Ep5:OPPA
chanyeol membuka sedikit pintu bilik adik perempuannya kosong..aik mana pergi budak bertuah ni...
Chanyeol mula risau keran cuaca diluar menunjukkan tanda-tanda hujan akan membasahi bumi...chanyeol segera menuruni anak tangga dibuka pintu bilik Suho yang berada dibawah..
Chanyeol:nampak ji hyo..
Suho:wae???
Suho yang sedang bermalasan diatas katil berdiri melihat reaksi chanyeol..
Chanyeol:ji hyo tak de pun dekat bilik dia...
Suho:cuba tengok dekat depan kalau tak da cuba tengok dekat dapur...
Chanyeol:arreso..
Chanyeol meneruskan pencarian...disebabkan rumah agam mereka ini terlalu besar sebab itu chanyeol sedikit pening mencari song ji hyo...
Dibuka pintu depan dan chanyeol menarik nafas lega melihat adik perempuannya sedang termenung ditepi swimming pool memeluk lutut sambil senyuman tidak lekang dari bibirnya..adik aku ni kena sampuk apa senyum sorang-sorang..chanyeol tersenyum dan masuk kedalam rumah tidak mahu menganggu anganan adiknya...
Chanyeol menghayun langkah kaki ke dapur..kelihatan xiumin,kai dan d.o sedang menyiapkan makanan petang mereka...
Chanyeol duduk menghadap mereka bertiga membuka kerja dapur..kalau bab kerja dapur sorry dia tak kan masuk campur sebab d.o akan naik hantu bila dia jadikan dapur mereka macam kapal karam...
Dipandang kai yang sedang menghias kek..
Chanyeol:nak hyung bantu tak?
D.o:tak payah kau pergi tengokkan ji hyo dah nak hujan nie suruh dia masuk sikit lagi makan petang siap..
Chanyeol:ala biarlah adik kita tu duduk dekat luar sekejap..nanti dia masuk...
Kai:nanti kalau ji hyo kena hujan dia demam siap hyung..
Chanyeol tersengih..dan sudu ditangannya terpelanting mendengar guruh dilangit...xiumin yang melihat reaksi chanyeol tersenyum dan kembali fokus membuat kimbap...Di luar rumah..
Song ji hyo menutup telinganya apabila bunyi guruh semakin kuat namun dia tidak berniat untuk bangun..setitis demi setitis air hujan membasahi bumi song ji hyo mendongakkan wajahnya dan membiarkan air hujan menitik dimukanya..
Dia tersenyum..dan mula merangka agenda untuk mengenakan oppa-oppanya..
Dia mula berdehem kuat..dan...
Ji hyo:oppa...oppa jebal...oppa..
Song ji hyo menjerit dan masuk ke dalam kolam..Dalam pada yang sama..baekhyun kai,sehun,lay,xiumin,kris,chanyeol,luhan,tao,chen,
Suho dan d.o terperanjat mendengar jeritan adiknya yang sayup antara jatuhan hujan..mereka serentak berlari keluar mendapatkan ji hyo...
Mereka tidak mengendahkan hujan yang semakin lebat apa yang fikirkan sekarang adalah song ji hyo..
Luhan yang tiba lebih awal terperanjat melihat song ji hyo tenggelam timbul dalam kolam berenang...dia segera terjun diikuti yang lain..
Song ji hyo yang melihat oppa-oppanya sudah berada di dalam kolam terus menghentikan lakonannya..
Tao yang mula menyedari song ji hyo cuba mengenakan mereka bertindak mengejar song ji hyo yang sudah pun naik keatas dan berlari..
Mereka yang lain juga ikut menyertai tao yang sedang mengejar song ji hyo..
D.o yang pada mulanya ingin marah sedikit geram dengan ji hyo yang mengikut perangai troll chen...
Mereka sekeluarga bergelak tawa dalam turunan hujan chanyeol mendukung ji hyo dan berlari..
Meraka sama-sam bergenggaman tangan dan menyanyi saat ini mereka betul-betul rasa bahagia begitu juga ji hyo...
Setelah penat mereka sama-sama terbaring di tengah padang rumah mereka..disebabkan rumah agam mereka terletak dikawasan elit..mereka bebas berbuat apa saja...tanpa memikirkan pandangan orang...Malam..
Song ji hyo baring berlengankan lay diruang tamu sambil rambutnya disikat kris...
Sudah beberapa kali song ji hyo bersin dan batuk-batuk..d.o masuk ke dapur dan membawa sedulang teh panas untuk mereka sekeluaraga...
D.o menghulurkan secawan teh untuk song ji hyo..
D.o:hyung..lapkanlah dulu rambut ji hyo yang basah tu...tengok tu ji hyo dah bersin...
Kris mengambil tuala kering dan mengelap rambut ji hyo yang basah...
Namun semakin lama bersin song ji hyo semakin kuat...
Chanyeol:ji hyo ok tak ni??nak ubat tak..
Ji hyo:tak nak ji hyo oklah oppa..
Song ji hyo mula.mengigil mungkin ini akibatnya dia bermain dengan hujan tadi...
Ji hyo mengerling kai yang sedang menikmati kek yang dibuatnya tadi..
Ji hyo mula mengesot dan mengangakan mulutnya..
Faham.dengan kehendak adiknya dia terus menyuapkan kek untuk ji hyo..
Kemudiannya song ji hyo terus terlelap dalam pelukan lay...
Xiumin meraup muka song ji hyo berkali-kali..dan mengisyaratkan kris mendukung song ji hyo masuk kebiliknya..Dibilik song ji hyo..
Slepas menyelimutkan song ji hyo kris mencium dahi song ji hyo lama.
Kris:have a good dream...
Langkah kris terhenti bila mendengar song ji hyo menyebut omma perlahan..
Setitis air mata kris jatuh dan kemudiannya dia menutup pintu bilik adik perempuannya..
Kris:song ji hyo oppa janji akan selalu ada untuk ji hyo...
YOU ARE READING
OPPA
FanfictionSinopsis.. Song ji hyo kehilangan kedua ornga tuanya..sedari kecil..dia ditinggalkan dengan 12 orng oppa..yang sangat mengambil berat akan dirinya.. dari kecil sampailah song ji hyo menjejakkan kaki ke alam dewasa..sikap oppanya tidak pernah berubah...