Nauwfel:
"Omdat we een kind verwachten, dach ik direct aan de namen", zegt Aya. Ik negeer haar. WIJ verwachten NIKS. Zij wel, met Tariq. Ik weet het gewoon zeker! "Als het kind geboren word, wil ik een vaderschapstest", zeg ik en daarmee is ons gesprek gedaan. Ik check mijn telefoon. Kamal appt me. Ik besluit om hem gelijk te bellen. "Vriend, alles goed?"vraag ik. "Nee!! Jamal is de hand komen vragen van mijn zusje!"fluistert Kamal. Mijn ogen worden direct groot. "Wat???!! Wacht, wie is Jamal?"vraag ik. "Dat is de moordenaar!! Hij wilt mijn zusje", zegt Kamal. Opeens moet ik lachen. "Begin je nu niet paranoïde te doen, gelijk hier hele mysterie", zeg ik. "Ik meen het!! Hij was het! Ik zweer het je", roept Kamal haast. "Rustig rustig, wat gaat Intisar zeggen?"vraag ik.
Dat is het enige dat me boeit. Wat ze gaat zeggen. Ons laatste gesprek was niet één van de beste. Ik ben bang dat ze ja gaat zeggen. "Geen idee, ik bel je als ik het antwoord weet. Maar Nauwf?"vraagt Kamal. "Ja?"vraag ik. "We moeten ervoor zorgen dat Jamal gepakt word! Hij is echt veel te gevaarlijk voor mijn zusje", zegt hij. Ik knik. Ik begrijp het. Maar waar ik me het meeste zorgen om maak is Tariq. Als Tariq dit weet, weet dat Jamal bestaat... het kan zo verkeerd uitlopen. "Nauwfel!! Wie was dat?"vraagt Aya. "Wat gaat jou dat aan?"vraag ik geergerd. "Wat me dat aangaat?? Luister, ik weet dat je nu Intisar leuk vind enzo, maar geloof me, zij gaat gewoon doorgaan met haar leven. Denk je nu echt dat ze gaat wachten op jou??"vraagt Aya spottend. Ik negeer haar. Maar ergens weet ik dat ze gelijk heeft. Vanavond bv, kan het einde zijn van haar single-leven.
Om mijn gedachten leeg te maken, pak ik een film. "Hoe lang ben je eigenlijk zwanger?"vraag ik. "Geen idee, ik heb je toch gezegd dat we naar de dokter moeten", zegt Aya geirriteerd. "Waarom ga je niet met Tariq?"vraag ik lachend. "Tss, met jou valt er niet te praten", zegt ze en ik weet dat ze zich gaat omkleden. "Oh, dus je gaat toch hulp vragen aan Tariq?"roep ik haar nog na. Van mij mag ze naar de hel lopen! Ze heeft eerst Intisar in gevaar gebracht en nu denkt ze dat ze zomaar kan liegen om Intisar van me weg te duwen?? Mijn hart begint sneller te kloppen als mijn telefoon overgaat. Het is Kamal. "En?? Heeft ze ja gezegd??"vraag ik direct. Ik hou mijn hart vast. Dan krijg ik een antwoord dat ik niet had verwacht.
JE LEEST
Alleen Wij
Romance~ Dit is het vervolg op Gewoon Wij Twee ~ Nauwfel: Ze weet het niet, maar zij bepaalt de dromen van mijn ziel. En haar liefde kleurt de inhoud van het leven dat ik wil. Voor haar ga ik het door het vuur! Het wordt een avontuur, een wondermooi verha...