Owen was vandaag hier bij Sky. Ze zaten samen op haar kamer, maar goed daar hoefde ik me geen zorgen over te maken. Brett was even in Berlijn om wat dingen te regelen. Zijn Duits was altijd al beter dan dat van mij, dus ik was al blij dat hij dit wilde doen. Ik was altijd beter in Frans en Spaans. Ik liep langs haar kamer en bleef even stil staan. Ik hoorde alleen maar muziek en wilde eigenlijk alweer doorlopen. 'Moet ik het hem vertellen,' hoorde ik Sky vragen. 'Wil je het Jace gaan vertellen dan.'
'Ik weet het niet, maar ik snap het zelf ook eerlijk gezegd niet. Wat moet ik nou Ow?'
'Ben je echt verliefd op hem?'
'Ik denk het. Ja, weet ik veel.' Ik kreeg een grijns op mijn gezicht en kon geen stap meer zetten. Ik wilde wetten wat ze me misschien wilde vertellen, maar ergens niet kon vertellen. 'Denk je dat hij hetzelfde voor jou voelt.'
'Zal ik het hem even vragen Ow. Natuurlijk weet ik dat niet. Hij zei op het feest wel iets in die richting, maar...'
'Sky. Hij zei het keihard waar iedereen bij was.'
'Dus ik moet het hem vertellen.'
'Nou,' hoorde ik Owen twijfelend zeggen. 'Het is wel iets belangrijks om te vertellen, maar misschien moet je er nog even mee wachten. Ik wil je niet zien breken.'
'Dat zou hij niet doen, toch?'
'Jij kent hem beter dan ik Sky, maar ik ga naar huis. We gaan met zijn alle uiteten.'
'Is goed.' Snel rende ik stil weg bij de deur. Ik liep de badkamer uit en de trap af toen ik de voordeur dicht hoorde slaan. Ik keek haar met een halve glimlach aan. 'Even over gister,' zei ze twijfelend. 'Kunnen we daar even voor gaan zitten.' Ik knikte en keek naar de bank waardoor ze voor me uit liep naar de bank. Ik ging naast haar op de bank zitten en keek haar strak aan. 'Je hoeft het echt niet uit te leggen Sky. Je bent...'
'Nee dat is het niet,' onderbrak ze me. 'Ik uhm... Op mijn veertiende had ik een vriendje en uhh... die was nogal gestoord.' Ze bleef even stil en keek naar de grond. Ik pakte haar hand vast en toen ze opkeek probeerde ik haar blik vast te houden. 'Hij ontvoerde me en...,' hoorde ik haar zeggen met een snik en steeds meer betraande ogen die bijna te vol werden en over haar wangen naar beneden zouden glijden. 'Heeft me verkracht,' zei ze met veel moeite. 'Wat! Waarom heeft Tim me dit nooit verteld. Sky het spijt me zo van gister, ik wilde niet dat...'
'Het is oké. Ik was al blij dat je het gewoon accepteerde en weg liep.'
'Voor hoelang?'
'Een week toen ben ik ontsnapt.' De tranen gleden over haar wangen heen bij het vertellen van dit verhaal. Ik trok haar naar me toe terwijl ik met mijn hand haar tranen wegveegde. Ik stond op en trok haar mee omhoog. 'Ga mee naar Monaco. Ik wil je niet alleen achter laten, asjeblieft ga mee.' Ze keek twijfelend naar de grond. 'Dan ben je ook gewoon even weg van hier. Even weg van alles. Behalve van mij dan, sorry alvast,' zei ik met een klein lachje. 'Waarom ook niet,' zei ze met een klein glimlachje. Ik pakte haar kin vast en leunde naar voren. Een kus was eerder ook geen probleem geweest. Ik voelde haar lippen mee bewegen. Een gelukzalig gevoel kwam in me op en ik trok me iets terug. 'Je bent het mooiste, maar ook een beetje het raarste meisje dat ik ooit heb ontmoet.' Haar armen omhelsde me en hielden me strak vast. Ik liet mijn armen om haar heen vallen en gaf een kus op haar hoofd. 'Ik ga morgen langs bij Owen. Hij geeft morgenavond een klein concert met zijn bandje.'
'Ja natuurlijk. Zin om uiteten te gaan. Oh ja. We gaan over twee dagen naar Monaco, maar dat komt zo te horen precies uit met je andere plannen.'
Na het etentje had ik eigenlijk niet echt meer met Sky gepraat. Ze was ook de hele dag al bij Owen vanwege zijn kleine optreden. Logisch natuurlijk het zijn beste vrienden dan ben je er op dat soort momenten, maar ik miste haar vandaag wel om me heen. Morgen zouden we naar Monaco vliegen. Ik had daar met haar vader David afgesproken. Ik was nog aan het twijfelen of ik Sky met me mee zou nemen naar het gesprek of dat ik zou zeggen ga maar lekker shoppen of zo. Al hoe wel ze hield niet echt van shoppen, maar ze had al gevraagd of ze haar longboard mee kon nemen en ik had al ja gezegd dus dan zou ze eerder gaan cruisen dan shoppen. Ik werd gebeld door Brett en nam meteen op toen ik het merkte. 'En? Is het gelukt?'
JE LEEST
Maffiabaas
ActionJace is een maffiabaas en word door zijn vrienden de eeuwige player genoemd. Toch komt er een omslag in zijn leven door iets wat eigenlijk nooit had mogen gebeuren.