Ep7:OPPA
Jam berdering disisinya membuatkan tidur song ji hyo yang tadi pulas mula tergangu..
Dengan rasa malas yang masih berbaki song ji hyo bangun dan menuju ke bilik air untuk membersihkan diri...
Kedengaran pintu biliknya diketuk berkali-kali dari luar..
Ji hyo:oppa ji hyo dah bangun, ji hyo tengah mandi sikit lagi song ji hyo turun..
Chanyeol yang mendengar segera tersenyum kalau bab jalan song ji hyo sanggup bangun pagi...
Chanyeol:ok...jangan lama sangat...
Chanyeol menuruni anak tangga dan melihat biasan wajahnya dicermin besar yang terletak diruang tamu...hari ini mereka sekeluarga akan membuat aktiviti luar..sesuai keinginan song ji hyo..
Hari ini mereka mahu meluangkan masa dengan melayan karenah song ji hyo..selama ini mereka asyik sibuk dengan kerjaya masing-masing...
D.o yang melihat chanyeol berposing dihadapn cermin mula mendekati...
Lantas tangannya gatal mencucuk pingang chanyeol..
Chanyeol:yah!!d.o kau ni buat aku terkejut je..
D.o:terkejut ke???dah kau tu dari tadi posing depan cermin retaklah cermin tu nanti...yang kau pakai sanglet dengan selaur pendek ni dah kenapa??
Chanyeol:wae??nielah fesyen namanya...kau apa tau..yang kau tahu baju hitam kau tu je...
D.o:apa kau cakap...
D.o mahu mencubit chanyeol tetapi chanyeol terlebih dulu memegang kepala d.o...
Song ji hyo yang baru turun mendekati oppanay yang sedang saling menyakat..
Ji hyo:oppa cepatlah nanti dah panas...
D.o&chanyeol:yelah...Di dapur..
Masing-masing menikmati sarapan pagi..ruangan itu senyap tanpa suara..hanya lirikan mata song ji hyo yang meliar melihat penampilan oppa-oppanya yng sangat bergaya..nak kayuh basikal pakai baju macam nak dapat anugerah...
Kris:ji hyo nanti oppa kris bonceng..
Chen:apa pulak hyung yang bawa...kan chen yang selalu bonceng ji hyo..
Ji hyo:ala oppa..biarlah ji hyo naik basikal sendiri..
Semua menjawab no serentak..dan song ji hyo mengeluh tahu sangat yang oppanya itu tidak membenarkannya membawa basikal sebab yelah oppa-oppanya sangat over dalam.menjaga keselamatannya..apabila berjalan dengan oppanya dh macam dia berjalan dengan pengawal keselamatan..
Luhan:ji hyo pilih..ji hyo nak naik dengan siapa..
Ji hyo memandang satu persatu oppanya yang membuat muka comel demi meraih simpatinya...
Ji hyo:ji hyo tak naik dengan oppa kris nnti ji hyo tak nampak depan...ji hyo tak nak naik dengan oppa Luhan nanti ji hyo rasa macam ji hyo jalan kaki sebab oppa baik basikal slow..
Em..ji hyo nak naik dengan oppa lay..
Tao:boya??ingatkan ji hyo nak naik dengan oppa tao..
Tao yang sedari tadi membuat muka comel akhirnya kalah dengan muka blur lay...
Ji hyo:lain kali ji hyo naik dengan oppa tao ye..
Tao:janji..
Ji hyo;janji..
Lay:dah cepat makan..
Mereka kembali menyambung suapan mereka...Di luar rumah.
Dua belas buah basikal tersusun kemas dihadapan rumah...
Lay dan song ji hyo segera menuju ke sebuah basikal yang berwarna kuning milik lay...
Setiap seorang mempunyai sebuah basikal termasuk song ji hyo cuma bezanya basikal song ji hyo hanya untuk pameran sekali pun song ji hyo tidak dibenarkan membawanya...
Selepas pasti kedudukan song ji hyo agak stabil dibelakang lay..mereka mula berkayuh..pada mullnya sedikit goyang apabila lay tidak pandai mengimbangi basikal..lama-kelamanya kayuhan lay mula stabil..
Song ji hyo nula berdiri dibelakang dan memeluk leher lay.larangan dari Suho dan kai tidak diendahkan..
Mereka sekeluarga melalui sebuah taman menuruni bukit dan akhirnya mereka singah..ke kios ais krim yang terletak dibahu jalanSelepas memesan 13 batang aiskrim yang berbeza rasa mereka duduk di padang yang berada berhampiran..
Song ji hyo sangat menikmati aiskrim mintnya...
Namun timbul idea jahatnya untuk mengenakna oppanya..
Dia mula mendekati sehun yang sedang leka bermain dengan telefonnya..sambil menikmati aiskrim..song ji hyo mengoles sedikit aiskrimnya dihidung sehun..
Sehun:yah!!song ji hyo..why youbtreat your oppa like this..
Song ji hyo ketawa dan mula berlari apabila sehun mula mengejarnya dari belakang..
Xiumin dan chen yang kepenatan duduk sambil memerhatikan sehun dan ji hyo yang saling berkejaran...sesekali mereka ketawa melihat sehun tersungkur dan bangun kembali mengejar adik perempuan mereka yang sangat nakal...Ketika mereka sedang berkejaran..nasib tidak menyebelahi song ji hyo apabila dia tersadung dan jatuh..dagu dan lututnya berdarah..
Melihatkan itu semuanya berlari mendapatkan song ji hyo yang sedang terduduk..
Suho seperti biasa mula mengeluarkan first aidnya yang sentiasa dibawa kemana-mana..
D.o:ji hyo nie degil betullah kan oppa dah cakap jangan lari-lari..dekat padang...
Ji hyo:bila masa oppa cakap oppa tak cakap pun..
D.o terus menyambar telinga ji hyo ditarik telinga ji hyo..
Ji hyo:aduh oppa sakitlah...
Dan seperti biasa tangan d.o ditepis kris...
Sehun:ji hyo minhae..oppa tak sengaja..
Ji hyo:oppa kenchanayo...
Selepas selesai dirawat Suho..chanyeol mendukung ji hyo sampai ke tempat letak basikal..
Chanyeol:sekejap ye ji hyo tunggu sini oppa ambik kereta..
Kai:ha..bagus jugak tu...pergilah ambik hyung..tak kan nak bawak ji hyo naik basikal..
Ji hyo:tak payahlah oppa..ji hyo cuma luka je..buakn patah pun..tak payah ye..oppa chanyeol..
Chanyeol:yelah-yelah..ji hyo nak naik dengan siapa ni..
Ji hyo:ji hyo nak naik dengan oppa xiumin..
Xiumin melonjak kegembiraan dan mendukung ji hyo duduk dibelakang basikalnya..
Xiumin:see...ji hyo choose me..
Mereka yang lain menjulurkan lidah pada hyung mereka..
Ji hyo tersenyum melihat karenah oppa-oppanya...
YOU ARE READING
OPPA
FanfictionSinopsis.. Song ji hyo kehilangan kedua ornga tuanya..sedari kecil..dia ditinggalkan dengan 12 orng oppa..yang sangat mengambil berat akan dirinya.. dari kecil sampailah song ji hyo menjejakkan kaki ke alam dewasa..sikap oppanya tidak pernah berubah...