Kapitola 11

6 0 0
                                    


Ľudia v Cirkuse nevedeli, či sa majú skôr tešiť z toho, že Evka ich opustila, alebo nariekať nad tým, že Arnold od nich ušiel. Napätie a nervozitu bolo cítiť vo vzduchu. Situáciu nijako nepomáhala vylepšiť ani Miška a jej kuchárske "umenie".

Matúš sa nedokázal na to všetko dívať. Ako jediný zo všetkých mal Evku rád a myslel si, že aj ona jeho. Teda aspoň si to myslel kým ich neopustila. Bol prvý, kto si všimol, že zmizla aj ona. Sebci, ostatní sa zaujímali len o chudáka Arnolda. Po Miškinej jedovatej pochutine sa zatvoril do izby a začal sa utápať v depresiách.

Vzal do rúk mobil. Tridsaťosem krát sa pokúšal Evke dovolať, ale ona mu nikdy nedvíhala. Už sa vzdal akejkoľvek nádej. Ale tentoraz ho jeho mobil prekvapil. Mal od Evky Hruško zmeškaný hovor a dve správy. Nedočkavo otvoril druhú z nich a prečítal:

Si adoptovaný.

Nepochopil. Akože vedel čo to znamená, ale nešlo mu do hlavy, prečo by mu písala Eva? Rozhodol sa, pre lepšie pochopenie prečítať si aj prvú, dlhšiu správu.

Prepac Matus ze som sa neozvala. Prepac Matus ale neozvem sa uz. Mrzi ma ze si sa nedozvedel pravdu priamo od nej ale musis vediet ze Borisa nie je tvoja prava matka.

Matúš dlho hľadel na obe správy. Nechcelo sa mu veriť tomu, čo práve prečítal. Evka mu nikdy neklamala a takú vec by si naňho ani nikdy nevymyslela. Zaplavila ho vlna nečakaných emócií, ktoré nedokázal ovládnuť. Stotožnil sa s obsahom jednej aj druhej esemesky a nezmohol sa na nič iné, iba na vlnu žiaľu.

Ležal na svojej posteli a pozoroval nalepené svietiace obláčiky, ktoré mu Borisa kúpila keď bol ešte malý. V rohu izby zase padali prachom hračky, ktorými ho zasypávala. Nahneval sa a v jeho nešťastnej mysli sa nezmohol na nič iné, iba na plán, ku ktorému ho inšpirovali jeho dvaja kolegovia. Nemyslel na to, že už je to s tým útekom trápne. Proste sa ani nezbalil a odišiel.

Once Upon a Ship |SK|Where stories live. Discover now