Ep2:OPPA
Selepas miss sandra keluar dari kelas 3Asains..
Keadaan di kelas itu hingar bingar dan riuh dengan suara pelajar..yang bersorak kerana kelas sudah pun habis..
Song ji hyo memasukkan semua buku di dalam begnya yoona rakan sebelahnya menegur..
Yoona:ji hyo jom temankan aku tengok wayang malam ni..
Ji hyo terdiam tidak tahu untuk membalas apa..
Ji hyo:aku tak tau lagilah yoona aku kena minta izin oppa aku dulu..
Yoona:ala kau ni..macam budak-budaklah kau ni..hello kau dah 14 tahun kut..tak kan keluar sekejap nak minta izin oppa kau..
Ji hyo:dah mereka yang besarkan aku...oklah yoona oppa aku dah sampai tu..
Yoona terus mengalihkan perhatiannya pada sehun,kai dan tao yang berada di pintu masuk kelas 3Asains..
Yoona melambaikan tangan pada sehun namun sehun sedikit pun tak membalas..melihatkan itu ji hyo mendekatkan bibirnya pada telinga yoona..
Ji hyo:nampaknya peluang kau sangat tipis..
Ji hyo ketawa dan mendapatkan kai,sehun dan tao..Di luar sekolah..
Ji hyo,kai,sehun,tao..berpeluh menanti lay menjemput mereka sudah hampir 1 jam menunggu tetapi bayang lay tidak kelihatan..
Ji hyo yang kepanasan berlindung dibelakang tao..
Ji hyo:oppa..mana oppa lay ni...dia ambil kita ke tidak..kalau tak kita naik bas jelah..
Kai:sabar ye ji hyo sekejap lagi kut...kalau ji hyo panas ji hyo duduk bawah pokok tu..
Kai menuding jari pada pokok yang terletak dihadapn mereka..
Ji hyo:oppa tao boleh jadi pokok kan oppa..
Tao tersengih sebenarnya dia juga tidak tahan dengan cuaca panas..
1 jam kemudian kereta toyota lay memasuki perkarangan sekolah ji hyo yang berang mencekak pingang memandang kereta lay..
Lay keluar dan mendapatkan ji hyo..
Lay:mianayo..oppa lambat sikit..
Ji hyo:lambat sikit..ji hyo tak nak naik kereta lay oppa lagi lepas nie..boleh rentung tau ji hyo dekat sini..
Tao yang sudah masuk ke dalam perut kereta menurunkan cermin tingkap..
Tao:hyung...ayok ji hyo dah merajuk...cepat pujuk..
Lay gelabah melihat wajah cemberut adik perempuannya..lay berlutut dan meminta maaf berkali-kali kepalanya ditunduk kebawah namun bila lay mengangkat wajah ji hyo sudah tiada dipandang ji hyo yang sedang enak duduk di dalam kereta..sambil melambaikan tangan..
Lay:ok aku dah kena game..
Lay masuk dan kereta meluncur laju di jalan raya..Ji hyo berlari anak memasuki rumah...dan terus mendapatkan Suho yang baru saja balik dari us kerana ada urusan kerja..dipeluk oppanya erat dan begitu juga Suho...hampir seminggu dia tidak berjumpa dengan adik perempuannya itu..
Ji hyo:oppa..mana hadiah ji hyo..
Suho tersenyum dan menghulurkan sekotak hadiah..
Ji hyo teruja dan membuka kotak hadiah pemberian Suho..
Seutas jam tangan..ji hyo melompat-lompat..
Sementara itu d.o yang baru saja keluar dari dapur mendapatkan ji hyo yang melonjak-lonjak..doyarik telinga adik perempuannya itu..
Ji hyo:oppa lepaskan sakitlah..
D.o:ha..melonjak lagi ingat bagus ke??dengan baju sekolah tak buka..naik atas salin baju and than turun bawah makan arreso...
Suho:ish kau ni.. D.o lama-lama telinga adik kita tu panjang macam chanyeol..
Chanyeol yang mendengar segera menyampuk..
Chanyeol:apahal sebut nama aku..
Ji hyo ketawa melihat gelagat chanyeol yang sensitif mendengar namanya disebut..
Diusap telinganya yang memerah akibat ditarik d.o..
Dalam kesemua oppanya..d.o dan kris memanjakannya dengan cara yang berbeza oppanya itu jarang nak sweet dengan dia..kalau mereka sweet boleh loya tekak ji hyo..
Kalau luhan dan sehun sangat mengambil berat imejnya apa yang dia pakai mesti kena rujuk dengan kedua oppanya itu..
Xiumin dan Suho mereka berdua ini sangat mengambil berat keperluannya..jarang dia merasa kekurangan..
Kalau tao dan kai..mereka ini sangat manja dengannya tetapi kai manja dengan caranya sendiri..
Chanyeol dan baekhyun mereka berdua ini sangat membantu dari segi pelajaran..memandang baekhyun seorang profesor di universiti hanguk..
Keduanya sangat tegas dalam memberi tunjuk ajar..
Chen dan lay tempat ji hyo meluahkan rasa..
Jadi kesemua oppanya penting dalam hidupnya sebab itu dia tidak mempunyai rakan disekolah kerana oppanya juga boleh menjadi rakannya..lagi pun oppanya itu tidak suka dia bergaul dengan orang sembarangan...dia sudah didik sebegitu sejak kecil...Petang..
Song ji hyo mencari Suho diluar rumah sebelum tu sempat dia meninjau oppanya yang lain..kelihatan mereka sangat sibuk..
Dipandang Suho yang sedang duduk dibangku sambil membaca buku...dia mengambil tempat duduk disebelah Suho..diurut lengan oppanya..
Suho tersenyum..
Suho:ji hyo nak apa..pulak kali ni..
Ji hyo tersengih..
Ji hyo:oppa boleh tak ji hyo keluar dengan kawan ji hyo malam nie..
Suho meletakkan surat khabar diatas meja namun belum sempat Suho membalas sehun yang baru muncul menyampuk.
Sehun:tak boleh...ji hyo tak boleh keluar dengan yoona..
Ji hyo:tapi oppa...
Sehun:tak da tapi-tapi..oppa kata tak boleh means tak boleh..
Ji hyo:wae??
Sehun:oppa tak suka ji hyo rapat dengan yoona doa tu liar..tau tak oppa tak nak ji hyo terpengaruh..
Ji hyo yang mendengar mula berang..
Ji hyo:oppa..tak kan ji hyo nak keluar sekejap tak boleh...habis tu yang oppa keluar dengan kawan-kawan oppa boleh pulak..ji hyo tak cakap apa pun..
Ji hyo nak life ji hyo lah oppa..
Ji hyo menangis dan berlari naik keatas dan dihempas pintu sekuat hati..
Suho yang melihat ingin pergi memujuk ji hyo tetapi ditahan sehun..
Sehun:hyung biarkan dia nanti sehun pujuk..
Suho tidak jadi meneruskan niatnya...dan kembali duduk..
Sehun menghembuskan nafas berat..dia bukan nak mengawal adiknya itu tetapi itu sudah jadi tanggungjawabnya...
Bukannya dia tidak kenal siapa yooan sebab itu dia melarang keras adiknya..itu semua untuk kebaikan ji hyo juga...
YOU ARE READING
OPPA
FanfictionSinopsis.. Song ji hyo kehilangan kedua ornga tuanya..sedari kecil..dia ditinggalkan dengan 12 orng oppa..yang sangat mengambil berat akan dirinya.. dari kecil sampailah song ji hyo menjejakkan kaki ke alam dewasa..sikap oppanya tidak pernah berubah...