Ep23:OPPA[FINAL]
Sedari tadi kai mendengar perbualan di antara lee soo hyuk dan song ji hyo ada butiran air mata jatuh di pipinya kemudiannya dia menutup mulutnya agar esakkannya tidak didengari ji hyo dan soohyuk,
Dia menyembunyikan tubuhnya di balik pokok apabila melihat song ji hyo berlari balik ke rumah..
Kai keluar dari persembunyian dan mendekati lee soohyuk.
Nyata lee soohyuk amat terkejut menerima kehadiran kai yang secara tiba-tiba membuatkan lee soohyuk menelan air liur melihat muka kelat kai.
Kai mengambil tempat bertentangan dengan soohyuk di pandang wajah itu lama cuba mencari sinar ketulusan dari biasan wajah soohyuk,mendengarkan kata-kata nasihat soohyuk kepada ji hyo buat dia tidak percaya namja yang kelihatan playboy juga bijak berkata-kata dan selalu berfikiran positif dan sangat matang mengawal ji hyo.
Kai menghulurkan tangan pada soohyuk namun soohyuk teragak-agak untuk menyambut.kai terus mencapai tangan soohyuk dan mereka berjabat tangan.
Kai:welcome to my big family..
Soohyuk tersenyum bahagia akhirnya dia sudah mendapat restu kesemua oppa ji hyo.
Kai:kau kena janji dengan aku jaga ji hyo baik-baik macam mana kami jaga ji hyo,lepas nie jangan pasang angan untuk main kayu tiga kalau tak,kau akan menyesal pernah kenal dengan keluarga kami..
Belum sempat soohyuk ingin bersuara kai terlebih dulu memotong.
Kai:aku tak nak kau tabur janji pada kami atau ji hyo apa yang kami nak kau buktikan yang kau betul-betul nak adik kami,tapi bukan sekarang jangan gatal nak kawin stabilkan kehidupan kamu berdua habiskan study dan baru boleh fikir soal kawin,sekarang aku hanya benarkan kau couple dengan adik kami,sepanjang tempoh itu kami nak tengok kesetiaan kau.
Soo hyuk:saya tak kisah janji kami di restui..kami janji akan berjaya..
Kai mahu tersenyum tetapi demi ego yang masih berbaki kai hanya tersenyum sinis,kemudiannya dia terus balik kerumah.Di rumah.
Song ji hyo merempuh masuk ke dalam rumah dan berpusing-pusing macam orang gila mencari kai,di bilik tiada di dapur pun tiada,sepanjang itu juga air mata ji hyo terus-terusan mengalir menjerit-jerit memanggil kai,Chanyeol dan lay memeluk ji hyo dan menenangkannya..kris cuba mendail nombor telefon kai tetapi panggilannya dijawab sepi..kris mula mendengus marah..
5 minit kemudian kai balik ke rumah dalam keadaan santai tangan sebelahnya dimasukkan ke dalam kocek.
Melihat muka kai ji hyo terus berlari memeluk kai dan meluahkan segalanya disebabkan tangisannya semakin mengila mereka tidak dapat menangkap kata-kata yang ji hyo ucapan.
Melihatkan air mata ji hyo kesemua oppa ji hyo turut menangis termasuk kai,dia memeluk ji hyo erat dan menangis..ruang tamu itu riuh dengan suara tangisan mereka sekeluarga.
Kai meleraikan pelukan dikesat air mata adik kesayangannya itu..
Tidak sangka dalam pada dia cuba memberi yang terbaik untuk ji hyo sudah banyak air mata ji hyo mengalir dengan sikapnya.selama ini dia menyangka yang segala percaturannya itu betul dan terbaik untuk ji hyo tetapi dia lupa yang adiknya itu tak kan selamanya ada disisinya begitu juga dia.
Kai meraup muka adiknya dan mencium pipi ji hyo lama,selama 21 tahun pipi ini yang selalunya dia cium bila dia rindukan ommanya..
Kai:ji hyo oppa minta maaf,oppa tahu selama ni oppa salah,oppa ingat ji hyo akan baik-baik je dengan kami,tapi ternyata ji hyo juga perlukan seseorang yang menjaga ji hyo sampailah keusia tua ji hyo,mungkin kata ini yang ji hyo nak dengar dari mulut oppa..oppa restui hubungan ji hyo dengan soohyuk.tapi satu je yang oppa nak ji hyo janji dekat oppa.
Ji hyo mengangkat wajah memandang kai yang bercakap sambil tersedu sedan.
Ji hyo:apa dia oppa??
Kai memegang kedua belah pipi ji hyo.
Kai:janji dengan oppa,yang ji hyo akan sentiasa jadi adik yang terbaik untuk kami,walaupun ji hyo dah tua dah ada anak atau cucu ji hyo kena ingat yang ji hyo akan selamanya jadi adik yang terbaik untuk kami.kasih sayang kami tak kan luntur dan akan selamanya bertambah untuk adik perempuan satu-satunya yang kami punya.
Mereka sekeluarga berpelukan dan di dalam hati mereka selalu berharap yang hubungan kekeluargaan mereka tetap utuh sampai bila-bila.Xiumin mendongak memandang bingkai gambar mendiang omma dan appa mereka.
Xiumin:omma appa umin janji akan jaga keluarga kita sampai hujung usia umin.umin janji.THE END..
P/s:ff bru goodbye memory akan menyusul.
YOU ARE READING
OPPA
FanfictionSinopsis.. Song ji hyo kehilangan kedua ornga tuanya..sedari kecil..dia ditinggalkan dengan 12 orng oppa..yang sangat mengambil berat akan dirinya.. dari kecil sampailah song ji hyo menjejakkan kaki ke alam dewasa..sikap oppanya tidak pernah berubah...