Ep4:OPPA
di halyang mall
Dipermulaan tayangan filem star wars song ji hyo sudah menguap besar...sebenarnya dia tidak berapa sukakan filem star wars nie..oppanya yang suka...
Disuruh tengok filem barbie oppa kris asyik cakap barbie is not my style..pening dibuatnya jadi dia turutkan sahaja karenah oppa-oppanya..
Dikerling oppa lay yang duduk di sebelahnya...kalau oppanya yang ni jangan cakap memang hobinya tidur sama macam dia jadi tak heranlah sekarang dia terlentok dan kepalanya terletak kemas dibahunya..
Dikerling oppa chanyeol yang memulatkan matanya melihat karakter yoda..mungkin dia perasaan yang yoda dengan dia ada persamaan..
Dikerling matanya kebelakang...namja yang melanggarnya tadi sedang duduk selang tiga kerusi darinya..
Wah mukanya sangat berkarisma kenapa mukanya tiada reaksi pun membuat ji hyo minat melihat wajah itu berkali..
Song ji hyo mengalihkan pandangannya apabila namja itu mula perasaan akan dirinya..
Suho yang duduk di depan song ji hyo mula melihat kearah yang sama macam ji hyo..
Dipegang kepala ji hyo dah disuruh tengok kedepan...
Suho:ji hyo tengok apa??
Ji hyo:tak tengok apa-apa..
Suho:nak popcorn..
Ji hyo:tak nak..
Suho:ok dah fokus mata tu kedepan arreso..
Suho bukan bodoh dalam menebak fikiran ji hyo dia tahu yang ji hyo melirik kearah namja yang duduk selang tiga baris darinya...Selesai tayangan chanyeol memangil kris supaya mengejutkan ji hyo yang sedang tidur bersama lay..
Mereka siap berdengkur macam tidur dirumah..
Kris menjentik telinga lay..namun reaksi lay hanya menepis tangan kris dan sambung tidur..
D.o yang tidak sabar terus mengetuk kepala lay..
Lay yang tersa sakit dikepalanya terus bangun dan seperti biasa wajah blank nya membuat ketawa mereka terburai..
Lay:wae??
D.o:kau ingat nie dekat rumah ke??siap berdengkur lagi tu kejut ji hyo..
Lay memicit-micit muka ji hyo untuk mengejutkan ji hyo namun reaksi ji hyo lagi win..dia menampar pipi lay dan sambung tidur..
Lay:boya..yah!!ji hyo palli bangun..ke nak suruh d.o oppa kejut..
Mendengarkan nama d.o ji hyo terus bangun takut dengan d.o sebab kalau d.o yang kejutkan bengkak kepalanya kena ketuk..
Lay tersengih dan menarik tangan ji hyo dan keluar dari panggung wayang..
Ji hyo terus berlari kearah chanyeol dan baekhyun yang sudah berjalan didepan..dipegang tangan kedua oppanya..
Ji hyo:oppa sebelum balik kita shopping boleh tak??
Chanyeol:boleh tapi kena janji dengan oppa balik ni kita study matematik..
Ji hyo:baiklah..
Baekhyun:good girl..Mereka ber13 menjelajah dipelusuk mall dan di kedai menjual pakaian wanita song ji hyo menahan oppa-oppanya dari masuk..
Ji hyo:oppa semua tak boleh masuk..
Chen:wae???tu ada namja masuk
D.o:aar..
Ji hyo:ala oppa tak yah masuk jebal..
Kris:ish..korang berdua nie macam tak faham yang adik kita nie need more privasi..arreso..dah tunggu je dekat luar..
Ji hyo:oppa kris you are my style..dengar tak oppa kris cakap..jangan risau adik oppa tak kan diculik..
Akhirnya mereka mengalah tetapi tetap juga mata tidak lepas memandang adiknya..Song ji hyo dan oppanya masuk pulak ke butik yang mereka selalu kunjungi bila ke halyang mall.
Song ji hyo teruja dia mula memilih baju mengikut cita rasanya tetapi hampa bila luhan dan sehun meletakkan kembali baju yang diambil ji hyo..
Ji hyo:yah!!luhan oppa.sehun oppa wae??
Luhan:baju yang ji hyo pilih semua old fesyen..biar oppa yang pilihkan..
Mereka mula memilih baju yang terbaik untuk song ji hyo..
Song ji hyo pula hanya mampu melihat dan mengangguk..melihat baju yang dipilih oppanya...nasib baik cantik kalau tak maunya direbus oppanya itu...
Song ji hyo mula mendekati tao yang sedang ralit memilih beg gucci yang dihujung sudut butik d-trend...
Pasti sedang memilih untuk koleksinya..
Ji hyo:oppa...yang tu cantik..
Ji hyo menunjuk kearah sebuah beg dompet yang menarik perhatiannya..
Tao menilik beg dompet itu dan diletakkan kembali..
Tao:tak kena dengan ji hyo..
Ji hyo:asal tak kena dengan ji hyo pulak..kan oppa punya..
Tao:bukan untuk oppalah..untuk ji hyo semalam oppa tengok beg dompet ji hyo kan dah koyak..
Tao kembali ralit memilih dan song ji hyo menghembus nafas berat dan melangkah keluar dari butik d-trend membiarkan oppanya membeli belah untuk dirinya...
Perhatian song ji hyo terarah pada namja yang dilihatnya tadi...namja itu sedang memilih cermin mata dikedai sebelah...
Ji hyo:berapa usianya ek??nampak macam dah matang...
Melihatkan penampilan namja itu..dia seakan tidak dapat mengagak berapa usia namja itu...
Sangat matang dalam berfesyen..dan sangat hensem walaupun mukanya tiada reaksi lansung..
Namun sekali lagi namja itu menoleh dan melambaikan tangan padanya song ji hyo yang terkejut mula berjalan kedepan dan...pap..terlanggar tubuh chanyeol..
Chanyeol:ha???ni dah kenapa..
Ji hyo:anniyo..
Chanyeol:dah jom masuk banyak benda yang kena beli..
Ji hyo:arreso.Dalam pada yang sama namja tadi juga melihat song ji hyo..sedari dia melanggar yeoja itu tadi..
Pada pandangannya yeoja tadi sangat kyeopta..tapi dia tertanya siapa 12 orang lelaki yang berada di sampingnya tak kan bodyguard sampai 12 orang..
Namja tadi terus bermonolog dalam hati sambil mengerling yeoja yang melintasinya dengan 12 orang lelaki tadi..
Namja:ha..abaikan tak de kena mengena dengan aku..
Dia terus mengfokuskan kembali dalam memilih cermin mata...
YOU ARE READING
OPPA
FanfictionSinopsis.. Song ji hyo kehilangan kedua ornga tuanya..sedari kecil..dia ditinggalkan dengan 12 orng oppa..yang sangat mengambil berat akan dirinya.. dari kecil sampailah song ji hyo menjejakkan kaki ke alam dewasa..sikap oppanya tidak pernah berubah...