Ep3:OPPA
d.o yang melihat song ji hyo berlari naik ke atas segera mencari Suho dan sehun diluar dia tahu mesti mereka berdua yang buat adik perempuannya menangis..
D.o melihat Suho dan sehun silih berganti sorang pun tidak menoleh padanya..
D.o:apa pulak kali ni korang buat sampai ji hyo menangis tu..
Sehun:sehun yang buat dia menangis hyung...sehun tak kasik dia bergaul dengan yoona..hyung tahu kan yoona tu macam mana kita kan dah siasat dia..nak ke satu-satunya adik perempuan kita ikut orang yang boleh membawa pengaruh buruk pada dia..
D.o:ye..itu betul hyung pun tak nak ji hyo macam tu tapi nak tegur kena ada caranya...
Sehun dah lupa apa janji kita pada mendiang omma dan appa..kita janji akan selalu buat ji hyo bahagia..
Sehun dan Suho masing diam..memikirkan kembali tindakan mereka tadi yang membuat ji hyo menangis..
Sehun segera berlari naik ke bilik ji hyo..
Namun langkahnya terhenti bila dia melihat chanyeol terlebih memujuk ji hyo..dipandang wajah adiknya yang memerah menahan tangisan..Ji hyo meletakkan kepalanya di ribaan chanyeol dan menangis..
Ji hyo:oppa..wae??wae oppa sehun suka sangat mengawal hidup ji hyo dekat sekolah tu ji hyo tak ada kawan pun tau..tak??
Chanyeol:ji hyo...janganlah macam ni kami semua sayangkan ji hyo bukan kami nak mengawal hidup ji hyo..kami cuma nak yang terbaik untuk satu-satunya adik perempuan kami...oppa dah banyak kali cakap yang yoona tu liar..dan oppa sendiri tak benarkan ji hyo berkawan baik dengan yoona..
Ji hyo bangun dan memukul chanyeol kuat..
Ji hyo:wae...??-flashback-
Chen,d.o,kai dan sehun masuk ke dalam sebuah cafe..kebetulan pengunjung tidak banyak dicafe itu jadi mereka mengambil keputusan untuk duduk dibahagian belakang cafe jadi mereka boleh melihat setiap pengunjung yang datang dicafe itu..
Tiba-tiba chen menepuk tangan kai kuat dan menunjuk kearah sebuah meja yang baru di duduki sepasang kekasih..
Kai:hyung sakitlah...
Chen:tu bukan kawan adik kita ke??
Kai melihat arah yang ditunjukkan chen..bulat matanya bila melihat kelakuan yoona yang pada pandangannya sangat gedik..dan penampilannya yang agak luar biasa mengundang rasa meluat kai..
D.o:kai nanti tengok-tengokkan adik kita jangan bagi dia rapat sangat dengan yoona arreso..
Kai:(mengangguk)
D.o:lagi satu jangan bagi sesiapa rapat dengan adik kita arreso..
Sekali lagi kai mengangguk..tak disuruh pun dia akan berbuat begitu...
-end flashback-
Ji hyo mengelap air matanya kini rasa sedihnya bertukar kepada rasa bersalah kerana meninggikan suara pada sehun...
Belum sempat ji hyo keluar mencari sehun..
Sehun sudah berdi rt i tegak didepan pintunya..
Dia berlari memeluk oppanya..
Ji hyo:oppa mianhae.. ji hyo yang salah..
Sehun segera berpura-pura merajuk ingin melihat reaksi ji hyo..
Tepat tekaannya yang ji hyo cuba memujuknya dengan rengekan halus..
Ji hyo:kalau oppa maafkan ji hyo. Ji hyo janji belanja oppa buble tea..
Sehun:tu jelah modalnya..yelah oppa maafkan..malam nanti kita tengok wayang nak...
Ji hyo:semua oppa ikut tak??
Sehun:mestilah...
Ji hyo melonjak kegembiraan bukan senang dia dapat meluangkan masa bersama oppa-oppanya kerana mereka selak sibuk dengan tugasan masing-masing...Di halyang mall.
Ji hyo berjalan dengan dikelilingi 12 orang abangnya yang lagak bodyguard...semua pengunjung disitu melihat kearah oppa-oppanya...
Mesti mereka ingat yang oppanya itu bodyguardnya..
Ji hyo mengengam tangan chanyeol dan kris yang berjalan dikiri kanannya...
Entah apa silapnya ji hyo dirempuh seorang lelaki yang bertubuh tinggi..
Dan dia dengan lelaki itu jatuh..kris dan chanyeol membantu ji hyo bangun dan ingin menumbuk lelaki itu..
??:saya minta maaf saya tak sengaja..
Ji hyo:tak pe..
Ji hyo memandang lelaki itu yang kelihatan sangat tampan..dengan ketinggiannya..
Ji hyo terus tersedar apabila Suho mengenggam tangannya..
Kris:lain kali jalan guna kaki tengok guna mata..
??:mianayo...
Lelaki tadi terus beredar sebelum itu sempat dia melirik ke arah ji hyo...
Chen:ji hyo tak apa-apa..??
Ji hyo:ji hyo ok..
Chen:abis tu asal muka merah..
Ji hyo:ha???
Ji hyo meraba mukanya..
Chen:taklah oppa gurau je..
Ji hyo:aish...
Chen dan sehun ketawa serentak melihat wajah adiknya yang cemberut...
YOU ARE READING
OPPA
FanfictionSinopsis.. Song ji hyo kehilangan kedua ornga tuanya..sedari kecil..dia ditinggalkan dengan 12 orng oppa..yang sangat mengambil berat akan dirinya.. dari kecil sampailah song ji hyo menjejakkan kaki ke alam dewasa..sikap oppanya tidak pernah berubah...