Nauwfel :
Vandaag ga ik eens een bezoek brengen aan mijn moeder. Ik weet dat het de dag is na mijn trouw, maar wat moet ik anders doen?? Mijn hoofd zit alleen bij Intisar. 'Aya', zeg ik. Aya is al wakket en komt de keuken uit. 'Ja?' vraagt ze. 'Ik ga naar mijn moeder, kleed je om', zeg ik. Ze rolt met haar ogen. 'Je hebt haar gisteren al gezien, moeten we echt gaan?' vraagt ze. Ik knik. Ik ben de man dus ze moet naar me luisteren. Aya loopt naar onze kamer. Ondertussen maak ik mijn eigen ontbijt. Pfff, wat voor vrouw heb ik eigenlijk??
Bij de huis van mijn moeder bel ik aan. Iemand anders opent de deur. Intisar. 'Goedemorgen, schoonheid', zeg ik zonder na te denken. Al een geluk dat Aya ons niet verstaat. Aya groet Intisar met een nep glimlach. Ik zie gewoon aan Aya dat ze zich beter voelt dan iedereen. 'Wat doen jullie hier?' vraagt Inty aan me. Ik haal mijn schouders op. 'Miste mijn moeder een beetje', zeg ik.
Die vanbinnen ben ik blij dat ik ben gekomen. Vooral omdat Intisar er is. Aya gun ik geen aandacht en pak mijn kleine broertje Hamza op. Wat heb ik de kleine gemist. 'Binnenkort hebben we er in scha Allah ook eentje', zegt Aya opeens en ik voel me rood worden. Intisar is het er blijkbaar niet mee eens en ik ook niet.
Intisar :
Vandaag ziet Nauwfel er zo goed uit!! En hij noemde me schoonheid. Jammer dat zijn vrouw hier ook is. Aan haar blik in het begin zag ik direct dat ze zich beter dan iedereen voelt. Tsss, ik haat zo'n mensen! Als we allemaal aan tafel zitten vraag ik aan Nauwfel hoe het met zijn zaak gaat. Zijn gucci-winkel. Hij is daardoor zo rijk geworden!! 'Het gaat geweldig!! Je moet eens langskomen', zegt Nauwfel. Ik glimlach. 'Jaa, waarom ook niet?' zeg ik. 'Breng mijn zusje niet op ideeën, ze gaat je zaak ruïneren met haar reusachtige voeten', hoor ik opeens Kamal zeggen. Ik moet lachen. 'Ewaaa, ezel! Je moet juist aan mijn kant staan', zeg ik. Zo praten we verder en onze moeders liggen kapot van het lachen om ons.
Aya:
Ach, over echtgenoot gesproken. Hij is zo'n ezel!! Ik word gek van hem. Nu hier bij zijn moeder begint hij die stomme taal te praten en begrijp ik er niks van. Echt iedereen lacht om die stomme trut. Ik zie heus wel dat ze achter mijn man aanloopt, die slet. En nu mij buitensluiten. Achh, wat doet dat ertoe? Ik heb niemand nodig! Ik ben zoveel beter af in mijn eentje. Wat heeft die trut wat ik niet heb??
JE LEEST
Alleen Wij
Romance~ Dit is het vervolg op Gewoon Wij Twee ~ Nauwfel: Ze weet het niet, maar zij bepaalt de dromen van mijn ziel. En haar liefde kleurt de inhoud van het leven dat ik wil. Voor haar ga ik het door het vuur! Het wordt een avontuur, een wondermooi verha...