ik stond op en ging voor Sky zitten. 'Wat is er aan de hand?'
'Niks Jace.'
'Waar ging die nachtmerrie over,' vroeg ik haar terwijl ik met de rug van mijn hand even over haar wang wreef. 'Valentijn.'
'Je bent veilig bij me Sky. Al zal ik hem moeten vermoorden. Ik doe alles om jou gewoon hier op je gemak te zien.' Ze ging rechtop zitten en keek me bedenkelijk aan. Ik trok haar op mijn schoot en begon haar in haar nek te kussen. 'Jace.' Meteen stopte ik en keek haar onschuldig aan. 'Wil je mee Mats ophalen of blijf je hier bij Nicolas.'
'Ik kijk nog wel.'
'Wie zegt dat ik niet ook mee ga.'
'Nou als Sky hier wilt blijven dan blijf jij ook hier. Ik wil niet dat ze alleen thuis is op dit moment.'
'Ik ga wel mee.' Ik zakte wat onderuit op de bank en trok Sky mee die haar hoofd op mijn schouder legde. Nicolas was doorgelopen naar keuken en kwam terug met een biertje. 'Hoe was de première?' Ik keek even snel naar Sky. 'Ik heb het niet gehaald om te komen,' zei ik met een schuldige ondertoon. Nicolas keek me meteen dreigend aan. 'Valentijn stond hier voor de deur en richtte zijn pistool op me. Hij wilde Sky hebben dus ik moest wel omrijden...' Ik kon mijn zin niet afmaken door Sky die haar hand op mijn mond had geplaatst. 'Waarom rijd er een auto de oprit op.' Geschrokken keek ik haar aan. Ik tilde haar op en liep met haar naar de bibliotheek. 'Het is Valentijn denk ik.' Nicolas was achter ons aangekomen. Ik zette het computerscherm aan en inderdaad Valentijn stond voor de deur met een van zijn mannen. Ik opende de geheimen deur en knikte naar Sky dat ze naar binnen moest gaan. 'Het komt goed.'
'Ik ga niet hierbinnen zitten Jace. We kunnen die twee best wel met zijn drieën aan.'
'Sky asjeblieft. Ik wil je niet kwijtraken.'
'Dat gebeurd ook niet.' Ik zag dat ze een mes uit haar broekzak haalde waar ik verbaasd naar keek. 'Ik heb hem altijd bij me.' Zuchtend maakte ik de boekenkast weer dicht. 'Jullie gaan gewoon in de woonkamer.' Beide knikte ze naar me en snelde naar de woonkamer. Ik liep naar de deur terwijl ik mijn pistool achter mijn rug hield. Ik opende hem en keek hun beide strak aan. 'Valentijn.'
JE LEEST
Maffiabaas
ActionJace is een maffiabaas en word door zijn vrienden de eeuwige player genoemd. Toch komt er een omslag in zijn leven door iets wat eigenlijk nooit had mogen gebeuren.