Ep20:OPPA
seperti yang di duga lay,song ji hyo memilih untuk menaiki kereta lay..
Lay tersenyum ke arah adik-beradiknya yang masing-masing panas dengan pilihan ji hyo,setiap kali mereka ke mana-mana mesti lay yang akan menjadi pilihan kalau lay tak ada mesti chen kadang-kadang mereka juga terasa hati dengan song ji hyo.
lay:see..song ji hyo tetap pilih lay..
Tao mendekati lay diurut lembut tangan lay..
Tao:hyung tao naik satu kereta dengan hyung boleh..
Luhan:hyung pun nak naik dengan lay boleh...
Lay berfikir sejenak..
Lay:macam mana ji hyo ok ke oppa Luhan dengan tao naik dengan kita..
Ji hyo:boleh tpi oppa tao yang pandu oppa Luhan dengan oppa lay duduk belakang.
Senyuman yang tadi memekar di bibir tao mula kendur dan memuncungkan mulutnya...
Tao:ala baru nak duduk dengan ji hyo...
Luhan ketawa melihat perubahan wajah tao dan menolak sedikit tubuh tao ke tempat pemandu..mereka bergerak menggunakan tiga kenderaan yang di pandu tao,suho dan Xiumin..Di dalam kereta tao
suasana didalam kereta riuh dengan suara Luhan lay dan ji hyo yang sedang menyanyi dah macam bilik karaoke dibuat mereka..
Tao yang tadinya merajuk juga menyertai mereka menyanyi sesekali tangannya menghentak stereng kereta mengikut irama lagu..
Penat menyanyi song ji hyo terlena disebelah lay...
Lay mengisyaratkan tao untuk menurunkan sedikit volume radio..
Ditarik kepala adiknya di bahu..dan Luhan mengikat rambut adiknya yang panjang..
Luhan memcium dahi adiknya dan kemudiannya dia juga turut terlena..Di dalam.kereta suho.
Berlainan pula suasana di dalam kereta suho,masing-masing membuat aktiviti sendiri,chen yang duduk disebelahnya sudah terlena,kris yang duduk ditepi sebelah kiri sedang mendengar lagu.Chanyeol yang duduk ditengah juga sedang tidur..manakala kai pula dia hanya memandang keluar tingkap..
Suho berdehem untuk memecahkan kesunyian di dalam kereta..
Suho:kai...nanti sampai pantai naksam nanti please jangan spoilkan mood ji hyo,kita baru je nak berbaik dengan ji hyo,lupakan dulu ego kai,kita ke sana nak have fun.tolonglah berbaik dengan ji hyo...tu je yang hyung minta..
Suasana senyap tanpa sahutan kai..suho memandang kebelakang ternyata kai sudah pun tidur,suho menghembus nafas berat rupa-rupanya kau cakap sorang-sorang tadi.
Kai yang berpura-pura tidur dibelakang membuka sedikit matanya dia dengar apa yang suho cakapkan tadi.dia juga sebenarnya tak nak gaduh dengan ji hyo tetapi dia juga tidak boleh membuang egonya apa yang dilarang semuanya untuk kebaikkan ji hyo,dia nak yang sempurna untuk ji hyo,baginya ji hyo terlalu muda untuk mengenal apa itu cinta padanya dalam usia begini song ji hyo patut lebih fokus dalam pelajaran bukan terlibat dalam percintaan yang kita tidak tahu dapat bertahan atau tidak,dia cuma tidak mahu adiknya itu dikecewakan atau terluka dalam usia yang terlalu muda.bukan dia tidak tahu adiknya itu menyorokkan status sebenarnya..dia juga tahu yang adiknya dan soohyuk sudah hampir 3 bulan bercinta..semua hyungnya tidak tahu dia saja yang tahu sebab iti dia terlalu marahkan ji hyo.Di pantai naksam
Sesampainya mereka di pantai naksam.ji hyo,Luhan dan tao terlebih dulu berlari ke gigi air..mereka sangat menikmati percutian mereka sesekali mereka saling berkejaran dan itu membuatkan Xiumin dan kris tersenyum panjang..baru hari ini mereka nampak song ji hyo ketawa bebas selepas pertengkaran ji hyo dan kai..
D.o baekhyun dan Chanyeol sedang sibuk menyusun makanan diatas tikar..sehun yang baru saja turun dari kereta dengan membawa sebuah beg kecil mencari ji hyo..
Sehun:hyung ji hyo mana??
Chanyeol menuding jari di gigi air..
Sehun merengus kasar ada ke patit berseronok tanpanya..
Sehun berlari sambil menjinjit beg yang dibawanya tadi..
Baekhyun:sehun tu bawak apa??
Chanyeol:aik..mustahil kau tak tahu..dalam tu semua barang-barang keperluan ji hyo losyen sunburn ikat rambut..semualah..tak kan kau tak tahu si sehun dengan hyung Luhan kan pakar imej ji hyo..kau tengok sikit lagi ji hyo mesti menjerit..Sehun berlari mendapatkan ji hyo ditarik telinga ji hyo ketepian.
Ji hyo:oppa ni..sama dengan oppa d.o suka tarik telinga ji hyo..sakit tau..
Sehun kembali menarik telinga ji hyo..
Sehun:kan oppa dah pesan dari rumah lagi sebelum nak main air kena jumpa oppa dulu...
Sehun memungah barang di dalam beg yang dibawanya..
Sehun menyikat rambut ji hyo disapukan losyen sunburn di kedua belah tangan ji hyo..sampaikan pengunjung menoleh ke arah mereka.
Ji hyo menutup mukanya malu diperlakukan begitu oleh oppanya macam dia kanak-kanak berusia 5 tahun..
Luhan yang nampak perubahan wajah ji hyo segera menarik tangan ji hyo kegigi air..serentak itu sehun memandang tajam pada luhan..
Sehun:yah!!hyung sehun belum habis sapukan losyen dekat ji hyo lah..hyung..
Sehun menjerit bila mereka mula menjauh..
Mereka sekeluarga menikmati aktiviti mereka..hanya kai yang tidak menyertai dia hanya duduk dan memandang mereka bergembira bermain air...
Dia memakai cermin matanya dan berbaring..
YOU ARE READING
OPPA
FanfictionSinopsis.. Song ji hyo kehilangan kedua ornga tuanya..sedari kecil..dia ditinggalkan dengan 12 orng oppa..yang sangat mengambil berat akan dirinya.. dari kecil sampailah song ji hyo menjejakkan kaki ke alam dewasa..sikap oppanya tidak pernah berubah...