POV LOUIS
Noa valt in slaap, terwijl ze nog staat. Hoe raar is dat? Ach ja, het zal wel zwaar voor haar zijn. Maar hé, ik heb wel mijn zusje terug. Ik loop met haar in mijn armen en een big-smile op mijn gezicht naar buiten maar die lach verdwijnt als snel als ik zie hoeveel paparazzi en fans er voor de deur staan. We banen ons een weg naar de auto en negeren de vragen die op ons af worden gevuurt.
Ik leg haar voorzichtig in Liams auto en ga naast haar zitten. Terwijl ik haar gordel vast maak ploffen Harry en Zayn naast me neer, wat behoorlijk krap is, en Niall gaat op de bijrijdersstoel zitten. 'Lou, beter neem je haar op schoot,' kreunt Harry. Oke, dat is een beter plan. Ik maak haar gordel weer los en til haar op mijn schoot, waarna ik opschuif zodat Harry en Zayn meer ruimte hebben. Ik maak de gordel vast en Liam rijdt weg.Trap. Ik kan haar nooit, maar dan ook nooit de trap op krijgen. Ik loop de woonkamer in en leg haar op de bank, waarna ik op zoek ga naar een kleedje. Eindelijk vindt ik er één en leg hem over haar heen.
Ik loop naar de keuken en kijk wat de jongens aan het maken zijn. Yummie, hamburgers met cheddar. De keuken staat vol genoeg dus ik loop weer naar Noa toe. Uit nieuwsgierigheid pak ik haar mobiel en zet hem aan. Geen wachtwoord. Het laatste wat ze heeft gedaan is muziek luisteren. Ik scrol lachend door de lijst met liedjes.
18
Act my age
Alive
Back for you
Best song ever
Better than words
C'mon c'mon
Changed my mind
Clouds
Diana
Does he know?
Drag me down
Everything about you
Little things
Right now
Fireproof
Forever young
Fool's gold
Girl almighty
Gotta be you
Happily
Heart attack
History
Illusion
IrresistibleGa zo maar door.
Wauw, die is dus directioner. Ik kijk nog wat door de andere afspeellijsten en ga dan door naar haar instagram. Ze heeft er één foto op staan: haarzelf in een jurkje, witte kousen en zwarte lakschoentjes. "History" staat er onder. Ze was een jaar of acht denk ik.
Ze zag er ongelukkig uit en staarde recht in de camera. Je kon zien hoe mager ze was en dat haar vader, die dus ook mijn vader is, haar niet goed behahandelde. Ze heeft er een paar likes op gekregen maar vooral veel haat.
Ga maar zielig doen hoor Noa.
Mooi hé? Dat internet.
Hahaha, Noa je kan dit beter verwijderen bitch. Je bent echt niet zielig!
Noa, dit had ik nou niet van jou verwacht. Je moet geen foto's van anderen gebruiken om aandacht te trekken.😂😂
Dit, dit sloopt mij. 'Eten!' roept Harry en ik sta op. Noa laat ik maar slapen. Ze was erg moe. Ik schuif aan bij de rest en pak een broodje uit de mand die ik vlug open snij. Ik schuif mijn cheddar-hamburger ertussen en neem een hap. 'Yummie!' 'Eet smakelijk,' mompelt zayn. 'Eet smakelijk!' roep ik met volle mond, waardoor Harry en Liam in de lach schieten.
Ik sta op en breng een broodje met een burger naar Noa toe. Ik zet er een soort kap overheen, we hebben er maar één en zo blijft haar eten tenminste warm.
Mijn telefoon gaat af. Ik kijk wie mij belt. Management weer. Ik zucht en neem dan op.
L: Met Lou-
M: Louis! Wie is die meid?
L: Gaat je niks aan.
M: Jawel Louis, zeg op.
L: Nee. Pas als zij zegt dat anderen het mogen weten. Ik snap het best als ze dat nog niet wil. Ze moet alles nog een beetje verwerken.
M: Dan vraag je het haar, sukkel.
L: Ze slaapt.
