16

2K 59 2
                                    

De volgende ochtend lag Sky nog tegen me aan. Voorzichtig kroop ik uit bed en begon ik Nicolas te bellen terwijl ik naar beneden liep. 'Hé Jace.'

'Ha Nico. Kan je over twee dagen in Nederland zijn om met zijn alle een plan te maken zodat we Eva door zo snel mogelijk weg kunnen halen.'

'Natuurlijk. Als de rest er ook is gaat dat echt wel lukken.'

'Mooi zo. Doe Bijou en Lucia de groeten van me.'

'Zal ik doen.' Ik hing op en voelde een paar armen om me heen komen. Ik pakte haar armen vast en trok haar naar voor. 'Blijf voor altijd bij me Sky.' Haar zachte lippen drukte op de mijne en toen ze terug trok knikte ze. 'Graag zelfs.'

'Ik ga nog even iemand bellen,' zei ik en gaf haar nog een kus. 'Wat wil je eten?'

'Ach. Een eitje zou lekker zijn,' zei ik met een grijns. Ze liep bij me weg en ik tikte het nummer van Mats in. 'Hallo Mats, mit Jace.'

'Spreek maar Nederlands Jace,' zei hij lachend. 'Godzijdank. Kan je over twee dagen in Nederland zijn zodat we met zijn alle om de tafel kunnen gaan zitten.'

'Ja dat kan. Als jij een slaapplek regelt.'

'Dat is altijd geregeld, dat weet je.'

'Oké dan zie ik je over twee dagen. Nicolas doet natuurlijk ook mee.'

'Dat was te verwachten Mats.'

'Dag Jace.'

'Jo.' 

Na het ontbijten hadden Sky en ik ons beide omgekleed. Ze zat op haar mobiel op de bank. 'Heb je zin om mee te gaan naar de basis.' Ze keek me bedenkelijk aan en stond toen snel op. Ik pakte haar hand vast en hield het portier van mijn auto voor haar open. 'Ik wist helemaal niet dat jullie ook een basis hadden.'

'Ik heb je ook nog niet alles verteld,' zei ik met een kleine grijns. We kwamen aanrijden en ik zag een paar jonge jongens van de groep al lopen. Dichterbij hun zag ik dat het Ward, Karsten, Joris en Gio waren. Ik parkeerde de auto en stapte uit. Sky volgde mijn voorbeeld alleen sprong die er toch echt eerder uit dan gewoon normaal uitstappen. 'Jo Jace.'

'Oh nee niet jullie ook al.'

'Wie heb je bij je,' vroeg Joris terwijl hij nieuwsgierig naar Sky keek. 'Dit is Sky Maerten.'

'De dochter van David,' zeiden ze tegelijk met nog net geen openvallende mond. 'Ja zeker.' Ik pakte haar hand vast en liep met haar naar binnen. Ze keek nog even achterom naar de jongens, maar keek al snel weer om haar heen. We liepen naar de kantine, nou ja dat was eigenlijk gewoon de woonkamer van de basis, waar ik Brett al zag zitten. 'Breukje.'

'Jo man. Hé Sky, gezellig.'

'Wij zijn even op de schietbaan,' zei ik met een grijns. 'Je doet je best maar.' Ik sloeg mijn arm om haar middel en gaf een kus op haar wang. 'Mag ik je leren schieten?'

'Ik ben een natuurtalent. Dat kan ik je vast zeggen.'

'Laten we dat maar is gaan uitzoeken dan.' Ik gaf haar een pistool en zette haar goed neer. 'Gewoon richtte en de trekker over halen.' Ze richtte en schoot, alsof ze dit al jaren deed. Ik keek naar de schietschijf en zag dat ze hem al bijna in de roos had geraakt. 'Als je nog net iets anders gaat staan had die in de roos gezeten.'

'Jij hebt me zo neer gezet. Hoe moet ik dan staan.' Ik ging achter haar staan en hielp haar met haar houding. 'Adem in,  schiet. En nu weer uitademen. Ontspan je een beetje Sky. Er gebeurd niks.' Ze richtte nog een keer, ademende in en haalde de trekker over. 'Goed zo. Je bent inderdaad een natuurtalent.' Ik haalde wat haar uit haar nek en begon haar te kussen. Ze gaf me een elleboogje en ik stopte meteen. 'Zal ik nu is voor doen hoe het echt moet.'

MaffiabaasWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu