Ep12:OPPA
di universiti hanguk..
Sedari tadi baekhyun menjengah mukanya disekeliling kelas namun bayang wajah yang dicari tidak juga muncul..tak kan dia tak datang hari ni..tadi masa pendaftaran ji hyo...rasanya dia ada..
Baekhyun bermonolog dalam hati..namun lamunannya terhenti bila dia disapa seorang pelajarnya..
Baekhyun:ye...min ah...ada apa??
Min ah:em..prof boleh tak saya ambil tempat duduk lee soohyuk..
Baekhyun:abis soohyuk nak duduk mana??
Min ah:eh!!prof tak tahu ke kan soohyuk dah tukar kos..
Baekhyun:what??bila kos apa kenapa saya tak tahu
Min ah:dah seminggu dia tukar kos..kos muzik..masa prof cuti seminggu hari tu..
Baekhyun membulatkan biji matanya apabila pelajarnya menyebut perkataan kos muzik maknanya ji hyo satu kelas dengan soohyuk..jadi sia-sia dia menukar kelas adiknya itu...
Aish kenapa dia tak tahu rasanya dah lambat kalau dia nak tukar kos adiknya itu..mesti ji hyo marah..
Baekhyun memicit-micit kepalanya yng mulai sakit..lantas dia mendail nombor telefon luhan..
Baekhyun:luhan hyung abis kita,abis kita hyung..
Luhan:wae???cuba cakap slow-slow tarik nafas lepas and than baru cakap..
Baekhyun:hyung tau tak ji hyo satu kelas dengan soohyuk..
Luhan yang berada dalam talian menjerit dan membuatkan baekhyun menjauhkan sedikit telefon dari telinganya..
Luhan:bo???jinja???baekhyun tak boleh tukarkan lagi ke kos ji hyo..
Baekhyun:tak boleh kesian dekat ji hyo...
Luhan:tak pe kai kan ada mesti dia tengokkan ji hyo..
Baekhyun:hyung dah lupa ke yang kai tu hanya ada satu sesi je yang sama kelas dengan ji hyo..lain sesi kai lain kelas..
Luhan:aduh!!masalahlah..tak pe..suruh tao,sehun dengan kai perhatikan ji hyo dengan namja tu..arreso..hyung nak kena sambung keje ni..anyeong..
Selesai saja menamatkan panggilan telefon dari luhan baekhyun terus hilang mood untuk mengajar dia cuma bagi homework dan sambung termenung...Di kelas muzik..
Soohyuk mencuri-curi pandang ji hyo yang duduk di ditepi barisan depan sekali..
Namun dia segera berpura-pura memandang kedepan apabila kai menoleh ke arahnya..
Kai mengenggam tangan ji hyo..
Kai:ji hyo lepas ni oppa pindah kelas untuk sesi seterusnya..oppa nak ji hyo jangan kasik sesiapa pun duduk tempat oppa..arreso..
Ji hyo:wae???kalau...
Kai:tak da alasan just do..what i say...
Kai memandang tajam kearah soohyuk dan mengalas begnya kerana sesi seterusnya akan berlangsung sekejap saja lagi..
Kai:jangan keluar kelas time break..nanti oppa datang and than kita pergi cafe dengan oppa yang lain...
Ji hyo:arreso...Soohyuk menjegah kepalanya kedepan setelah pasti kai sudah menghilang soohyuk mengalas begnya dan duduk disebelah ji hyo..
Ji hyo terkejut dan memandang soohyuk..
Soohyuk:boleh saya duduk sini..
Ji hyo:awak dah pun duduk..lepas tu baru awak minta izin saya..
Soohyuk tersengih...
Soohyuk menghulurkan tangannya..
Soohyuk:lee soohyuk..
Ji hyo tidak menyambut tangan soohyuk malahan dia fokus mendengar penerangan dari prof sandra..
Ji hyo:saya dah tahu nama awak.....awak just duduk diam di tempat awak...
Soohyuk terus senyap apabila ji hyo seakan malas mahu melayannya...1 jam tempoh kelas untuk prof sandra sudah pun tamat selepas ni mereka akan bergerak ke studio muzik..pelung ini digunakan sepenuhnya soohyuk untuk berkenalan dengan ji hyo..
Soohyuk mengejar ji hyo yang mempercepatkan pergerakkannya..
Soohyuk:ji hyo saya nak tanya sesuatu boleh..
Ji hyo:apa dia??
Soohyuk:namja yang duduk sebelah awak tadi siapa??
Ji hyo:kenapa nak tahu??
Soohyuk:saja je..
Ji hyo:itu oppa saya..
Song ji hyo terus meninggalkan soohyuk dibelakang..namun ada senyum yang terbit dibibir ji hyo saat ini...
Soohyuk memandang ji hyo yang sudah meninggalkannya...patut tak aku minta maaf pada oppa ji hyo tentang kejadian hari tu...
Namun perjalanan soohyuk terhenti apabila dia ditahan dua orang namja...soohyuk membalas renungan dua namja itu..
Tao:kan aku dah pesan jangan dekat dengan adik kami..
Soohyuk:adik???siapa???
Sehun:song ji hyo tu adik kami..so..aku nak ingatkan jangan dekat dengan dia...kau bukan lelaki yang baik..
Soohyuk tersenyum sinis..
Soohyuk:macam mana korang berdua tahu yang aku ni bukan lelaki baik...sebelum bercakap siasat dulu..
Soohyuk terus berjalan dan merempuh bahu tao dan sehun..jeritan mereka sedikit pun tidak menakutkannya..
Bukan sekali dua dia diberi peringatan sudah acap kali..apa ingat aku ni jahat ke??disebabkan salah faham itu mereka terus berfikiran negatif padanya...
Kadang-kadang dia heran juga kenapa oppa ji hyo tersangatlah mengambil berat..kesian ji hyo mesti dia rasa terkongkong..sama macam dia...
YOU ARE READING
OPPA
FanfictionSinopsis.. Song ji hyo kehilangan kedua ornga tuanya..sedari kecil..dia ditinggalkan dengan 12 orng oppa..yang sangat mengambil berat akan dirinya.. dari kecil sampailah song ji hyo menjejakkan kaki ke alam dewasa..sikap oppanya tidak pernah berubah...