Nicolas had ons gister nog mee uiteten genomen. Het was gezellig en Sky heeft veel om onze verhalen moeten lachen. Ik liep naar de woonkamer en keek met een grote glimlach naar de bank. Ik had verwacht dat Sky er al zou zitten, maar nee hoor. Ik ging op de bank zitten en keek naar haar slaapkamerdeur tot die open ging. 'Hé Jace. Wat gaan we vandaag doen?'
'Uhm eten.'
'Serieus graag.'
'Ik wilde wel even naar het strand toe gaan.'
'Oké dat klinkt wel leuk.' Ze klonk niet heel overtuigend. Ik had geen idee waarom, maar ze was der kamer al weer in gegaan. Iets later kwam ze er weer uit. 'Ja klaar om te vertrekken,' zei ik met een grijns. Ze knikte en we liepen naar de auto. Ik zag dat ze een zwemshort aan had. Bij het strand aangekomen legde we eerst de handdoeken neer waarna Sky haar shirt uittrok en ik weer zicht had op haar mooie lichaam. 'Lukt het ja,' zei ze lachend. 'Ga je mee het water in of blijf je daar liggen.'
'Ik ga mee als jij je short uit doet.'
'Nee dat ga ik echt niet doen. Maar je blijft dus liggen.'
'Sky. Waarom niet? Je bent hartstikke mooi dus uit dat ding.'
'Nope, echt niet.' Ze liep weg naar het water en iets later lag ze tussen de golven. Ik wilde haar zo graag vast houden, maar Nicolas had gelijk. Als David erachter kwam zou die me vermoorden. Ik ging maar weer op mijn rug liggen en sloot mijn ogen. Het leek uren te duren. Ik vond het altijd heerlijk hier. Geen slecht weer, geen gezeik aan me kop, gewoon de beste plek om je rust te krijgen. Ik kreeg een koude rilling door mijn lichaam heen toen ik het koude water voelde. Ik opende mijn ogen en zag Sky op me zitten die zeikwaternat was. 'Je bent best een goed bankje om op te zitten.'
'Moet dit nou echt.' Ze keek me strak aan. Ik zag een grote grijns op haar gezicht komen wat me het antwoord al gaf. Ik legde mijn hoofd weer neer en sloot mijn ogen opnieuw. Zo erg vond ik het niet dat ze op me zat. Ik voelde haar van me afglijden en keek meteen naast me. Ze was nu al weer bijna droog door de zon. Ze sloot haar ogen en weg was ze. Mijn mondhoeken trokken zich omhoog toen ik zag dat ze sliep. Ik stond op, pakte haar voorzichtig op en liep langzaam naar het water. Ik liep het water in tot aan mijn middel en dook met haar in mijn armen naar beneden. Gelijk begon ze te spartelen en ik kon mijn lach niet meer inhouden. 'Arrogante klootzak die je er bent.'
'Let is op je taal kleintje.' Ik zag haar blik driftiger worden, maar ik had nog altijd de macht over haar, want ze lag nog altijd in mijn armen. Ik trok haar weer onder water en liet haar toen los. 'Je bent er geweest.' Ik liep naar haar toe en gaf haar een uitdagende blik. Ze dook onder water en voor dat ik het wist voelde ik mijn voeten van de grond getrokken worden en werd ik omlaag geduwd. 'Je bent nog makkelijker onder water te krijgen dan Owen. En Owen is tja Owen.' Ik zag dat ze weg probeerde te lopen. Snel pakte ik haar vast en trok ik haar tegen me aan. David boeide me niet meer. Ik denk dat hij geen enkele jongen geschikt vind en eigenlijk vind ik dat Tim er nog meer over te zeggen heeft. Ik drukte mijn lippen op die van haar en voelde dat ze zich niet terugtrok. Mijn tong tikte op haar onderlip en al snel opende ze haar mond een beetje. Na een poosje trok ik me zelf terug en keek haar met een grijns aan. 'Ben je nou voor een maffiabaas aan het vallen.'
'Nee. Dat zou ik nooit doen.'
