Ep8:OPPA
-dua tahun kemudian-
Tinggal dua minggu saja lagi song ji hyo akan meninggalkan zaman persekolahan...song ji hyo tersenyum seorang diri dihadapan cermin..tak sangka pejam celik pejam celik dia sudah pun berumur 17 tahun dan tiada apa yang berubah oppa-oppanya tetap mengawal segala gerak gerinya...
Kadang-kadang dia cemburu dengan rakan sebayanya yang masing-masing sudah mempunyai kekasih sedangkan dirinya masih lonely...
Setiap kali ada yang menyapa dan menghulurkan salam perkenalan campur tangan oppanya akan membuatkan hubungan mereka tidak akan berkekalan..dia faham niat oppanya..oppanya hanya mahukan dia bahagia..ya dia tidak pernah menafikan itu..semakin menginjak dewasa dia semakin faham niat oppanya..tetapi satu je yang dia tak faham dan tidak pernah faham..oppanya seakan mahu dia hidup bersendiri...itu apa yang kawan-kawannya..cakap..entahlah dia malas mahu ambil pusing..
Ketukan dipintu menghentikan lamunan song ji hyo...
Kuakan pintu dan wajah oppa tao mengintai disebalik bukaan pintu..menghadirkan senyuman dibibir song ji hyo..
Ji hyo:oppa masuklah tak yah nak mengintai song ji hyo nampak..
Tao tersengih dan duduk disebelah song ji hyo...
Tao:dah siap??
Ji hyo:dah song ji hyo dah siap..
Oh ye lupa nak cakap tahun ni tahun pertama ji hyo dibenarkan keluar ke mall berseorangan tetapi tetap oppanya yang hantar dan tunggu diluar mall..itu dah memadai..bagi ji hyo..
Setelah hampir tiga bulan merayu dengan oppa-oppa untuk diberi kelonggaran akhirnya oppanya membenarkan...
Tao mengusap pipi mulus adiknya tak sangka adik yang sudah membesar menjadi seorang gadis yang sangat cantik...
Tao:ji hyo...
Ji hyo:em...
Tao:boleh tak janji dengan oppa satu perkara..
Ji hyo mengenggam jemari tao..
Tao:janji dengan oppa..jangan cepat membesar..
Ji hyo ketawa mendengar jenaka tao..
Ji hyo:mana boleh janji macam tu..
Tao menunduk..ji hyo menarik tubuh tao dalam pelukannya..diusap belakang badan oppanya..
Ji hyo:apa yang ji hyo boleh janji..ji hyo akan selalu jadi adik yang terbaik untuk oppa semua..ji hyo tak kan kecewakan oppa..dalam dunia ni ji hyo ada oppa je..
Tao menangis terharu..
Ji hyo:dahlah oppa jangan menangis habis baju ji hyo basah dengan air mata oppa tao..
Tao mengelap air matanya dan tersenyum..Di halyang mall..
Sehun,chen,kai dan d.o menghentikan kereta di tempat letak kereta..mereka masih lagi was-was dalam melepaskan adik mereka bersendirian di mall..tetapi apa boleh buat itu yang mereka persetujui..
Song ji hyo yang duduk dibajagia belakang memandang sehun dan chen yang tidak berganjak dari kiri dan kanan ji hyo..
Ji hyo:oppa keluarlah macam mana ji hyo nak keluar..
Chen dan sehun yang pada mulanya tak blur terus blur dengan kata-kata ji hyo..setelah sedar baru mereka perasan yang mereka menghalang ji hyo dari keluar...
Sehun:ji hyo ingat ye kalau ada apa-apa call oppa..arreso..
D.o:ji hyo kalau ada yang dekat dengan ji hyo..ji hyo terus buat step juda yang oppa ajar..
Ji hyo mengganguk..
Kai:ji hyo dalam handbag ji hyo oppa dah bekalkan serbuk lada..gunakan bila perlu..arreso..
Chen:ji hyo kalau ada orang yang nak buat apa-apa dekat ji hyo jerit sekuat hati ji hyo macam oppa chen ajar...
Ji hyo:baiklah oppa ji hyo ingat semua pesan oppa..ye..
Baru setapak ji hyo melangkah panggilan dari kai membuat song ji hyo panas..lantas dia menoleh..
Ji hyo:oppa ji hyo nak ke mall lah bukan ke medan perang...oppa nie over betul...
Lagi sekali oppa panggil ji hyo lari..tau..
Kai&sehun&d.o&chen:jangan...
Ji hyo:ha..tahu takut..
Song ji hyo meneruskan langkah..masuk kedalam mall..
Song ji hyo menarik nafas sedalam-dalamnya...ini rasanya udara freedom...
Song ji hyo merayau disekitar mall..dari menonton wayang sampailah ke ruangan karaoke...
Keluar je dari ruangan karaoke..
Song ji hyo menapak ke kedai yang menjual deretan dvd baru..
Dia mula berkira-kira mahu membeli album exo yang tinggal satu
Disaat tangannya mahu mencapai album yang menjadi igauannya selama nie..ada tangan yang terlebih dulu mencapai album itu
Song ji hyo memandang empunya diri...
....:sorry awak nak album nie ke??
Ji hyo:(diam)
.....:hello..
Namja tadi melambaikan tangan dihadapn muka ji hyo yang termenung..
Ji hyo:oh..sorry...em..x saya...tak perlukan album ni..
Namja tadi tersenyum dan meletakkan album exo ditangan song ji hyo dan berlalu pergi namun dia sempat menoleh..
...:nama saya lee soohyuk..kita pernah jumpa sebelum nie..(bow)
Ji hyo:(senyum)song ji hyo..
Soohyuk:(senyum)bila-bila kita jumpa nanti awak kena belanja saya minum sebab album tu..saya pergi dulu..song ji hyo..
Ji hyo:ye..gomawo..
Selepas lee soohyuk keluar dari kedai dvd..song ji hyo memegang pipinya yang berbahang...
Tak sangka dia dapat berjumpa dengan Namja yang selalu ada difikirkannya..
Seorang Namja yang sangat bergaya..dan berkarisma..oh..song ji hyo mungkinkah kau sednng jatuh cinta..monolog song ji hyo..namun lamunannya terhenti apabila dia disapa tuan kedai..
Tuan kedai:you nak beli ke??nak mengelamun..
Ji hyo:sorry...
Selepas membayar harga dvd..song ji hyo cepat-cepat keluar dengan harapan dapat berjumpa dengan soohyuk..tetapi hampa..bila kelibatnya tidak kelihatan..
See..dia nie memang misteri..
YOU ARE READING
OPPA
FanfictionSinopsis.. Song ji hyo kehilangan kedua ornga tuanya..sedari kecil..dia ditinggalkan dengan 12 orng oppa..yang sangat mengambil berat akan dirinya.. dari kecil sampailah song ji hyo menjejakkan kaki ke alam dewasa..sikap oppanya tidak pernah berubah...