OPPA

1.4K 100 0
                                    

Ep22:OPPA
Sedari tadi kai merengus kasar menanti hyung-hyung balik dari berjumpa si soohyuk, panas betul hatinya mereka membuat keputusan tanpa berbincang dengannya mujurlah kebetulan ada seorang namja chingunya berada di cafe love di mana hyungnya bertemu dengan soohyuk.
Kai menjerit di ruang tamu yang kosong dah banyak kali dia pesan dengan hyungnya jangan bagi muka dekat soohyuk.
Penantian kai selama satu jam berakhir apabila pintu utama dibuka kris..
Kai bangun dan merenung hyungnya dengan pandangan tajam.
Tao yang melihat segera memandang hyungnya..kris masuk dan duduk di sofa panahan mata kai sedikit pun tidak menakutkannya..
Kai:hyung kenapa jumpa soohyuk apa yang hyung cakap dengan dia kenapa tak bawa kai sekali??
Kris:hyung dah restui hubungan soohyuk dengan ji hyo..
Serta-merta wajah kai bertukar merah saat ini dia betul-betul marah..
Kai:kai tak setuju,kai tetap tak boleh terima hubungan soohyuk dan ji hyo..hyung adik kita baru 21 tahun ni bukan masanya bercinta..ni masa song ji hyo belajar..hyung ni semua fikir apa ha??
Xiumin.yang sedari tadi diam mula masuk.campur..
Xiumin:kai..boleh tak sekali je kai turunkan ego kai untuk kebahagiaan ji hyo.song ji hyo kita sudah berusia 21 tahun bukan 5 tahun..kai tak kan boleh selamanya ada dengan ji hyo satu hari nanti kai juga akan tinggalkan ji hyo kita semua pun sama.tolonglah layan ji hyo macam seorang gadis berusia 21 tahun.ji hyo dah besar dia ada naluri berkasih sayang..
Kai:ah!!hyung semua pentingkan diri,apa yang hyung pandang dekat soohyuk tu??soohyuk tu mampu ke bahagiakan ji hyo.
Luhan:ok sekarang cakap dengan hyung apa yang soohyuk buat sampai kai tak sukakan dia..macam mana kai tahu yang soohyuk tak boleh bahagiakan ji hyo.
Kai terdiam..
Kai:kai tetap tak sukakan soohyuk dan tak de siapa mampu mengubah pendirian kai..kalau hyung semua tak boleh nak jaga ji hyo kai akan bawa ji hyo pindah ke u.s kai tak kira.
Kai terus menapak masuk kedalam bilik dihempas pintu bilik.namun hempasan pintu bilik kai sedikit pun tidak mengejutkan adik-beradiknya yang lain..sudah acap kali kai berperangai macam tu..
Kai,kai apa yng menganggu fikiran kau sekarang ni kenapa susah sangat kau nak bagi ruang dekat soohyuk.

Song ji hyo yang mendengar pentengkaran oppa-oppa tidak jadi masuk ke dalam rumah malah dia terus menghayukan langkahnya ketaman..
Di dail nombor telefon soohyuk..
15 minit kemudian soohyuk sampai segera mendekati ji hyo yang sedang duduk di bangku sambil termenung.
Soohyuk:sorry saya lambat..
Ji hyo diam langsung tidak memandang soohyuk..
Soohyuk merenung wajah ji hyo yang mendung tahu sangat yang ji hyo sedang sedih saat ini..
Ditarik ji hyo dalam pelukan di tepuk-tepuk bahu ji hyo persis seorang bayi..
Selepas reda tangisan ji hyo soohyuk mengusap lembut pipi ji hyo.
Soohyuk:okay sekarang cerita apa yang buat kekasih saya ni menangis sampai keluar hingus..
Soohyuk cuba melawak namun lawaknya langsung tidak membuat song ji hyo berhenti menangis.
Ji hyo:saya langsung tak faham kenapa oppa kai langsung tak bagi muka dekat kita,oppa saya tu layan saya macam bayi..itu tak boleh ini tak boleh.saya dah besar.kadang-kadang saya terfikir macam nak lari je..nak lari..
Soohyuk:nak lari dari kenyataan..ji hyo awak sendiri cakap kan awak dah besar tapi kenapa fikiran awak masih di tahap highschool sikit-sikit nak lari.lari tak boleh nak selesaikan masalah.apa kata kita handle masalah ni dengan cara dewasa..
Saya bukan nak buat awak down ke apa..
Oppa-oppa awak just nak yang terbaik untuk awak..saya tahu yang mereka terlalu sayangkan awak sampai mereka langsung tak nak ada satu orang pun yang sakiti adik mereka.saya boleh nampak itu.sepatutnya awak bangga ada oppa-oppa yang sayangkan awak setulus hati.nasib awak dengan saya tak sama ji hyo kalaulah posisi awak boleh diganti saya nak posisi awak.awak dilayan macam puteri dalam keluarga..saya pula sebaliknya walaupun saya mewah dengan harta saya miskin kasih sayang.parents saya langsing tak pedulikan saya nak jenguk saya sebulan sekali pun payah.
Parent saya langsung tak pedulikan saya mereka hanya fikirkan kekayaan mereka.tapi semakin meningkat usia saya semakin saya faham yang mereka buat itu semua untuk saya.jadi awak patut buat benda yang sama dekat oppa-oppa awak hargai mereka selagi mereka masih ada.positifkan minda awak yang ini semua untuk kebaikan awak.kalau kai tak restui hubungan kita,kita sama-sama berusaha untuk buat kai percayakan kita.
Jangan mudah putus asa.apa yang awak perlu buat sekarang awak balik peluk oppa awak cakap baik-baik tentang hubungan kita dan selebihnya nanti kita fikirkan.
Song ji hyo tersenyum..dia terus berlari balik ke rumah ditinggalkan soohyuk seorang diri di taman.

P/s:lepas ni ep terakhir sorry dh lri dri sinopsis.

OPPAWhere stories live. Discover now