'Wat was dit dan,' zei ik lachend. 'Weet je dat jij en Nicolas heel veel op elkaar lijken. Alsof jullie familie zijn.' En daar kwam de pijn weer. Nicolas was samen met Brett mijn beste vriend, maar hij was ook mijn neef. Zijn moeder had ruzie met mijn vader, die haar broer was, dus ik kende Nicolas niet als kind zijnde. Ik leerde hem pas kennen toen David me op mijn negentiende hiernaar toe mee nam. Hij was toen al de maffiabaas. Hij is ook vijf jaar ouder dan mij. Hij nodigde me bij hem thuis uit en toen ontmoette ik mijn tante voor het eerst. Ik staarde naar de open zee terwijl het pijn deed dat hij de enige familie was waarmee ik contact had. Sky was inmiddels weggelopen waarschijnlijk omdat ik niet op haar reageerde. Ik draaide me om en zag haar me toch wat bezorgd aankijken vanaf het strand. Ik liep weer naar de handdoeken en ging achter haar zitten. 'Nicolas is mijn neef. Hij is de enige familie waar ik contact mee heb.' Ze staarde zonder er nog wat op te zeggen voor zich uit. Ik sloeg mijn armen om haar heen en trok haar nog wat dichter tegen me aan. 'Wat Nicolas zei. Over mijn vader David, is dat waar?'
'Luister Sky. Het maakt niet uit wat hij zegt. Hij is nooit een echte vader voor je geweest, Tim is wat dat betreft veel meer je vader dan hij ooit is geweest of ooit zal zijn.' Ik gaf haar een kus op haar achterhoofd. 'Ik zal je altijd beschermen Sky.' Ze lag ontspannen in mijn armen terwijl ze voor zich uit bleef staren. Ik zag wel aan haar houding dat ze ergens over na dacht. 'Misschien is het beter als ik niet mee ga morgen. Dan ga ik wel naar Nicolas bijvoorbeeld of ga ik gewoon een beetje rondrijden.'
'En als ik je nou heel graag mee zou willen hebben.' Ze keek om en hield mijn blik vast. Ik wilde haar gewoon niet alleen laten en natuurlijk kon ze wel naar Nicolas gaan, maar straks gebeurde er iets. 'Ik denk dat ik veiliger ben als ik niet mee ga. Dat weet jij ook best Jace.'
'Kijk morgen nog maar. Blijf je thuis geef ik je wel nog het nummer van Nicolas dat als er iets is en ik echt niet kan opnemen dat je hem nog kan bereiken, oké.' Ze knikte en draaide zich weer om. Ik kroop achter haar vandaan en liep naar een foodtruck verder op om wat drinken te kopen. Ik had er een hekel aan om Frans te praten, maar hun hadden een hekel aan Engels dus er was altijd iemand die zich moest inlaten met de andere taal. 'What can I do for you?' Datwas makkelijk hij probeerde niet eens om het in het Frans te doen. 'Two bottles of water would be great.' Hij gaf me twee flesjes water en keek naar de plek waar ik vandaan kwam. Er kwam een tevreden grijns op zijn gezicht. 'Good job.' Ik betaalde hem zonder op hem te reageren en liep ermee terug naar Sky. Zuchtend ging ik naast haar zitten terwijl ik mijn blik op haar gericht hield. 'Ga asjeblieft mee. Wat maakt het nou uit wat hij doet. Hij heeft niemand meer en hij heeft niks over jou te zeggen.'
'Hij is mijn vader dat weet je toch.'
'Kom op zag,' zei ik lachend. 'Tim is je vader niet hij. Tim heeft je leren fietsen, heeft je een keer in zijn auto laten rijden voordat je begonnen was met rijles. Hij duwde je zelfs op de schommel. David is misschien je vader via DNA, maar in je opvoeding is Tim altijd de belangrijkste man geweest.' Ze keek zuchtend naar haar voeten. Ik had gelijk en dat wist ze maar al te goed, jammer genoeg was David inderdaad haar vader qua DNA, want zijn trekjes zaten overduidelijk in haar karakter. 'Je hebt ook gelijk.' Ik trok haar naar me toe en gaf een kus op haar hoofd. 'Zullen we maar terug gaan.' Ze knikte en we pakte alle spullen in waarna we terugreden naar het huisje.
JE LEEST
Maffiabaas
ActionJace is een maffiabaas en word door zijn vrienden de eeuwige player genoemd. Toch komt er een omslag in zijn leven door iets wat eigenlijk nooit had mogen gebeuren.