M: Dan maak je haar wa-
L: Nee, doe ik niet. Ze was heel moe en ik wil dat ze weer een beetje bij komt. Daarnaast, ze moet helder kunnen denken. Dat kan niet als je zo ongeveer in slaap valt.
M: Louis dat boeit me helemaal niks! Maak haar wak-
Ik hang zuchtend op. Gezeur altijd.
Zo'n twee uur later wordt Noa weer wakker. Ze staat op en vliegt me om de hals. Waarom dat zo ineens? 'Eindelijk heb ik je gevonden,' mompelt ze. Daarom dus. 'Kun je echt niet zingen of iets bespelen?' Ze zucht en schudt haar hoofd. Ze pakt haar mobiel en kijkt er even op. 'Fuck, Louis ik moet nu heel snel terug naar het hotel,' zegt ze en wil opstaan om haar schoenen aan te doen. 'Ssh, jij blijft gewoon bij ons oke? Ik bel zo wel met het management en vraag of je bij ons mag blijven.' Ze knikt voorzichtig. Ik grinik even en bel dan het management. Ik zet hem meteen op de speaker zodat Noa kan meeluisteren.
M: Louis! Heb je haar al wakker gemaakt?
L: Ze luiste-
M: Jongedame, wie ben jij, hoe oud ben je, waarom ben je bij ónze Louis?
N: Ik ben Noa, twintig jaar en het zusje van Louis.
M: Oh-
L: En nu ónze vraag. Mag Noa bij ons blijven? Ik laat haar echt niet meer naar pap en mam gaan!
M: Ja, als jullie dat allemaal goed vinden. Dus Harry, Liam, Niall en Zayn ook, dan mag het. Bij de tour kan ze denk ik ook wel mee maar dat bekijken we dan wel.
L: Oke, doei
Ik hang op en geef Noa een knuffel. 'Jongens!' schreeuw ik en ze komen meteen aan rennen. 'We gaan er allemaal mee akkoord dat Noa bij ons blijft, right?' Ze beginnen in het rond te springen en maken wat instemmende geluiden. 'Ja dus,' lach ik. Noa geeft me een knuffel. 'Noa, vanaf nu blijf jij bij ons!' 'En mam dan? Die komt mij hoe dan ook ophalen,' zegt ze zachtjes. 'Forget that woman!' roept Harry en trekt een gek gezicht om haar op te vrolijken. Iedereen begint te lachen, ook Noa.
POV NOA
Ik ontgrendel mijn mobiel en zie dat instagram is geopent. Hoe? Ik kijk daar nooit op... Ohja, die foto... Die moest ik ook nog verwijderen. 'Louis? Heb jij aan mijn mobiel gezeten?' Ja, misschien is het wat gek maar Louis is de eerste die ik ervan verdenk. 'Misschien...' mompelt hij. 'Ja dus.' Ik klik op verwijderen maar nog geen tien seconden later staat hij er weer op. Ik ben dus gehackt...
Ik verander mijn wachtwoord en moet opnieuw inloggen. Ik verwijder opnieuw de foto en zie dat hij nu wel weg blijft. Ik zucht opgelucht en klik instagram weg. 'Foto!' gilt Louis en pakt mijn mobiel af. Hij zet de camera op selfie en we gaan zo staan dat we er allemaal op passen. We trekken een gekke bek en dan plaatst Louis hem op instagram. 'Louis!' roep ik uit. 'Ja, en je laat hem er op staan, zusje,' zegt hij dreigend. Ik stap iets achteruit waardoor ik op de bank val. 'Sorry No,' zegt hij en sluit me op in zijn armen. Ik knuffel hem terug en merk dat hij is geschrokken door mijn reactie. 'Het was niet mijn bedoeling om je bang te maken,' fluistert hij. 'Weet ik,' glimlach ik in zijn shirt.
JE LEEST
Who's My Brother? VOLTOOID
FanfictionNoa is een meisje van twintig jaar. Haar ouders zijn gescheiden, ze woont bij haar vader in Ierland. De man is niet aardig voor haar en gedraagt zich niet als een echte vader. Haar moeder woont in Nederland en als ze zestien jaar is kan ze eindelijk...