Ep1:OPPA
Sedang xiumin menyusun pinggan di atas meja...dia dikejutkan dengan jeritan yang kuat datangnya dari bilik adik perempuannya song ji hyo..
xiumin yang masih tersarung apron dibadan segera berlari ke tingkat atas..
Setibanya di atas chanyeol dan baekhyun sedang cemas mengetuk pintu song ji hyo..
Baekhyun:hyung ji hyo dari tadi menjerit...disuruh bukak pintu tak nak..
Xiumin:pergi ambil kunci pendua..
Baekhyun berlari turun kebawah mendapatkan kunci pendua..
Manakala adik beradik mereka yang lain juga terbangun mendengar jeritan padu dari adik perempuan mereka..
Lay:wae???
Lay bertanya sambil menguap...
Setelah mendapatkan kunci pendua xiumin segera membuka pintu bilik adik perempuannya yang meracau-racau sambil mata tertutup..
Lay,kris,xiumin segera mendapatkan song ji hyo yang masih meracau menyebut nama mendiang omma mereka..digoncang tubuh song ji hyo sehingga ji hyo sedar dan masih menangis terus memeluk xiumin..
Xiumin:song ji hyo....
Ji hyo:oppa ji hyo rindukan omma dengan appa..ji hyo nak ikut mereka..
Lay yang mendengar segera mengusap kepala ji hyo penuh kasih sayang..
Itulah satu-satunya adik perempuan yang mereka ada..
Setelah omma dan appa mereka meninggalkan akibat kemalangan jalan raya tugas digalas oleh mereka ber12..
Lay:habis kalau ji hyo ikut omma dengan appa..oppa macam mana...
Xiumin mengusap lembut pipi ji hyo cuba mengusir pergi air mata ji hyo..
Xiumin:oppa pun rindukan mereka..tapi kita kena teruskan hidup..ji hyo jangan lupa yang ji hyo ada 12 oppa...oppa boleh jadi appa..oppa krs boleh jadi omma...
Ji hyo mengangguk perlahan dia tahu yang dia kena terima ketiadaan omma dan appanya...
Dipandang satu persatu oppanya..
Ji hyo:mianhae oppa..ji hyo janji lepas ni ji hyo akan jadi lebih tabah macam oppa..
Kris:good girl..dah bangun pergi mandi lepas nie nak pergi kesekolah..
Mendengarkan sekolah song ji hyo menghembus nafas berat..malas betul dia mahu ke sekolah..
ji hyo:boleh tak hari ni ji hyo tak sekolah..
Kai:apa dia ji hyo..ulang sekali lagi..
Kai mencekak pingang memandang ji hyo..
Melihatkan kai yang merenung tajam padanya terus kecut perut ji hyo..
Ji hyo:yelah ji hyo pergi..
Ji hyo bangun dan melangkah malas kebilik air..sebelum tu sempat dia menjelirkan lidah pada kai..
Kai:aish budak ni..
Xiumin:kai sudah-sudahlah tu..jom tolong hyung dekat dapur..
Kai:arreso..
Selesai mandi song ji hyo menyarung pakaian seragam sekolah tinggi..rambutnya diikat dua..dan memakai sedikit bedak..
Sebelum keluar song ji hyo mencapai beg sekolahnya dan turun kebawah..Di dapur..
xiumin,kai dan d.o sedang ralit menyapu jem diatas permukaan roti..kebiasaannya mereka bergilir-gilir membuat tugasan rumah..cuma dia dikecualikan sedari kecil baik omma atau appanya mereka tidak membenarkan song ji hyo kedapur begitu juga oppanya..
Song ji hyo melihat kai yang menyenseng baju seragam sekolahnya..
Song ji hyo mengeleng..nak ke sekolah pun tetap nak memasak..
Xiumin meletakkan dua keping roti diatas pinggan ji hyo..
Xiumin:ji hyo tolong panggilkan oppa tao dengan oppa sehun..
Ji hyo:ne..
