OPPA

1.5K 109 2
                                    

Ep13:OPPA
-lee soohyuk pov-
Lee in guk memungut satu persatu baju dan barang yang berterabur diatas lantai bilik anak majikannya..ni mesti semalam mabuk dan habis semua barang disepahkan dia memang sudah lali dengan sikap anak majikannya yang suka menunjukkan protes dan kadang kala bersikap sopan mengikut moodnya..
Dibetulkan selimut yang membaluti tubuh anak majikannya..diamati wajah tenang soohyuk yang sedang lena dibuai mimpi indah..
Kesian soohyuk sedari umurnya 12 tahun dia keseoranga tanpa belaian kasih sayang kedua orang tuanya...
Majikannya itu terlalu sibuk dengan urusan kerjaya mereka di turki sampaikan mereka hanya sempat menjenguk anaknya 4 tahun sekali...jadi tidak heranlah kalau lee soohyuk tumbuh membesar menjadi anak yang suka memberontak..dia tahu lee soohyuk anak yang baik..
Dia yang menjaga lee soohyuk sedari kecil lagi..sudah hampir 40 tahun dia berkhimat untuk keluarga ini sebab itu majikannya memberi sepenuh perhatian untuk mengawasi lee soohyuk..walaupun dirumah agam itu mempunyai 7 orang bodyguard itu belum cukup menandingi kedegilan lee soohyuk hanya dia seorang saja yang lee soohyuk hormat...
Dia menutup lampu bilik soohyuk dan memandang dua bodyguard yang berada dihadapan bilik soohyuk..
Lee in guk:awasi tuan muda..
Kedua Bodyguard itu mengangguk serentak..

Di universiti hanguk
Dari jauh soohyuk memandang ji hyo dari celahan buku yang tersusun rapi diperpustakan universiti..dia nampak cantik bila dia sedang membaca...
Soohyuk mengorak langkah dan duduk dihadapan ji hyo setelah pasti kai dan sehun sudah beredar..
Ji hyo mengalihkan sedikit perhatiannya pada soohyuk dan kemudiannya dia meneruskan pembacaannya..
Soohyuk:awak memang suka baca buku motivation..
Ji hyo masih mendiamkan diri malas mahu menjawab pertanyaan soohyuk yang dikira sangat tidak rasional kerana dia sudah tahu tapi masih bertanya...
Soohyuk:awak memang tidak bercakap selain dengan oppa awak..
Ji hyo:ye...
Soohyuk:wae??
Ji hyo:penting ke awak nak tahu..awak nie datang sini nak baca ke nak berborak..
Soohyuk:jadi awak tak da kawan selain oppa awak..
Soohyuk masih tetap meneruskan pertanyaannya walaupun ji hyo tidak berniat untuk menjawab..
Soohyuk:kalau awak tak da kawan saya sudi je kawan dengan awak..
Ji hyo menhentak buku tebal yang dibacanya dan merenungkan tajam Soohyuk dihadapan..
Ji hyo:first saya tak perlukan kawan dan yang kedua saya tak nak jadi kawan awak arreso...
Ji hyo terus bangun dan meninggalkan Soohyuk...
Soohyuk:song ji hyo shi kalau awak ubah fikiran awak cari saya tau..
Jeritan Soohyuk membuatkan penjaga perpustakaan menghalau soohyuk keluar dari perpustakaan...

Dirumah song ji hyo..
Sedang song ji hyo menelaah pelajaran jeritan tao membuatkannya sedikit terperanjat..song ji hyo geram dan merempuh masuk bilik tao..seperti telahannya toa berdiri diatas katil sambil menjerit dan jarinya menuding kebawah..
Song ji hyo merangkak kebawah katil dan menangkap lipas yang membuatkan tao menjerit..
Setelah pasti lipas itu sudah dibuang ji hyo..tao terus berlari kerah ji hyo dan memelukknya..
Namun song ji hyo menolak kasar tubuh tao..membuatkan tao termangu..
Ji hyo:oppa pleaselh matang sikit ji hyo dah muak lah dengar oppa menjerit setiap hari...ji hyo penat tau tak...
Tao:ji hyo..
Panggilan tao sedikit pun tidak menarik perhatiannya malah song ji hyo terus masuk kedalam bilik dan mengunci diri...
Tao yang mengetuk pintu ji hyo berkali-kali membuatkan luhan naik keatas..
Luhan:wae??
Tao:hyung ji hyo mengamuk..
Luhan mengetuk pintu ji hyo..
Luhan:ji hyo buka pintu ni sayang oppa luhan ni..
Song ji hyo menutup telinganya menggunakan bantal dengan harapan bunyi ketukan pintu akan berhenti..entah kenapa dia terlau emosi hari ini dia sendiri tidak faham dengan dirinya...
Namun song ji hyo segera bangun apabila mendengar lay memanggilnya..
Song ji hyo membuka sedikit bukaan pintu dan menarik lay masuk kedalam dan mengunci pintu..
D.o,tao,sehun,kai dan luhan yang menunggu diluar bilik ji hyo mula risau..
D.o:biarkan ji hyo luahkan dengan lay..mungkin ji hyo tertekan...tao buat masa ni jangan kacau ji hyo..hyung pun tak tahu sejak akhir-akhir nie ji hyo selalu marah-marah..

Di dalam bilik ji hyo..
Lay duduk menghadap ji hyo yang sedang menangis tersedu sedan meluahkan rasa yang berbuku di hati rupanya song ji hyo tertekan dengan ejekan kawan seperjuangannya patutnya song ji hyo selalu marah-marah..
Ji hyo:oppa..oppa tau tak kawan-kawan yeoja ji hyo dekat u..semua dekat dengan ji hyo sebab nak rapat dengan oppa tao oppa kai dengan oppa sehun.. Mereka tak ikhlas nak berkawan dengan ji hyo..sejak di highschool lagi ji hyo tak da kawan..ji hyo pun perlukan teman...ji hyo rasa marah bila mereka ejek ji hyo adik yang manja sikit-sikit oppa. itu oppa ini oppa...
Lay:mereka semua cemburu sebab mereka tak da oppa yang sayangkan mereka macam mana kami sayangkan ji hyo...ji hyo tahukan oppa semua sayangkan ji hyo...jadi ji hyo tak perlukan kawan cukup saja kami...
Ji hyo:oppa pun sama macam oppa kai yang terlalu mengongkong ji hyo.
Lay mengeluh dan memegang kedua belah bahu ji hyo..
Lay:ji hyo...oppa semua tak da niat pun nak buat ji hyo rasa terkongkong..dan oppa sedaya upaya untuk jadi oppa yang terbaik untuk ji hyo..
Satu saat nanti ji hyo pasti akan berjumpa dengan seseorang yang boleh menjaga ji hyo macam mana kami jaga ji hyo dan bila saat itu tiba oppa janji akan lepaskan ji hyo dan membiarkan ji hyo memilih jalan cerita ji hyo sendiri..tapi sayang..aapa yang ji hyo buat tadi salah..ji hyo tak patut meninggikan suara pada oppa tao..
Song ji hyo menundukkan wajahnya dan menngis..ye..dia tak patut buat tao berkecil hati..
Song ji hyo bangun dan membuka pintu dipeluk tao..
Ji hyo:oppa mianhae...
Tao:kenchanayo...oppa maafkan...janji lepas nie kalau ji hyo ada masalh cakap dengan oppa..
Ji hyo mengeratkan lagi pelukannya dan lay menepuk belakang tao dan turun kebawah...

OPPAWhere stories live. Discover now