Ep19:OPPA
Perlahan-lahan song ji hyo menapak ke bawah kerana perut sudah pun berbunyi mana tak nya dah tengah hari baru dia hendak turun..sarapan pagi tadi dia tak turun sebab dia perlu menyiapkan tugasan yang diberikan prof suzy lagi satu dia malas mahu duduk semeja dengan oppa-oppanya sejak pertengkaran hari itu dia sedaya upaya menjauhi oppa-oppanya.
Song ji hyo merengus kasar melihat kesemua oppanya duduk mengelilingi meja dapur heran hari ni hari isnin kenapa oppanya tak kerja..
Baru saja dia berkira-kira untuk naik ke atas tangannya di tarik luhan dan lay..
Di bawanya ke meja makan di mana kesemua oppa-oppanya memandang serentak kai saja yang tidak memandangnya..
D.o mengambil kimbap dan diletakkan dipinggan ji hyo song ji hyo hanya memandang sepi makanan yang dihidang d.o dan Xiumin tadi perutnya berkeroncong jadi kenyang apabila melihat wajah oppanya sungguh dia rindukan saat mereka duduk semeja..
Chen tersenyum lantas tangannya mencapai kimbap diatas pinggan ji hyo disuakan ke mulut ji hyo..pada mulanya ji hyo tidak mahu membuka mulut tetapi melihat wajah chen yang penuh pengharapan song ji hyo turuti juga..
Chen mengusap pipi adiknya tahu walaupun song ji hyo sudah berumur 21 tahun dia masih juga mahu disuapkan adiknya itu sebenarnya sangat manja.sejak kebelakangan ini dia sering lupa menyuapkan kimbap ke mulut ji hyo sebab itu song ji hyo agak kekok tambahan lagi dengan perang dingin yang berlaku antara kai dan ji hyo.
Luhan memandang kai yang sudah berdiri dan menuju ke singki selesai membasuh pinggan kai terus naik ke atas tanpa menoleh song ji hyo wlaupun dia rindukan ji hyo dia tetap dengan egonya..
Baru saja Suho ingin mendapatkan kai tangannya digenggam kris yang duduk disebelahnya..
Kris menggelengkan kepalanya tanda di tidak membenarkan Suho mengekori kai..
Saat ini mereka perlu memperbaiki hubungan mereka dengan ji hyo baru mereka fikirkan tentang kai..
Xiumin:ji hyo dah siapkan homework
Ji hyo:dah oppa tadi ji hyo dah siapkan..
Xiumin:em..apa kata hari ni kita buat aktiviti luar nak tak dah lama rasanya kita tak keluar sama-sama.
Semuanya setuju dan Chanyeol seperti biasa berdiri menepuk tangan dan naik keatas teruja katanya..
Ji hyo:oppa umin kita nak pergi mana??
Xiumin tersenyum
Xiumin:ji hyo nak pergi mana??ada tempat yang ji hyo nak pergi..
Song ji hyo termenung...em..sebenarnya dia tidak kisah pun pergi ke mana asalkan mereka sekeluarga ada.
Ji hyo:oppa jom pergi tepi pantai nak tak piknik ke??
Lay:bagus juga idea ji hyo kita pergi sanalah..
D.o yang sedari tadi sibuk mengemas menyampuk
D.o:boleh tapi tengah hari lah sebab nak masak dulu..
Xiumin:okaylah kalau macam tu..ji hyo pergi cakap dengan oppa kai kita nak ke pantai naksan..
Song ji hyo yang tadi tersengih terus muram..oppanya sajalah tu baru saja dia mahu membantah..tolakan lembut dari baekhyun membuatkan ji hyo mengalah..Di bilik kai..
Song ji hyo berdiri di depan pintu merenung pintu yang tertutup tanpa niat untuk masuk..takut,gelisah semuanya bercampur menjadi satu dan membuatkan perutnya senak..deheman dari kris membuatkan ji hyo memulas tombol pintu bilik kai..
Kelihatan kai sedang membaca surat khabar diberanda..
Kai menoleh sedikit pada adiknya kemudian kembali menyambung bacaan..
Ji hyo berdiri tegak disebelah kai..
Ji hyo:oppa...oppa umin cakap hari ni kita nak ke pulau naksan oppa kai nak ikut tak..
Kai mendiamkan diri..
Baru saja song ji hyo ingin berlalu pergi tangannya digenggam kai..
Song ji hyo menoleh wajah kai mula dibasahi air mata..
Kai terus memeluk ji hyo erat air mata lelakinya tumpah lagi betapa dia rindukan pelukan hangat adiknya itu..
Kai:oppa pergi asalkan ji hyo pergi..
Ji hyo tersenyum dan mengeratkan pelukannya..
Namun kata-kata terakhir kai buat dia kembali memuncung..
Kai:tapi oppa tetap tak suka lee soo hyuk..
Ji hyo menolak tubuh kai dan keluar oppa-oppanya yang sedari tadi mengendap di pintu habis dirempuh ji hyo chen yang berpaut dileher kris tergolek akibat dirempuh ji hyo..
Lay menepuk dahinya spoil betullah kai ni degil betul..
Lay:si kai ni ikut perangai siapa agaknya..
Dalam pada bercakap lay memandang kris..
Kris:hah..jangan kaitkan dengan hyung pulak okay..dah pergi siap lambat tinggal..ji hyo naik dengan hyung..
Suho:eh mana boleh dengan Suho lah..
Luhan:ar..tak da ji hyo mesti naik dengan hyung..
Lay yang tadi blank terus tersenyum.
Lay:tak payah beranganlah hyung..akhirnya nanti mesti ji hyo pilih naik dengan lay bye..
Lay ketawa besar melihat wajah adik beradiknya yang cemberut..
Tao mencebik dan menjelirkan lidah pada lay dan kemudiannya masing-masing masuk ke bilik..
YOU ARE READING
OPPA
FanfictionSinopsis.. Song ji hyo kehilangan kedua ornga tuanya..sedari kecil..dia ditinggalkan dengan 12 orng oppa..yang sangat mengambil berat akan dirinya.. dari kecil sampailah song ji hyo menjejakkan kaki ke alam dewasa..sikap oppanya tidak pernah berubah...