Ep21:OPPA
Di cafe love
Oppa-oppa ji hyo dengan sabar menanti lee soohyuk yang tak kunjung tiba...Sehun yang sedari tadi berangin mula berang kerana soohyuk lewat macam ni ke gayanya nak dapatkan ji hyo..sebenarnya sehun pun tidak sukakn soohyuk tetapi selepas otaknya dicuci dengan hyungnya jadi dia merelakan asalkan ji hyo bahagia..kedatangan mereka kesini tanpa pengetahuan kai kebetulan pulak kai perlu menghadiri kelas tambahan..
Chanyeol menunding jari keluar cafe love serta merta Oppa-oppa ji hyo berdiri menyambut kedatangan bakal ahli keluarganya..kris awal-awal dah memegang tangan Sehun yang bila-bila masa saja akan menerkam soohyuk..Soohyuk terkocoh-kocoh berlari ke meja yang diduduki Oppa-oppa ji hyo,tadi dia terlambat kerana terlibat dalam kesesakkan lalu lintas..melihatkan muka-muka oppa ji hyo yang ketat serta merta soohyuk berdiri pegun macam pesalah di mahkamah sedia menerima hukuman..
Sehun:tak menepati masa..kenapa tak datang tahun depan..kau jangan sampai aku buang kau dalam list aku..aku pantang orang yang tak menepati waktu macam kau ni..
Soohyuk menunduk hormat dan meminta maaf atas kesilapannya..
Xiumin:ok kita straight to the point,kenapa kau couple dengan adik kami senyap-senyap,kau tahukan yang ji hyo ada 12 orang oppa..
Soohyuk:saya minta maaf tapi ni semua atas kehendak ji hyo,dia yang minta rahsiakan dulu,
Kris:kau ingat kita orang tak tahu ke??kenapa kau tak bersikap gentleman,datang jumpa kami,tahu tak yang ji hyo tu satu-satunya adik perempuan yang kami ada.kami sayangkan dia,kami nak yang terbaik untuk dia,korang berdua terlalu muda.kami tak nak benda ni effect pada pelajaran ji hyo.
Soohyuk:saya janji yang hubungan kami tak kan jejaskan pelajaran ji hyo.
Chen:boleh percaya ke janji budak muda macam kau,orang tengah muda janji ditabur macam pasir dijalanan.
Soohyuk terdiam betul juga kata-kata chen tapi dia memang sayangkan ji hyo..
Luhan: kami sebenarnya tak kisah siapa pun yang menjadi pilihan ji hyo asalkan pilihannya itu buat dia bahagia...kami benarkan hubungan korang tapi..
Soohyuk mengangkat wajah memandang Luhan..
Luhan:ada satu halangan yang kau terpaksa tempuhi...
Soohyuk:halangan???
Luhan:kau kena buat kai percayakan kau..kalau kau dapat kepercayaan kai kau boleh teruskan hubungan ini..kalau tak kau terpaksa undur diri dalam competition ni..arreso..
Mereka serentak bangun dan ingin berlalu pergi sempat tao memandang soohyuk dan memberi amaran keras..
Tao:jangan buat adik kami menangis kalau tak aku akan pastikan muka kau yang hensem tu jadi hodoh..i mean it..
Suho menarik telinga tao serta-merta wajah bengis tao bertukar menjadi wajah kanak-kanak berusia 5 tahun..
Soohyuk simpan senyum macam-macam karenah Oppa-oppa ji hyo.patutlah tadi dia tidak melihat kai rupa-rupanya kai masih tidak merestui hubungannya dengan ji hyo.masalah selalu saja timbul dalam hubungan mereka.soohyuk mengaru kepalanya yang tidak gatal..nak dapatkan kepercayaan kai bukan senang mamat tu keras kepala macam ji hyo...Di dalam.kereta kris
Kris yang tenang memandu mendapat perhatian lay..
Lay:hyung tak rasa ke kalaulah si kai tahu kita dah bagi lampu hijau dekat soohyuk kompem kita kena lipat dengan kai..
Kris:ala janganlah bagitau kau ni pun satu lurus bendul..biarkan kai dengan soohyuk yang selesaikannya kita just memerhati..
Lay:kenapa hyung tiba-tiba merestui hubungan mereka..
Kris terdiam dan lay,Sehun dan tao yang duduk dibahagiaan belakang mula memberi perhatian pada kris..
Kris:i think soohyuk not bad..ingat hyung tak siasat ke tentang soohyuk,latar belakangnya sangat bagus parents dia ada syarikat yang terbesar di jerman dan seluruh dunia dan juga dia antara keluarga terkaya di korea..
Tao:sebab tu jeke hyung sukakan soohyuk tu..kalau nak diikutkan kita lagi kaya dari keluarga dia..
Kris:hyung belum habis cakaplah..ingat tak masa party yoona dulu..
Sehun:ingat-ingat..
Kris:sebenarnya kita dah salah faham..soohyuk yang selmatkan ji hyo dari namja yang cuba ambil kesempatan dekat ji hyo kebetulan dekat majlis tu ada kawan hyung sebab tu hyung tahu...kita terhutang budi pada soohyuk..
Dan mereka sama-sama terdiam mendengarkan cerita soohyuk,rupa-rupanya soohyuk yang jadi hero pada adik perempuan mereka,patutlah dari awal kris kelihatan cool bila bercakap tentang soohyuk..itulah hyung mereka suka siasat sorang-sorang.
YOU ARE READING
OPPA
FanfictionSinopsis.. Song ji hyo kehilangan kedua ornga tuanya..sedari kecil..dia ditinggalkan dengan 12 orng oppa..yang sangat mengambil berat akan dirinya.. dari kecil sampailah song ji hyo menjejakkan kaki ke alam dewasa..sikap oppanya tidak pernah berubah...