* *
In primul rând tin sa iti multumesc pentru cate-ai gândit la mine. Este primul interviu pe care îl dau si ma simt asa ca si cum plutesc. Eu încerc pe cat posibil sa comunic cu cititorii mei prin ceea ce scriu si uneori sa îmi pun gândurile prin vreun mesaj pe panou. Esti singura persoana care s-a gândit sa mă scoată oarecum din anonimat si pentru asta iti sunt recunoscătoare. Eu nu caut faima si nu scriu nici pentru voturi, nici pentru citiri intr-un număr mare, ci pentru a mă exterioriza si pentru a nu-mi irosi ideile. Si acum o sa încerc sa iti raspund cat de corect pot, deoarece suna aiurea, dar cand sunt înafara proiectelor mele, cam sunt in pana de idei.* eu iti multumesc ca ai acceptat sa iti iau interviul si lasa-mă sa iti spun ca nu ai fost deloc in pana de idei si răspunsurile mi-au întrecut asteptarile.
1) Ce parere ai despre persoanele care nu citesc?
Fiecare in viata are un hobby, un viciu si un stil diferit de a fi. Nu pot judeca o persoana care nu citeste, dar nici nu-l pot aprecia sa fiu sincera. Necitind nu ai cum sa-ti dezvolti vocabularul, nu ai cum sa afli lucruri noi, deoarece Mass-media cu tot ce tine de acest domeniu este o porcărie care doar ne otraveste mintea. Eu spre exemplu nu ma pot uita la stiri. Prefer sa citesc. Atunci când citesti iti incarci mintea pozitiv si progresezi. Părerea mea e ca cei care nu o fac, trezesc. Dar cum spuneam, nu-i pot judeca si nici n-o fac.
2) Te-ai inspirat vreodată din viata ta de zi cu zi?
De fiecare data cand încep un nou proiect, imi propun sa nu ma inspir din viata mea reala. Si reusesc pana la un anumit punct sa mă tin de acest lucru, dar ma atasez de fiecare personaj in parte si inevitabil folosea elemente din viata mea. Nu as putea sa scriu numai fapte închipuite. Adica una e sa scrii ca ai sărutat un urangutan si una e sa scrii ca ai sărutat un bărbat. Nimic nu iese doar pe baza fictiunii. Deci, da. Mereu mă folosesc de viata mea ca sa creez.
* Imi place exemplul oferit chiar mi-am imaginat scena :))
3) In care din cartile tale te regasesti cel mai mult?
Primul meu proiect a fost un debut debusolan. In al doilea m-am regasit întotdeauna cam pe jumătate, deoarece Ester din "Destine frânte" a fost prima care a dat glas firii mele. Dar singura in care ma regăsesc 90% este Raisa din " Suflet rebel". Ea a preluat toate stările mele din momentul in care am început proiectul si pana cand l-am terminat. M-am simtit apatica zile întregi cand n-am mai putut sa mă exprim prin vocea ei. De fapt toate personajele mele feminine au cate ceva din mine. Dar Raisa rămâne number one.
* imi plac la nebunie numele pe care le folosesti.
4) Care a fost cel mai flatant compliment s-au mesaj pe care l-ai primit de când ai început sa scrii?
Hm! Nu mai stiu. Au fost multe care mi-au ridicat moralul. Nu vreau sa fiu cu nasul pe sus si sa aleg doar unul. Cred ca fiecare in parte au avut nuanta care m-a încurajat sa continui, caci atunci când cineva imi scrie ca a simtit stările personajelor si a trăit alaturi de ele, înseamnă ca am fost coerentă in idei si am reușit sa transmit ceva. Daca totusi as fi fortata sa aleg unul a fost acela: " Sunt dependenta de scrierile tale" L-am primit de la mai multe persoane . Cum eu sunt dependenta de scris imagineaza-ti cat ma mulțumește.
5) Cum ai reactiona daca cineva ti-ar propune sa realizeze un film dupa una din cartile tale.
Sunt vise la care nu sper. Stii cum am reactionat la interviu...
Cred ca as reactiona asa cum am reactionat si la propunerea pe care am primit-o ca sa public "Destine frânte". M-am simtit ca o mama care-si vinde copilul si as renunta la aceasta oferta. Scriu din plăcere si publicarea s-au ecranizarea mi s-ar părea timp irosi. Nu ca sunt contra acestor lucruri si nu ii respect pe cei care fac acest lucru, doar ca eu nu sunt genul. Mar tenta ideea, dar pusa in fata faptului, as da înapoi. Deci m-as simti prost sa primesc o oferta caci refuzând as avea senzatia ca sunt o egoistă. E un vis la care nu visez.
CITEȘTI
Interviu cu autori si personaje
AlteleCei care doresc sa le iau un interviu va rog sa lasati un mesaj in primul capitol. Mulțumesc!!