Ji hyo melangkah mals nauk keatas..setiap hari rutin hariannya mengejutkan oppa tao dan oppa sehun yang liat bangun tidur..
Dia memulas tompol pintu bilik oppa tao
Kelihatan oppanya itu masih tidur sambil memeluk patung pandanya..digelengkan kepalanya berkali-kali..
Dia menepuk-nepuk bahu oppanya...
Ji hyo:oppa..bangunlah nanti lambat kesekolah...
Oppa palli..
Ji hyo geram apabila tao tidak memberi respon..perlahan ditarik anak patung panda..
Dan dia mula menghitung...
Hitungan yang ketiga tao dengan sendirinya bangun dan mancari anak patung kesayangannya..
Tao:ah...boya...nak balik anak patung oppa??
Ji hyo:oppa palli bangun..kalau oppa tak bangun..ji hyo gunting anak patung nie..
Ji hyo mencapai gunting diatas meja..melihatkan itu tao terus memeluk ji hyo erat..dan merengek..
tao:oppa dah bangun janganlah gunting anak patung panda kesayangan oppa..jebal..
Ji hyo:tau takut..
Ji hyo memulangkan kembali anak patung panda pada tao..sebelum ji hyo keluar dari bilik sempat dia mengugut oppanya..
Ji hyo:kalau oppa tak bangun ji hyo janji akan letak lipas dalam almari oppa..i mean it...
tao:arreso...
ji hyo keluar dari bilik tao dan masuk kebilik sehun..
Kelihatan segun sudah pun bangun dan menyisir rambutnya dihadpan cermin..
Terpandangkan ji hyo sehun terus tersenyum dan memanggil ji hyo...
Sehun:ji hyo sini sekejap..
Ji hyo:wae??
sehun teerus meleraikan rambut ji hyo yang sudah di ikat dua..
Ji hyo:oppa..wae??habislah rambut ji hyo..
sehun mencapai sikat diatas meja dan menyikat rambut ji hyo..
Sehun:imej sangat penting..ji hyo tu adik perempuan kepada namja hot disekolah..so...jangan malukan oppa..arreso..
Ji hyo:(mencebik)
Sehun:ha!!buat muka..
Selesai menyikat dan mengikat rambut ji hyo dengan kemas dan disisipkan klip rambut yang comel..
Ji hyo melihat biasan wajahnya not bad dandanan oppanya..
Sehun:ha..barulah kyeopta..dah jom turun nanti d.o oppa berasap tunggu kita..Di dapur..
kelihatan semua oppanya sudah sedia menanti dihadapan meja..luhan yang meliaht penampilan ji hyo mula menilik muka ji hyo..
Luhan:ni mesti oppa sehun punya kerjakan..
Ji hyo:aar..siapa lagi..Oppa luhan hari ni oppa bali kerja pukul berapa..
Luhan:tak pasti sayang kenapa??
Ji hyo:ala baru nak ajak oppa pergi minum bible tea..
Sehun:oppa kan ada..yehet..
Ji hyo:hem..
Ji hyo menghembus nafas berat..dia bukan tak suka pergi dengan sehun..cuma dia tahu yang oppanya itu pasti akan dikerumuni fan dekat sekolah..maklumlah oppanya itu namja rebutan disekolah..
D.o:dah hyo,sehun kai tao..makan cepat nanti..lay oppa hantar..
Selepas makan song ji hyo,tao segun dan kai dihantar lay kesekolah..
Lay:ji hyo...jangan nakal-nakal..tao,sehun kai tengokkan ji hyo tau..
Kai,sehun,tao:arreso..
Mereka masuk kesekolah dan lay memecut keretanya kepejabat..
YOU ARE READING
OPPA
FanfictionSinopsis.. Song ji hyo kehilangan kedua ornga tuanya..sedari kecil..dia ditinggalkan dengan 12 orng oppa..yang sangat mengambil berat akan dirinya.. dari kecil sampailah song ji hyo menjejakkan kaki ke alam dewasa..sikap oppanya tidak pernah berubah...