OPPA

1.5K 110 2
                                    

Ep14:OPPA
di bilik muzik universiti hanguk..
Prof sandra yang sedari tadi mengajar dihadapan tidak sedikit pun menarik minat song ji hyo..malahan song ji hyo leka meliarkan bola matanya keluar tingkap..
Mana dia ni tak kan rak datang hari ini..
Song ji hyo menggelengkan kepalanya berkali-kali..
Kau dah kenapa song ji hyo sibuk-sibuk cari dia...fokus ji hyo fokus...
Dua minit kemudian kelihatan pintu masuk bilik muzik dibuka dari luar muncul wajah yang ditunggu sedari tadi...
Soohyuk terus bergegas duduk disebelah ji hyo dan mula sibuk mengeluarkan nota...
Soohyuk:mianhae..lambat sikit hari ni..
Ji hyo:ada saya tanya..dan ada saya kisah???
Song ji hyo mencebik memandang soohyuk dan kembali fokus dengan penerangan prof sandra..
Soohyuk tersengih memandang ji hyo entah kenapa dia dapat rasa yang ji hyo menunggunya...
Soohyuk:tengok muka awak je saya tahu yang awak tunggu saya...kan..
Soohyuk mencuit lengan ji hyo perlahan..
Tapi reaksi ji hyo lagi win dia terus mengetuk kepala Soohyuk..
Perlakuan mereka berdua menarik minat prof sandra..
Prof sandra:em..ada apa-apa..yang soohyuk dan song ji hyo ingin kongsi...nampak menarik perbincangan kamu berdua...
Sedar kesilapan mereka..mereka berdua terus meminta maaf pada prof sandra kerana tidak memberi sepenuh perhatian pada kelas...
Prof sandra:ok kelas seperti yang kita semua sedia maklum...minggu depan universiti kita akan mengadakan majlis prom night..so saya nak kos muzik ni wakilkan dua orang untuk buat persembahan di majlis tu..and..
Prof sandra melihat muka seluruh pelajarnya dan tersenyum kearah song ji hyo dan lee soohyuk
Prof sandra:dan..saya sudah pun memilih wakil untuk kos kita..song ji hyo lee soohyuk mari sini..
Song ji hyo dan lee soohyuk melangkah longlai kedepan kelas..
Prof sandra memegang bahu ji hyo dan soohyuk..
Prof sandra:saya akan bagi tugasan ni pada kamu berdua..saya percayakan kamu..buat persembahan yang mengagumkan..petang nie kamu berdua dah boleh mula berlatih saya akan datang dan pantau..arreso..
Prof sandra mengemas mejanya dan bersedia untuk keluar..
Prof:okay kelas sampai sini je kelas kita hari ni..jumpa lagi esok..anyeong...
Semua pelajar sudah pun meninggalkan bilik muzik tinggal ji hyo dan Soohyuk termenung mengenang nasib mereka..
Ji hyo:awak tak rasa ke yang ni semua denda..
Soohyuk:taklah saya rasa kita ada bakat sebab tu prof pilih kita..
Song ji hyo merenung tajam pada soohyuk..berkerja sama dengan soohyuk bermakna dia akan dimarahi oppa-oppanya ottoke..

Di rumah song ji hyo..
-malam-
Dari jauh dia melihat suho sedang duduk ditepi kolam berenang..sambil termenung...
Song ji hyo mendekati suho dan duduk disebelah suho..
Ji hyo:oppa kenapa malam-malam duduk luar kan sejuk..
Suho:saja..je oppa boringlah nak ajak ji hyo berbual tadi..ji hyo sibuk..
Ji hyo:em..ji hyo sibuk dengan tugasan..oppa boleh ji hyo tanya satu soalan..
Suho tersenyum dan mengurut lembut rambut adik kesayangannya itu..
Suho:Tanyalah apa dia?aik sejak bila ji hyo pandai minta izin bila nak bertanya selalunya main sergah je..
Ji hyo:oppa tak ada teman wanita??
Suho:kenapa song ji hyo tanya??
Ji hyo:tak delah...ji hyo pelik ji hyo tak pernah pun kenal teman wanita oppa-oppa semua..
Oppa tak nak ke tunjuk teman wanita oppa pada ji hyo..
Suho ketawa mendengar hujahan ji hyo yang petah berkata-kata..kemudiannya dia memandang kedepan..
Suho:oppa-oppa kamu nie semua masih tak da teman wanita..
Ji hyo:wae???
Suho:nak tahu kenapa??
Suho memicit lembut hidung song ji hyo..
Suho:sebab kami tak nak bila kami dah ada teman wanita kami akan hilang fokus pada satu-satunya adik perempuan kami..kami nak sentiasa ada disaat ji hyo perlukan kami...kami tak kan ada teman wanita selagi ji hyo tidak bersama dengan teman hidup ji hyo..
Ji hyo terharu bergitu besar kasih sayang seorang oppa padanya..
Ji hyo:oppa..ji hyo tak kisah kalau oppa ada teman wanita janji oppa tak abaikan ji hyo..sebab manusia lumrahnya berpasangan ji hyo tak nak bila oppa tunggu ji hyo kawin baru oppa nak kawin..nanti oppa dah tua sebab ji hyo rancang nak kawin umur 30..
Song ji hyo ketawa melihat perubahan wajah oppanya...
Suho:yah!!janganlah kawin lambat sangat..
Ji hyo:arreso...
Song ji hyo tersenyum melihat oppa-oppanya dan memandang kelangit...
Omma appa...terima kasih kerana hadiahkan oppa yang sangat penyayang dan........over...
Suho memandang wajah ji hyo dan tersenyum..dia ingin sekali melihat wajah adiknya itu gembira dan terus gembira dalam hidupnya...
Dia sentiasa berdoa jika suatu hari nanti mereka tiada disisi ji hyo..ada seseorang yang menajga merawat mengasihi dan menyayangi ji hyo seperti yang mereka buat sekarang...
Sejak kedua orang tuanya meninggalkan mereka..
Dalam hati mereka tersemat visi yang mereka akan menjaga ji hyo seperti omma dan appa menjaga mereka..

OPPAWhere stories live. Discover now